مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: استان یزد رتبه 26 طلاق در کشور است.سیدمحمد طباطبایی در نشست خبری در جمع رسانه‌های استان از وقوع 1127 واقعه طلاق در سال 91 خبر داد و یادآور شد: این آمار تا پایان آذر امسال 895 مورد ثبت شده است. وی همچنین نرخ طلاق در استان یزد را یک و در کشور دو اعلام کرد که نشان دهنده پایین بودن جایگاه استان در نرخ طلاق است که این آمار در 15 تا20 سال اخیر ثابت مانده است.
کد خبر: ۶۲۹۳۳۴

سیدمحمد طباطبایی در بخش‌های دیگری از سخنان خود جمعیت استان را اکنون یک میلیون و 68 هزار نفر اعلام کرد که این آمار جمعیتی، 1.35 درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد.وی همچنین نرخ رشد طبیعی جمعیت را در استان یزد 1.5 نفر اعلام کرد و افزود: 84 درصد این جمعیت شهری و 16درصد نیز روستایی هستند.

طباطبایی خاطرنشان کرد : سال گذشته در استان 21 هزار و 776 نفر متولد شده‌اند که این آمار در 9 ماهه امسال 16 هزار و 739 نفر ثبت شده که حاکی از افزایش جمعیت امسال است.طباطبایی افزود: میزان فوت‌شدگان در 9 ماهه امسال 3673 نفر ثبت شده است که در هر 24 ساعت 13 نفر در استان یزد فوت می‌کنند.

وی همچنین نرخ وفات در استان یزد را 8.4 درصد اعلام کرد که این نرخ در جمعیت کشوری 4.7 درصد اعلام شده است.مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد در پایان با اشاره به صدور شناسنامه‌های مکانیزه و کارت‌های ملی هوشمند در استان یزد، از صدور 164هزار شناسنامه مکانیزه و 8800 کارت ملی هوشمند در این استان خبر داد./ جام جم

سلامت برنج گیلان آزمایش می‌شود

رئیس اداره مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برنج برخی مناطق استان برای سنجش سلامت آنها در دست آزمایش است.

محمد مقدم افزود: اعلام اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو مبنی بر آلودگی برنج صدری هاشمی آستانه اشرفیه، برنج سیاه دم، هاشمی و دودی رشت به این شکل قابل تائید نیست.

وی ادامه داد: نامه‌ای از سوی اداره مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این زمینه تنظیم و به اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

مقدم اظهار کرد: در آن نامه ذکر شده که با توجه به مقبولیت نام برنج آستانه اشرفیه چه بسا ممکن است در این رابطه سوءاستفاده شده و برنج داخلی و خارجی با این نام بسته‌بندی و در مناطق مختلف کشور فروخته شود.

رئیس اداره مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: در حال آزمایش برنج مناطق مختلف استان شامل آستانه اشرفیه و رشت هستیم که نتایج آن اعلام خواهد شد.

در میان هفت نوع برنج آلوده که اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ماه گذشته نام آنها را منتشر کرد، دو نوع برنج خارجی (هندی و پاکستانی)، دو نوع برنج با نام تجاری ایرانی، یک نوع برنج استان مازندران و دو نوع برنج استان گیلان قرار دارد.‌/ ‌‌ایرنا

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در باغچه منازل شهروندان کرجی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در باغچه منازل شهروندان برای اولین بار در کشور خبر داد.

عباس زارع افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج درصدد است به منظور تشویق همشهریان برای حفظ و توسعه فضای سبز در حیاط منازل بخصوص در مناطقی که منابع محدود آب دارند، برای اولین بار در کشور طرح آبیاری تحت فشار را در باغچه حیاط منازل شهروندان کرجی اجرا کند. وی گفت: اکنون روش‌های آبیاری درختان و فضای سبز باغچه منازل به روش شیر، شیلنگ و غرقابی انجام می‌شود که این اقدام باعث هدررفت آب و مصرف بی‌رویه آن شده است.این مسئول خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار، یارانه 50 درصدی به شهروندانی که این طرح در باغچه منازل آنها اجرا می‌شود، تعلق می‌گیرد.

زارع ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر تامین منافع شهروندان در زمینه کاهش مصرف آب و هزینه آب‌بها، میزان مصرف آب در بخش آبیاری فضای سبز شهر نیز کاهش می‌یابد.وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مرحله اول اجرای این طرح در دو منطقه سه و شش شهرداری کرج که با کمبود منابع آبی مواجه‌اند، اجرا خواهد شد./ ایسنا

155 روستای لرستان برق ندارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با اشاره به برقدار بودن 2545 روستای این استان گفت: 155 روستا در این استان بدون نعمت برق است.

محمد بحرینی افزود: از مجموع روستاهای بدون برق لرستان 104 روستا در مناطق سخت گذر الیگودرز واقع شده‌اند. وی اظهارکرد: شرکت توزیع نیروی برق لرستان، آمادگی لازم برای اجرای طرح‌های برق‌رسانی به این روستاها را دارد و اداره کل راه و شهرسازی استان باید نسبت به انجام راه شکافی و ایجاد راه دسترسی مناسب به این مناطق اقدام کند.

وی با بیان این‌که برخی از این روستاها و مناطق نیز با وجود راه دسترسی همچنان از نعمت برق بی‌بهره هستند، گفت: برای اجرای طرح‌های برق‌رسانی باید راه دسترسی به منظور عبور تریلر، جرثقیل و دیگر تجهیزات ویژه شرکت برق وجود داشته باشد.بحرینی افزود: برای اجرای طرح‌های برق‌رسانی به این روستاها حدود 161 میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز است که به محض انجام راه شکافی و ایجاد راه دسترسی مناسب، اجرای طرح‌های برق‌رسانی به این روستاها آغاز خواهد شد./ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها