با انتشار گزارشی از سوی یک مرکز رسانه‌ای در هلند از آمار دختران ازدواج نکرده در جهان عرب، دختران بدون شوهر لبنانی در صدر جدول ایستادند.
کد خبر: ۶۳۰۴۴۳

العربیه گزارش داد در حالی که بالا‌ترین درصد این دختران در لبنان ثبت شده، فلسطین کمترین درصد دختران ازدواج نکرده را در جهان عرب دارد.
پدیده دختران با سن بالا در جهان عرب بیش از هرچیز دیگری زنان را آزرده می‌سازد اما به علت عدم وجود آمار دقیق از دخترانی که شانس ازدواج نداشته‌اند و سن آن‌ها بالا رفته، انتشار این آمار از یک موسسه هلندی بحث و جدل‌های گسترده‌ای را در موسسه‌های دولتی کشورهای عربی به راه انداخته است.
طبق این گزارش در لبنان که بالا‌ترین رقم دختران مسن را دارد، یافتن شوهری مناسب برای دختران بسیار سخت به نظر می‌رسد و تنها ۱۵% از دختران لبنانی موفق به ازدواج می‌شوند و ۸۵% در یافتن شوهر موفق نیستند.
در سوریه نیز به دلایل جنگ و شرایط نامساعد کشور ۷۰% از دختران این کشور از سن ازدواج عبور کرده‌اند. فلسطین با آمار ۷% تقریبا تنها کشوری است که در میان کشورهای عربی وضعیت نسبتا خوبی در این زمینه دارد.
آمار موسسه هلندی پدیده «ترشیدگی» دختران در کشورهای عربی دیگر را در تونس ۶۲%، الجزایر ۵۱% مصر ۴۰% امارات متحده عربی ۷۵%، سعودی ۴۵% نشان داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
۰
۰
شما به اصطلاع مجله فرهنگی هستید از این واژه منسوخ شده و متحجرانه استفاده می كنید واقعا به حالتان باید گریست چقدر اعتماد به نفستون پایینه كه انقدر زود احساس پیری می كنید در عنوان مقاله هاتون بازنگری كنید ور افتاد درش بسته شد این واژه عموجان
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها