‌سخنگوی خانه سینما از برگزاری مجمع عمومی خانه‌سینما در نیمه دوم دی ماه خبر داد و گفت: فعلا منتظر ابلاغ اساسنامه اصلاح شده از سوی وزارت ارشاد هستیم.
کد خبر: ۶۲۹۷۶۳

فرهاد توحیدی در همین ارتباط به ایسنا گفت: کارهای اداری ابلاغ اساسنامه در حال انجام است و هر زمان ابلاغ شود برای برگزاری مجمع در 15 روز بعد از آن آگهی منتشر می‌کنیم. سیدمهدی خادم درباره آخرین وضع مجامع عمومی برگزار شده‌ اصناف خانه سینما بیان کرد: پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما در پانزدهم مهرماه، تاکنون 24 صنف انتخابات خود را برگزار کرده‌اند و دو صنف دستیاران فیلمبردار و چهره‌پردازان باقی مانده‌اند که مجمع عمومی آنها نیز در چند روز آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که چند صنف هم در گذشته مجمع عمومی خود را برگزار کرده بودند، افزود: مجمع عمومی فیلمنامه‌نویسان هم روز سه‌شنبه برگزار شد.

شعبه‌ تامین اجتماعی در خانه سینما

خبر دیگر از خانه سینما این‌که مدیرعامل این مرکز اعلام کرد بزودی شعبه‌ای از سازمان تامین اجتماعی در خانه سینما مستقر خواهد شد.

محمدمهدی عسگرپور با اشاره به این‌که سه‌شنبه در هشتمین جشنواره‌ «امتنان از کارآفرینان برتر کشور» حضور داشته است، توضیح داد: در این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد که بزودی یک شعبه از سازمان تامین اجتماعی در خانه سینما بنا نهاده خواهد شد تا همکاران سینماگر پس از تاسیس این شعبه،‌ دیگر به مراکز مختلف این سازمان مراجعه نکنند. وی درباره برخی مسائل سینماگران از جمله بازتعریف مشاغل سینمایی و وضع بیمه تامین اجتماعی هنرمندان نیز گفت: با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توافق شده است تا برای هر هنرمند یک کد مشخص در نظر گرفته شود‌ و حق بیمه آنها نیز متفاوت‌تر از دیگر افراد‌ باشد.در مراسم «امتنان از کارآفرینان برتر کشور» تعدادی از سینماگران ازجمله علی نصیریان‌، پرویز پرستویی‌، داوود رشیدی‌، افسانه بایگان،‌ فرشته طائرپور، همایون ارشادی‌، ستاره اسکندری‌، داریوش اسدزاده، امیر اثباتی، آناهید آباد، محمد سریر، علی دهکردی، محمود پاک‌نیت و کامران ملکی حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها