معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت از اعتبار هزار میلیارد تومانی برای دو سبد کالایی خبر داد و گفت: نحوه توزیع این کالاها به جامعه هدف بر اساس نظام الکترونیک هدفمندی یارانه‌هاست.
کد خبر: ۶۲۹۱۳۵
توزیع سبد کالایی بر اساس سامانه الکترونیک یارانه‌ها

حسن یونس‌سینکی در گفت‌وگو با  فارس، در پاسخ به این سؤال که اعتبار در نظر گرفته شده برای دو سبد کالایی چقدر است، گفت: رقمی در حدود هزار میلیارد تومان برای دو سبد کالایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این دو سبد در بهمن ماه و اسفند ماه سال جاری به کارکنان دولت، مستمری‌بگیران دولت، مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، بازنشستگان لشکری، بازنشستگان کشوری، سازمان بهزیستی، کارگران، کمیته امداد، خبرنگاران و دانشجویان متأهل تخصیص می‌یابد.

وی افزود: سبد اول شامل برنج، روغن، پنیر، تخم‌مرغ و مرغ و ترکیب سبد دوم ممکن است مقداری تغییر کرده و یا مشابه همین سبد باشد.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت در پاسخ به این سؤال که نحوه توزیع به چه صورتی خواهد بود، گفت: با جلساتی که بین معاونان IT سازمان هدفمندی و وزارت صنعت برگزار شده است، با استفاده از نظام الکترونیک قانون هدفمند کردن یارانه‌ها این دو سبد در اختیار گروه هدف قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های رئیس‌جمهور این است که تا پایان سال هیچ کالای اساسی گران نشود و این تکلیفی است که از سوی رئیس‌جمهور برای ما تعیین شده و ما آن را به عنوان یک سرمشق برای خود قرار داده‌ایم.

سینکی گفت: جامعه هدف دو سبد کالایی 14 تا 15 میلیون نفر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها