آسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شد سال گذشته،‌ هنگامی که جیک سالیوان مدیر سیاستگذاری وزارت امور خارجه آمریکا به همراه رئیس خود (هیلاری کلینتون،‌ وزیر امور خارجه سابق آمریکا) سفر می‌کرد،‌ در خلال توقف کلینتون در پاریس به آرامی به عمان رفته و با مقامات ایرانی دیداری داشته است!
کد خبر: ۶۲۹۱۴۷
ملاقات‌ سری  مقامات ایران و آمریکا

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آسوشیتدپرس ادعا کرده است: افراد مطلع اعلام کردند جیک سالیوان سال گذشته از مغولستان به صورت پنهانی به کشور عمان عزیمت و در آنجا با مقامات ایرانی دیدار کرده بود.

این خبرگزاری در ادامه مدعی میشود: این امر نشان می‌دهد که سالیوان به طور شخصی از مدت‌ها پیش در زمینه نزدیک شدن دولت امریکا به جمهوری اسلامی فعالیت داشته است.

مقامات ارشد دولت امریکا پیشتر به اسوشیتدپرس گفته بودند که سالیوان و دیگر مقامات امریکایی در سال جاری دست کم پنج بار با مسئولان ایرانی دیدار کرده اند. آنها گفته‌‌اند که این گفتگوها زمینه را برای امضای یک توافق هسته ای موقت بین ایران و گروه پنج به علاوه یک در ماه نوامبر گذشته مهیا کردند.

بحث خطرناک انحلال مجلس

صادق زیباکلام گفت: اینکه قوه مجریه یا یک قوه دیگر بتوانند مجلس را منحل کنند، سابقه و روش خطرناکی است لذا حجاریان باید در این زمینه بیشتر توضیح دهد.

صادق زیباکلام کارشناس اصلاح طلب مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، درباره سخنان اخیر سعید حجاریان مبنی بر برخورداری دولت از اختیار انحلال مجلس اظهار داشت: اینکه قوه مجریه یا یک قوه دیگر بتوانند مجلس را منحل کنند، سابقه و روش خطرناکی است.

زیباکلام ادعا کرد:‌ نمی‌توان گفت هیچ کدام از نمایندگان مجلس نماینده واقعی نیستند، بالاخره از بین 290نماینده، می‌توان 20 نماینده واقعی را پیدا کرد؛ از این رو اگر بخواهیم این قدرت رابه یک قوه دیگر واگذار کنیم کار جالبی نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بنده اگر جای آقای حجاریان بودم به جای اینکه به دنبال این تز و اصلاح امور از طریق انحلال مجلس باشم، سعی می‌کردم نظارت استصوابی را از شورای نگهبان سلب کنم.

فضاسازی علیه سپاه

رادیو  فردا ارگان سیا با فضاسازی علیه سپاه پاسداران به بهانه بررسی رابط سپاه با دولت گفت:شدت گرفتن اظهارات تهدیدآمیز از سوی فرماندهان سپاه پاسداران  در واقع یک نوع هشدار  به دولت آقای روحانی است که از هر نوع چرخشی به سمت اصلاح طلبان جلوگیری کند.

این رادیو افزود: اظهارات فرماندهان سپاه پاسداران ‌درباره رابطه این نهاد مهم نظامی با دولت حسن روحانی‌ ادامه دارد در تازه ترین مورد ، مشاور نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه گفته است چنانچه دولت قصد انحراف از انقلاب را داشته باشد سپاه به وظیفه اش عمل خواهد کرد.

رادیو  فردا با اشاره به اظهارات یدالله جوانی مدعی شد:سپاه پاسداران ‌به تدریج در حال عملی کردن بخشی از تهدیداتش در برخی از حوزه ها از جمله برخوردهای امنیتی است سپاه در طول چند ماه اخیر به نوعی خواسته است که در یک فرآیند کلان خودش را احیاء بکند و آن موقعیت سیاسی اش را تثبیت بکند .

پایان ماه عسل آمریکا و ترکیه

روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی ازپایان ماه عسل روابط آمریکا و ترکیه خبر داد و نوشت:تحقیق درمورد وجود فساد در حلقه داخلی نزدیکان رجب طیب اردوغان به سرعت شدت یافت تا جایی که به گفته مقامات ترک و آمریکایی اواخر هفته وزیر امور خارجه ترکیه از طریق یک واسطه خواستار نشست با سفیر آمریکا شد تا درمورد این بحران گفتگو کنند.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در تحلیلی به قلم تیم آرانگو آورده است: برهم خوردن نشست هفته گذشته میان دیپلمات‌های آمریکایی و ترک نیز نشانی از روند کاهش اعتماد متقابل است. این نشست بیشتر به یک جلسه مچ‌گیری شباهت داشته است تا یک نشست مشورتی.    

روزنامه های طرفدار دولت در ترکیه در صفحه اول خود سفیر آمریکا را به دست داشتن در بحران به وجود آمده متهم کردند و پس از آن رسانه های خبری ترکیه اعلام کردند احمد داوداغلو، وزیر امور خارجه ترکیه قصد دارد با جان کری، همتای آمریکایی خود تماس بگیرد و سفیر آمریکا را نیز به خاطر نقش نامشخص آمریکا در تحقیقات فساد اخراج کند. اردوغان هم در یک سری سخنرانی به خیانت آمریکا اشاره و مسئله اخراج سفیر آمریکا را مطرح کرد.

تردیدهای دوجانبه در تمام روز ادامه یافت تا این که آمریکاییان خواستار برهم خوردن نشست شدند.

این دو کشور درمورد مصر با هم اختلاف نظر دارند. جائی که ترکیه حامی سرسخت محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده است درحالی که آمریکا به دنبال برقراری رابطه با حاکمان نظامی جدید است.

درمورد سوریه هم ترکیه به شدت از شورشیان حمایت می‌کند و عقب نشینی آمریکا در ماه سپتامبر از اقدام نظامی برضد دولت سوریه حسابی دولت اردوغان را ناراحت کرد. درمورد عراق هم آمریکا معتقد است، انعقاد قرار داد بین ترکیه و منطقه کردنشین شمال عراق ممکن است به تضعیف دولت مرکزی و تجزیه کشور منتهی شود.

شیرین‌کاری جدید فرزند شاه مخلوع

تازه‌ترین شیرین کاری تشکل جعلی ربع پهلوی پخش شایعات دروغ در باب مقامات فرانسوی است. ماجرا زمانی آغاز شد که گردانندگان شورا مذکور در مصاحبه با رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مدعی حمایت‌های مالی و امنیتی مقامات فرانسوی از این شورا شدند.

ربع پهلوی فرزند شاه مخلوع، سال گذشته با تاسیس بنیادی با نام "ایرانیان" حتی در میان دوستان سلطنت‌طلب و اپوزیسیون خود نیز مورد تمسخر و استهزا قرار گرفت.

اشخاص و احزاب عضو یا حامی این شورا عمدتا از عناصر فراری و معاند هستند که در کارنامه برخی از آن‌ها سوابق تروریستی نیز به چشم می‌خورد.

اما تازه‌ترین شیرین کاری این تشکل جعلی پخش شایعات دروغ در باب مقامات فرانسوی است. ماجرا زمانی آغاز شد که گردانندگان شورای مذکور در مصاحبه با رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مدعی حمایت‌های مالی و امنیتی مقامات فرانسوی از این شورا شدند.

اوج ماجرا زمانی بود که رییس دفتر"ربع پهلوی"، برای اثبات ادعای حمایت‌های مالی امنیتی دولت فرانسه از تشکل، اقدام به انتشار عکس خود در کنار وزیر کشور کنونی فرانسه کرد.

انتشار این عکس در فضای مجازی با اعتراض دولت فرانسه مواجه شد؛ چرا که تاریخ این عکس مربوط می‌شد به حدود دو سال پیش، زمانی که وزیر کشور کنونی فرانسه "مانوئل والس"، شهردار شهری در حومه پاریس بود. در آن زمان رییس دفتر فعلی "رضا ربع پهلوی" با برپایی تشکیلاتی به نام، کنگره دموکراسی خواهان سبز ایران در فرانسه از شخصیت‌های سیاسی ساکن پاریس برای سخنرانی در جلسات این کنگره دعوت به عمل می‌آورد.

استفاده تبلیغاتی شورای فرزند شاه مخلوع از عکس وزیر کشور فرانسه، موجب شد تا مسئولان امنیتی فرانسه با احضار فعالین سیاسی ایرانی مقیم پاریس، مراتب اعتراض خود را به این افراد و تشکل‌ها اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها