رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد:

ابطال کارت سوخت وسایل نقلیه فرسوده در تهران

در پی افزایش آلودگی هوای کلانشهر‌ها و تاثیر غیر قابل انکار خودرو‌های فرسوده، کارت سوخت موتور سیکلت‌های با عمر بیش از 15 سال و خودرو های بیش از 25 سال سن باطل می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۱۶۵
ابطال کارت سوخت وسایل نقلیه فرسوده در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، دکتر سید مجتبی شفیعی رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اعلام این خبر گفت: به منظور اجرای مصوبات قبلی دولت، ظرف چند روز آینده، کارت سوخت وسایل نقلیه فرسوده در شهر تهران ابطال خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح ابتدا در شهر تهران اجرا خواهد شد و پس از آن در سایر کلانشهرهای کشور نیز اجرایی می گردد.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: همچنین فرصت یک ماهه برای تغییر پلاک موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی در نظر گرفته شده است و مقرر گردید، کارت سوخت موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی نیز پس از این فرصت زمانی ابطال گردد.

شفیعی با اشاره به اجرای مرحله دوم این طرح در آینده نزدیک گفت: با توجه به آلودگی هوای شهرها و به مخاطره افتادن جان هزاران شهروند، در مرحله دوم این طرح، موتور سیکلت‌های فرسوده با سن 10 سال و خودرو‌های فرسوده با سن 20 سال کارت سوختشان ابطال می گردد.

وی تصریح کرد: بطور متوسط 70 درصد آلودگی کلانشهر ها را وسایل نقلیه ایجاد می نمایند که سهم عمده ای از آن را خودرو های فرسوده نقش دارند. وی با اشاره به میزان آلودگی هوای شهر ها و مصرف سوخت بالای این خودرو ها گفت: یک خودرو ی فرسوده می تواند تا 20 برابر یک خودرو ی استاندارد آلودگی ایجاد نموده و معمولا در حدود 3 برابر خودروی استاندارد سوخت مصرف نماید.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اظهار کرد: اجرای این طرح می تواند حدود 12درصد مصرف بنزین را در تهران کاهش دهد.

شفیعی همچنین میزان مصرف سوخت موتور سیکلت های فرسوده در کشور را حدود چهار میلیون و 600  هزار لیتر اعلام کرد و افزود: مالکین خودرو‌ها و یا موتور سیکلت‌های فرسوده لازم است با توجه به کمک های بلا عوض دولت جهت تامین خودرو های جایگزین، به مراکز اسقاط خودرو مراجعه نمایند و وسایل نقلیه خود را اسقاط کنند و یا پیش بینی لازم در خصوص تامین سوخت آزاد را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها