مدت‌ها بود که به یک جفت کفش گرم زمستانی نیاز داشتم اما برای خریدش این پا و آن پا می‌کردم. تا بالاخره فرصتی دست داد و با مبلغی که برای خرید آن در نظر گرفته بودم راهی بازار شدم. همین طور که در جست‌و‌جوی کفش مورد نظرم از این مغازه به آن مغازه می‌رفتم، ناگهان تبلیغات حراجی یکی از مغازه‌های پوشاک نظر مرا به خود جلب کرد.
کد خبر: ۶۳۱۱۴۱

انگار دستی نامرئی مرا به داخل مغازه کشاند. به شدت از قیمت‌های ارزان لباس‌ها ذوق زده شده بودم و راستش را بخواهید، کمی هم تحت تاثیر جو رقابت گونه خانم‌ها در داخل مغازه قرار گرفتم و کلی خرید انجام دادم و با حس افتخار از خرید موفقیت آمیز خود راهی خانه شدم. انگار نه انگار که برای هدف دیگری یعنی خرید کفش به بازار آمده بودم! وقتی به خانه رسیدم و به اقلامی که بدون برنامه و با عجله خریده بودم نگاه کردم، تازه متوجه شدم که به هیچ کدام از این‌ها چندان احتیاجی ندارم. چیزی که آن زمان واقعا و به شدت به آن احتیاج داشتم یک جفت کفش زمستانی بود. اما من ۳ برابر هزینه‌ای را که برای خرید کفش اختصاص داده بودم صرف خرید اجناسی کرده بودم که اگرچه از نظر قیمت مناسب بودند اما آن زمان هیچ کاربردی برایم نداشتند.

به نوشته روزنامه خراسان، این حکایت بسیاری از ما خانم‌ها و حتی آقایان است که به هدف خریدی ضروری به بازار می‌رویم اما تبلیغات و بسته بندی و حتی گاهی دکور و چیدمان و بسیاری عوامل بر ما تاثیر می‌گذارد و خرید کالای دیگری را به ما تحمیل می‌کند.
 

راه حل چیست؟
این یکی از خصوصیات ما خانم هاست که به خرید به چشم تفریح نگاه می‌کنیم و این تفننی و تفریحی بودن خرید ممکن است موجب شود بسیاری از اقلام را بی‌هدف بخریم. برای اینکه خرید‌هایتان را هدفمند کنید و اسیر تبلیغات یا تخفیف قیمت‌ها نشوید، دفترچه‌ای تهیه کنید وآنچه را که واقعا به آن نیازمندید در آن بنویسید و به ترتیب اولویت آن‌ها را دسته بندی کنید. دقیقا بنویسید چه می‌خواهید؛ ظرف خاص، لباس خاص و حتی لباس‌ها و وسایلی که برای فرزندانتان ضروری است و قصد خریدن آن‌ها را دارید در آن دفترچه یادداشت کنید. زمانی که بر اساس یک فهرست به خرید بروید و با خود عهد کنید که از آن تخطی نکنید، می‌توانید‌‌ همان اقلام مورد نیاز را با قیمت‌های استثنایی بیابید و از خرید خود لذت ببرید. وقتی با برنامه به خرید اقدام می‌کنید هم تفریحی بودن خرید را ازدست نداده‌اید وهم مبلغ قابل توجهی را پس انداز و آن را صرف ضروریات زندگی می‌کنید|آلاشریفی|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها