وزیر راه و شهرسازی گفت: مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برای برگزاری مراسم نماز جمعه آماده است.
کد خبر: ۶۲۹۹۹۰
مصلای امام خمینی برای برگزاری نماز جمعه آماده است

عباس آخوندی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با اشاره به بازدید از شبستان مصلا افزود : با پیمانکاران و دست اندرکاران اجرای مصلای هم صحبت شد و شرایط برای برگزاری نمازجمعه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) فراهم است.

وی از ساختمان مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بعنوان یکی از ساختمان های نمادین جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت : طرح مصلای بزرگ تهران در فضایی حدود 600 هزار متر مربع در حال اجراست.

آخوندی افزود : بخش مرکزی مصلی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی با حدود 350 هزار متر مربع وسعت در حال احداث است که تکمیل آن به حدود 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به ویژگی های خاص ساختمان مصلای بزگ امام خمینی (ره) از لحاظ معماری اشاره کرد و گفت : این ساختمان با توجه به عناصر معماری و قوس ها ساختمان گران قیمتی است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری حدود 34 میلیارد تومان اعتبار برای مصلی امام خمینی(ره) پیش بینی شده افزود : این بودجه به هیچ وجه متناسب با اعتبارات مورد نیاز طرح نیست.

اخوندی گفت : اجرای کامل طرح مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بیش از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد اما اینها باعث نمی شود که ما کار را انجام ندهیم ، مقداری از منابع وزارتخانه را به این طرح تزریق می کنیم و در همین مدت کوتاه منابع قابل توجهی تخصیص داده شد تا طرح متوقف نشود.

وی افزود : باتوجه به عام المنفعه بودن طرح تلاش می کنیم بهره برداری از بخشی از ساختمان مصلی را آغاز کنیم که با توجه به درامد مالی دولت و حجم مالی طرح باید منتظر باشیم

در بودجه 93 چه مبلغی برای این منظور اختصاص داده می شود.

اخوندی گفت : باتوجه به کسری منابع دولت ، اغلب اعتبار طرح های عمرانی در سال 93 رشدی ندارد و اعتبار تخصیص داده شده به این طرح ها 60 درصد منابعی است که در سال جاری اختصاص یافته است.

وی افزود : در پی این هستیم که بهره برداری را آغاز کنیم و  از فردا به صورت رسمی آغاز می شود و باید کاری کنیم که نماز جمعه در چهار فصل در ساختمان شمالی برگزار شود و  به تدریج سایر بخش های طرح را اجرا و تکمیل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها