رئیس‌جمهور از انتساب برخی موضوعات به دولت از سوی بعضی رسانه‌ها انتقاد کرد

روحانی: راستگویی، مهم‌‌ترین مطالبه مردم از مسئولان است

اتتشار چند خبر در روزهای گذشته و انتساب برخی موضوعات به دولت و رئیس‌جمهور با واکنش حسن روحانی مواجه شد و وی در جلسه دیروز هیات دولت از این مسائل انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۲۹۸۵۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس‌جمهور در جلسه دیروز به دروغ‌‌پردازی زنجیره‌ای برخی از رسانه‌ها و سایت‌های خبری درخصوص دولت اشاره کرد و گفت: مایه تاسف است که برخی هنوز پیام مردم در حماسه انتخابات 24خرداد را مبنی بر این‌که مطالبه جدی آنها از همه مسئولان و نهادهای سیاسی و اجتماعی و بویژه بخش‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی، اخلاق و راستگویی است، نشنیده‌اند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دروغ‌پردازان بدانند این‌گونه اقدامات غیراخلاقی، تنها به تنفر و انزجار بیشتر مردم از آنان می‌انجامد و عزم مردم را در حمایت از دولت منتخب خویش، مستحکم‌تر خواهد کرد. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه، میلاد عیسی مسیح (ع) پیامبر محبت و رحمت را به همه هم‌میهنان مسیحی و همه مسیحیان حق‌جوی جهان تبریک گفت و برای همه آنان سالی پر از آرامش و محبت آرزو کرد.

وی با بیان این‌که نام عیسای پیامبر(ع) یادآور محبت و رحمت است، گفت: آنچه ما در روایات اسلامی مبنی بر این‌که «مگر دین، چیزی جز محبت است» داریم در زندگی این پیامبر عظیم‌الشان جلوه‌گر بود.

رئیس‌جمهور گفت: ایشان در کنار پیام محبت، به ظلم و تبعیضی که به خاطر خودبرتربینی قوم یهود بر بنی‌اسرائیل حاکم شده بود، اعتراض کردند؛ چرا که این قوم خود را برگزیده خدا روی زمین دانسته و ستم به دیگران را روا می‌شمردند و به حقوق مردم تعدی و تجاوز می‌کردند.

روحانی افزود: وجود این نماد اعتراض به ظلم و تبعیض سبب شد عیسی(ع) در میان جامعه خود مورد تعرض و فشار قرار گیرد، اما او با شجاعت تمام و با محبت در مقابل خشونت و تبعیض ایستادگی کرد و هرگز از رویکرد اخلاقی و محبت‌آمیز خود دست نکشید.

رئیس‌‌جمهور با تاکید بر این‌که ملت ایران هم در فراز و نشیب‌های انقلاب، تلاش کرده است در راستای راه پیامبران بزرگ الهی، در مقابل تبعیض و خشونت ایستادگی کند، افزود: اینک که ملت بزرگ ما با تصویب مجمع عمومی سازمان ملل، پرچم مقابله با خشونت و افراط‌گرایی را برافراشته است، می‌خواهد با کمک همه پیروان ادیان ابراهیمی، پیام اخلاق و عدل و اعتدال را به جهانیان برساند.

برای تعامل بین رهبران مسلمان، یهودی و مسیحیان تلاش کنیم

رئیس‌جمهور در پیامی سالروز تولد حضرت عیسی (ع) را به هموطنان مسیحی و همه مسیحیان جهان تبریک گفت.

وی همچنین در پیامی به پاپ فرانسیس اول، رهبر کاتولیک‌های جهان نوشت: امیدوارم در جایگاه رفیع پاپ بتوانید در کمک به گسترش صلح، کاستن فقر و هدایت جهان آلوده به خشونت، تبعیض و افراط‌گرایی به سوی آرامش، عدالت و اعتدال موفق باشید.

روحانی در پیام خود آورده است: آنچه من و دیگر مومنان به ادیان الهی را به موفقیت جنابعالی در گام برداشتن به سوی تحقق صلح، آزادی و عدالت امیدوار می‌سازد، سابقه طولانی شما در باور داشتن به ضرورت گفت‌وگوی میان ادیان است. زندگی حضرت‌عالی به عنوان رهبری مذهبی گواه تلاش برای مهیا کردن شرایط گفت‌وگوی میان مذاهب مسیحی و همچنین تعامل و گفت‌وگو با رهبران مسلمان و یهودی است. بعلاوه، عنایت حضرت‌عالی به تلاش برای کاستن فقر و دغدغه ممانعت از سیطره روابط مادی صرف بر دنیای امروز، نویدبخش رویکردهای جدید به مسائل دشوار جهان از منظری دینی است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: بی‌گمان گرامیداشت سالروز تولد عیسی مسیح (ع) و همه پیامبران عظیم‌الشأن خداوند، فرصتی است تا زمینه‌های احترام متقابل ادیان و گفت‌وگوی میان آنها تقویت شود و از مجرای این تعامل، بشریت به تجلی روح صلح‌طلبانه، انسانی و الهی ادیان نزدیک‌تر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها