شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۲۹۰۷۲
هدیه 84 میلیونی مرتضوی برای رضایت یک شاکی

کیهان: چرا زبان آقای صانعی به برائت از دولت آمریکا نمی‌چرخد؟

روزنامه کیهان نوشت: آقای صانعی برای جبران اظهارات نسنجیده خود، به ماهیت گستاخ و متعدی رژیم آمریکا اذعان کرد. او با این حال لبه انتقاد خود را متوجه سناتورهای آمریکایی کرده و عملکرد دولت اوباما را مسکوت گذاشت.

وی پیش از آن در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز ادعا کرده بود دولتمردان آمریکا و ایران از همدیگر بگذرند! او همچنین گفته بود ایران ممکن است روزی با اسرائیل به آشتی برسد! این اظهارات با موج گسترده اعتراض‌ها در محافل رسانه‌ای، سیاسی و دانشگاهی مواجه شد.

صانعی هر چند اشاره‌ای به این اعتراض‌ها نکرده، اما «موضع برخی سناتورهای آمریکایی» را دستمایه یک بیانیه قرار داد و نوشت: نظر برخی سناتورهای آمریکایی با هیچ درک حقوقی و سیاسی سازگاری ندارد. آیا آنان هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که نمی‌توانند ملت بزرگ و مقاومی همچون مردم شریف ایران را در حق قانونی خود در غنی‌سازی صلح‌آمیز منع نمایند.

آیا منافع کوتاه‌مدت خشنودی دولتمردان رژیم غاصب صهیونیستی برای آنان، از منافع بلندمدت مردم آمریکا و ایجاد صلح و ثبات در منطقه با اهمیت‌تر است؟ این عده قلیل و کسانی که بر طبل جنگ می‌کوبند؛ توافق دولت ایران با قدرت های جهانی را نباید به منزله فراموش کردن جنایات دولت‌های آمریکا در حق ملت ایران در کودتای 28 مرداد، حمایت از رژیم سرکوبگرشاه، حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از رژیم دیکتاتور صدام در جنگ هشت ساله و... بدانند بلکه این توافق نشان از منطق و منش ایران در گفتگو و حل مسالمت‌آمیز مسائل، با تاکید بر حفظ تمامی حقوق مشروع و قانونی خود می‌باشد.

وی می‌افزاید: شرم‌آورتر آنکه به جای عذرخواهی از ملت شریف ایران بابت ستم‌ها و تضییع حقوق آنها پا را از حد خود فراتر گذاشته و تا سر حد کمک نظامی و حمایت از دولت شر، غاصب و نامشروع صهیونیست، بر فرض حمله به مراکز انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز پیش می‌روند و چگونه می‌اندیشند که رژیم صهیونیستی اسرائیل توان حمله به یک کشور بزرگ و قدرتمند همچون ایران را دارد، حال آنکه در برابر گروه کوچکی از فرزندان معنوی امام خمینی‌( سلام الله علیه) در لبنان توان مقاومت نداشته و با شکستی رسوا و مفتضحانه روبرو گشت.

صانعی نوشت: آنان که در فکر خام حمله نظامی به ایران هستند، باید بدانند هرگونه تعرضی به منافع ملی و خاک این کشور به معنی بسته شدن راه گفتگو است و شروع مقاومتی خستگی‌ ناپذیر که نتیجه‌ای جز ذلت و خواری و گرفتاری در باتلاق مشکلات برای آنها نخواهد داشت؛ همانگونه که در ویتنام، عراق و افغانستان دست به گریبان مشکلات زیادی شده و خواهند شد با این تفاوت که ملت بزرگ ایران با هر سلیقه‌ای در برابر متجاوزان همچون ید واحدی هستند که هیچگاه تسلیم زور نخواهند شد و به راه خود ادامه خواهند داد؛ لکن منافع متجاوزان در آتش دفاع مشروع ملت ایران خواهد سوخت. شاهد این مدعا ایستادگی هشت سال جنگ تحمیلی در برابر تمامی قدرت‌های حامی رژیم بعث است.

وی البته با استثنا کردن دولت آمریکا نوشت: امیدوارم که منطق و رفتار توأم با متانت و احترام متقابل در میان دولتمردان آمریکا راه را بر اندیشه‌های افراطی عده‌ای قلیل ببندد و راه رسیدن به توافقی در همه مراحلش با رعایت و حفظ حقوق مشروع و قانونی پدید آورد.

این موضع در حالی است که دولت آمریکا و شخص رئیس‌جمهور این کشور بارها با تعبیر همه گزینه‌ها روی میز است ملت ایران را تهدید به حمله نظامی کرده و از سوی دیگر همین دولت می‌گوید حق غنی‌سازی ایران را نمی‌پذیرد و درصدد بر چیدن برنامه هسته‌ای این کشور است.

دولت آمریکا همچنین اخیرا 18 شرکت جدید را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. با این اوصاف جای طرح این سوال مهم وجود دارد که چرا آقای صانعی حاضر نیست از دولت مستکبر، بی‌صداقت، جنایتکار و عهدشکن آمریکا اعلام انزجار کند؟

 سیاست اوباما علیه سوریه ضربه سختی خورده است

کیهان در ادامه آورده است: سیاست اوباما در سوریه ضربه سختی خورده و او در قبال گروه‌های معارض دولت سوریه سردرگم است.

روزنامه آلمانی برلینر سایتونگ در تحلیل وضعیت فعلی سوریه و درگیری گروه‌های معارض با یکدیگر نوشت: حمله گروه‌های اسلامگرای مسلح به مقر اصلی ارتش آزاد سوریه (گروهی دیگر از معارضین) دو راه ناخوشایند اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را نشان می‌دهد. او شریکی راهبردی در مبارزه علیه دولت سوریه کم دارد. جان کری، وزیر خارجه آمریکا به گونه‌ای وانمود کرد که گویی همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. او در جریان یک سخنرانی در واشنگتن گفت دولتش هر کاری می‌کند تا کنفرانس سوریه که قرار است در 22 ژانویه در سوئیس برگزار شود موفق شود. به تعبیر کری فقط آمریکا قادر است طرف‌های درگیری را پای میز مذاکرات بیاورد.

برلینر سایتونگ اضافه کرد: البته تقریبا در همان زمان کاخ‌سفید مجبور شد اذعان کند که سیاست اوباما در سوریه ضربه سختی خورده و کمک به گروه‌های مسلح وابسته به ارتش آزاد متوقف شده است.

در ادامه این تحلیل آمده است: پس زمینه این تصمیم یک موفقیت نظامی گروه شورشی «جبهه اسلامی» بود. جنگجویان این گروه هفته پیش در «باب الهوا» انبارهای ارتش آزاد سوریه را که مورد حمایت آمریکاست تصرف کردند. دولت آمریکا از شروع جنگ داخلی در سوریه تاکید می‌کند که فقط می‌خواهد به آن دسته از مخالفان اسد کمک کند که هدف‌شان حفظ کشور سوریه است و از حقوق گروه‌های مذهبی و اقلیت‌ها دفاع می‌کنند. در این فاصله مشخص شده که این کار تقریبا ناممکن است. ارتش آزاد سوریه به لحاظ نظامی دست پایین را دارد و از این گذشته از آمریکا سرخورده است. نیویورک‌تایمز از قول یکی از جنگجویان که از سوریه گریخته، نقل می‌کند: «چه کمک‌های غیرکشنده‌ای؟ آمریکایی‌ها از ما با تن‌های ماهی تاریخ مصرف گذشته حمایت کرده و فکر می‌کنند با این کار از مخالفان پشتیبانی می‌کنند.»

روزنامه آلمانی در ادامه این تحلیل خاطرنشان کرد: اوباما بعد از ماجرای سلاح‌های شیمیایی در بین مخالفان این امید را ایجاد کرد که می‌خواهد با حمله نظامی، به حکومت سوریه ضربه سختی بزند. اما وقتی اسد اعلام آمادگی کرد زرادخانه‌ شیمیایی خود را منهدم می‌کند، از این هدف دست برداشت. این مطلب به ارزیابی کارشناسان آمریکایی منجر به تقویت موضع اسد در کنفرانس سوریه شد که قرار است در آن درباره شیوه صلح‌آمیز انتقال قدرت گفت‌وگو شود.

فردریک هاف که تا مدت کوتاهی پیش در وزارت خارجه آمریکا مسئول این برنامه‌ها بود، گفت چشم‌انداز موفقیت کنفرانس «نسبتا تیره» است. دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس نیز به شدت مورد انتقاد است. تهران همراه با حزب‌الله لبنان از حکومت سوریه پشتیبانی می‌کند.

سی‌ان‌ان: 17 هزار بمب اتمی را نمی‌بینید نگران غنی‌سازی ایرانید؟!

کیهان نوشت: «آیا اینکه احتمال می‌دهیم ایران در آینده بتواند یک بمب اتمی بسازد خطرناک‌تر است یا 17 هزار بمب اتمی واقعی که جهان را تهدید می‌کند؟»

وبسایت شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان با طرح این سؤال می‌نویسد: در حالی که رسیدن به یک توافق برای جلوگیری از تولید فقط یک بمب هسته‌ای در ایران توجه جهان را به خود معطوف کرده اما از خطر جدی ناشی از وجود هزاران تسلیحات هسته‌ای کنونی در جهان غفلت شده است. در حال حاضر بیش از 17 هزار کلاهک هسته‌ای وجود دارد که همچنان تهدیدی علیه جان انسان‌ها محسوب می‌شوند اما عمدتاً از زمان پایان جنگ سرد در دو دهه قبل تاکنون نادیده گرفته شده است.

سی‌ان‌ان خاطرنشان می‌کند این در حالیست که برخلاف مسئله ایران، هیچ مذاکراتی برای پرداختن به زرادخانه‌هایی که بسیار خطرناک‌تر از برنامه هسته‌ای این کشور است، انجام نشده است. در حقیقت، تبعات انسانی ناشی از بروز جنگی هر چند محدود، همچون درگیری در منطقه جنوب آسیا بین هند و پاکستان می‌تواند جان دو میلیون نفر را به خطر بیندازد.

سی‌ان‌ان معتقد است: بیش از 20 میلیون نفر در هفته نخست انفجارها، اتش‌سوزی ناشی از آن و نشت مواد رادیواکتیو جان خواهند باخت. اما تبعات جهانی چنین جنگی بسیار وخیم‌تر خواهد بود. آتش ناشی از انفجارها به دلیل انتقال پنج میلیون تن دوده به اتمسفر، نور خورشید را تیره خواهد کرد و این امر باعث کاهش دمای زمین خواهد شد. این اختلال جوی باعث کاهش شدید و جهانی تولید مواد غذایی خواهد شد. این امر به کاهش 12 درصدی تولید ذرت در آمریکا و 15 درصدی تولید برنج در چین منجر خواهد شد و ممکن است یک دهه به طول انجامد.

این شبکه در ادامه خاطرنشان می‌کند: بروز جنگی هسته‌ای در همین اندازه و مقیاس در هر منطقه از جهان تأثیرات جهانی مشابهی خواهد داشت. موشک‌های پیشرفته تریدنت آمریکا که توسط زیردریایی حمل می‌شوند، به طور کلی 96 کلاهک هسته‌ای دارند که هر یک از آنها 10 تا 30 برابر قوی‌تر از سلاح‌های استفاده شده در سناریوی ترسیم شده در منطقه جنوب آسیا هستند. این بدان معناست که فقط یک زیردریایی می‌تواند چند برابر بیش از قحطی ناشی از انفجار هسته‌ای مخرب باشد. آمریکا به غیر از برخورداری از 14 زیردریایی از این نوع، دارای موشک‌های آماده پرتاب و ناوگان بمب‌افکن‌های استراتژیک، هواپیماهای بزرگی برای فرو ریختن مقادیر زیادی بمب در مسافت‌های دوردست است. زرادخانه هسته‌ای روسیه از قابلیت تخریب هسته‌ای مشابهی برخوردار است.

تحلیلگر سی‌ان‌ان در ادامه یادآور شده است: 17 کشور در مه 2012 با انتشار بیانیه‌ای مشترک درباره پیامدهای انسانی تسلیحات هسته‌ای نابودی کامل چنین سلاح‌هایی را خواستار شدند. تعداد کشورهای موافق این امر تا پاییز سال جاری به 125 رسید. سال گذشته اکثریت کشورهای جهان در کنفرانسی دو روزه در شهر اسلوی نروژ شرکت کردند که تبعات انسانی جنگ هسته‌ای محور گفت‌وگوهای آن را تشکیل می‌داد اما آمریکا و سایر قدرت‌های بزرگ هسته‌ای دیگر در این نشست حضور نیافتند.

خراسان: مجوز دولت به زنگنه برای به کارگیری 12 بازنشسته

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس مجوز روزهای اخیر وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که به استناد ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب شده، اشتغال به کار افراد بازنشسته مورد تقاضای وزارت نفت شامل علی ماجدی، عباس شعری مقدم، رکن الدین جوادی ابهری، حبیب امین فر، سیداصغر هندی، محمد حسن پیوندی، عبدالحسین ثمری، اسداله میکائیلی، سیدمحمود حسینی پژوه، محمد سوری، سید رحیم عقیق و احمدوحید دستجردی به مدت یک سال مجاز خواهد بود.

کمک 100 میلیارد تومانی دولت به زلزله زدگان بوشهر

خراسان در پایان آورده است: بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به تعدادی از اعضای کابینه، مبلغی نزدیک به 100 میلیارد تومان بودجه به مناطق زلزله زده استان بوشهر اختصاص می یابد. در این ابلاغیه مواردی چون کمک 80 میلیارد ریالی برای آواربرداری و ارائه خدمات پشتیبانی و فنی، کمک بلاعوض معیشتی با سقف فردی مبلغ20 میلیون ریال برای هر خانوار آسیب دیده، کمک بلاعوض جهت خودروهای آسیب دیده از زلزله با سقف فردی 30 میلیون ریال و کمک بلاعوض برای خانواده فوت شدگان بر اثر زلزله به ازای هر فرد فوت شده مبلغ 30 میلیون ریال به چشم می خورد.

ایران: تکذیب اعدام مه‌آفرید بعد از ماه صفر

روزنامه ایران نوشت:خبر اول این که وکیل عامل اصلی فساد بزرگ بانکی با استناد به برخی ادله حقوقی، خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر اعدام مه‌آفرید خسروی و سه متهم دیگر این پرونده بعد از ماه صفر را رد کرد. غلامعلی ریاحی با بیان اینکه اجرای حکم اعدام محکومان فساد بانکی خصوصاً مه‌آفرید، تبعات و توالی بسیاری در پی خواهد داشت، به فارس گفته «براساس اطلاع کسب شده از ناحیه برخی مسئولان قضایی دارای صلاحیت، اشکال‌هایی به حکم وارد شده و تذکر هم داده شده که احتیاط قضایی اعمال شود».

توضیح عضو هیأت اروپایی درباره دیدار با آیت‌الله هاشمی

ایران آورده است: خبر دیگر این که ماریچا اسخاکا، عضو هیأت پارلمان اروپا که به تهران سفر کرده بود در واکنش به اینکه عده‌ای می‌گویند در دیدار با آیت‌الله هاشمی عرف دیپلماتیک را رعایت نکرده، گفت: باید بگویم که در احترام من و گروهی که به ایران رفته بودیم به آقای هاشمی رفسنجانی هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. به گزارش آفتاب به نقل از بی‌بی سی وی با تأکید بر این‌که دیدارش با منتقدان در ایران، استفاده سیاسی نبوده هم گفته: ما در صحبت‌های خود با افراد مختلف که از طیف‌های سیاسی مختلف بودند، هیچ مشکلی نداشتیم.

احتمال رفع فیلتر وی چت

ایران نوشت: شنیدیم که ماجرا‌های فیلتر وی چت ادامه دارد. پس از آن‌که وزیر ارتباطات اعلام کرد تنها مخالف فیلتر این شبکه اجتماعی، وزارت ارتباطات بوده است؛ کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ارائه توضیحاتی درباره چرایی فیلتر وی چت از کاربران خواست از نرم افزارهای مشابه داخلی استفاده کنند. این کارگروه نقض حریم خصوصی کاربران، ‌انتشار محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و منجر به آسیب‌های اجتماعی و نیز پاسخگو نبودن ایجادکنندگان این نرم افزار به تخلفات خود و شکایات خانواده‌های زیان دیده را از دلایل فیلتر آن اعلام کرد. با این حال رمضانعلی سبحانی‌فر، یک عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ابراز بی‌اطلاعی از وجود نمونه داخلی این شبکه اجتماعی، در مورد احتمال رفع فیلتر وی چت گفته: «اگر در سیاستگذاری کلان تصمیم‌گیری شود، ممکن است تصمیم برگردانده شود».

هدیه 84 میلیونی مرتضوی برای رضایت یک شاکی

ایران در پایان آورده است: با خبر شدیم که هشت ماه پس از اعلام رضایت یکی از شکات پرونده بازداشتگاه کهریزک، یکی از اقدام‌های مرتضوی برای جلب رضایت برملا شد. علیرضا محجوب، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگویی با خانه ملت گفته: مرتضوی به یکی از شاکیانی که در پرونده کهریزک شکایت خود را از وی پس گرفت، مبلغ 84 میلیون تومان از جیب سازمان تأمین اجتماعی به عنوان تشکر پرداخت کرد، حال آن‌که موضوع پرونده کهریزک ارتباطی با پرونده سازمان تأمین اجتماعی ندارد. همچنین به گفته محجوب، مرتضوی در جلساتی که با اعضای کمیته تحقیق و تفحص برگزار شده بود مدعی بوده اسناد را به شرطی در اختیار آنان قرار می‌دهد که هیچ‌یک افشا نشود. شرطی که اعضای کمیته آن را نپذیرفته‌اند.

جام جم: ماجرای انتخاب محل سکونت رهبر انقلاب

روزنامه جام جم نوشت: علی‌اکبر ناطق‌نوری در کتاب خاطرات خود در مورد انتخاب محل سکونت رهبر معظم انقلاب در زمان انتخاب ایشان به این مسئولیت می‌نویسد: «یکی از مباحثی که در آغاز مسئولیت جدید ایشان(رهبری) قابل توجه بود، بحث مکان استقرار بود.

پیشنهاد بعضی‌ها این بود که آقا به‌ جماران تشریف ببرند و از همان تشکیلات و امکاناتی که حضرت امام(ره) داشتند، استفاده کنند.به گزارش ایسنا، وی در ادامه این مطلب با بیان این‌ که من خودم به‌ چند دلیل معتقد بودم که ایشان به‌ جماران یا منظریه تشریف ببرند، آورده است: البته آقا به‌ جهت عاطفی و احترام نسبت به‌ امام(ره) و احمد‌آقا، جماران را نپذیرفتند. همچنین اردوگاه شهید باهنر در منظریه تهران را قبول نکردند و فرمودند اولا این قدر بالا و دور از مردم نمی‌خواهم بروم. ثانیا دل آموزش‌ و‌ پرورش و فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌ همین اردوگاه خوش است. من راضی نیستم که این را بگیرم.»

اقوام و اقلیت‌ها در مدیریت‌های کلان ملی

جام جم آورده است: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی از واگذاری پست‌های کلیدی و ارشد مدیریتی کشور به اقلیت‌های قومی و مذهبی در آینده بسیار نزدیک خبر داد.

علی یونسی، که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این امر با توجه به انتظار و درخواست بزرگان و معتمدان بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان از دولت صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در این راستا بزودی بخشی از مدیریت‌های ملی به اقلیت‌های قومی و مذهبی کشور و مشخصا «بلوچ‌ها» واگذار می‌شود.

مسعود کشمیری در آلمان

جام جم به نقل از ایرنا نوشت: یک مقام آگاه گفت: مسعود کشمیری عامل انفجار نخست‌وزیری و محمدرضا کلاهی‌صمدی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در آلمان رویت شده‌اند.

وی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نامبردگان که از اعضا و هواداران فعال گروهک تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا در رستورانی در شهر کلن و هنگام رانندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شده‌اند.

بدهی نفتی بابک زنجانی وصول شد

جام جم در پایان آورده است: در حالی که چندی قبل اعلام شده بود بابک زنجانی، میلیاردر تهرانی، بدهی دو میلیارد و 60 میلیون یورویی خود به وزارت نفت را پرداخت کرده است، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از تائید این موضوع از سوی مسئولان بانک مرکزی خبر داد.

تهران امروز: پرونده بدهی بابک زنجانی در کمیسیون اصل ۹۰ بسته شد

روزنامه تهران امروز نوشت: مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، گفت: ‌طبق گفته مسئولان بانک مرکزی، بابک زنجانی بدهی 2 میلیارد و 60 میلیون یورویی خود را به وزارت نفت پرداخت کرده است. وی اضافه کرد: بانک مرکزی واریز این مبلغ به وزارت نفت را در هفته گذشته تایید کرد و به اطلاع اعضای کمیسیون اصل 90 رساند. افضلی‌فرد تصریح کرد: پیگیری‌های کمیسیون اصل 90 یکی از عوامل مهم واریز این مبلغ و پرداخت این بدهی به بیت‌المال بوده است. این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد که پرونده مربوط به این بدهی در این کمیسیون بسته شده است.

مجلس در هیچ شرایطی انحلال‌پذیر نیست

تهران امروز آورده است: مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه مراسم اولین سالگرد آیت‌الله تهرانی درباره ادعای برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر انحلال مجلس از سوی دولت اظهار داشت: حرف در دنیا زیاد است اما ما قانون اساسی داریم و در هیچ شرایطی مجلس ما انحلال‌پذیر نیست و این نکته را از برجستگی‌های نظام حقوقی خود می‌دانیم.

بودجه بخش زیارت اصلاح شود

تهران امروز نوشت: آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار اعضای اتاق بازرگانی گفت: در بودجه‌93 بخصوص بخش زیارت با توجه به حجم 25‌میلیون زائر مشهد باید اصلاحات جدی صورت گیرد.

ورود زودهنگام به انتخابات، نمایندگان را منحرف می‌کند

تهران امروز آورده است: محمد رضا راه چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در خصوص فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی برای انتخابات آینده، گفت: طبیعی است که احزاب پیرامون انتخابات در داخل تشکیلات و جلسات خود بحث و بررسی کنند تا متوجه شوند می‌خواهند به صورت منفرد یا در قالب همکاری با جبهه‌ها و تشکل‌های همسو وارد عرصه انتخابات شوند، اما از الان نمی‌توان درباره فهرست‌های انتخاباتی به جمع‌بندی نهایی رسید. دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ورود به بحث انتخابات مجلس را زودهنگام عنوان کرد و افزود: فعالیت زودهنگام انتخابات باعث می‌شود تا نمایندگان فعلی از وظایف اصلی خود منحرف شوند. از این‌رو معتقدم بحث‌های اولیه باید در جلسات داخلی احزاب مطرح شود و نباید فعلا در مورد سرلیست احزاب صحبتی مطرح شود.

مطلب روزنامه قانون خوب نبود

تهران امروز در پایان نوشت: علی مطهری نماینده مجلس در گفت وگو یی با اشاره به مطلب توهین‌آمیز روزنامه قانون، تحت عنوان «بی‌اعتباری شهادت زنان مصداق تبعیض جنسی است» گفت: این موضوع در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد و مباحثی پیرامون آن طرح شد. علی مطهری با بیان اینکه مطلب روزنامه قانون مطلب خوبی نبود، تصریح کرد: اصل طرح این مسئله غلط است و کسی که به مسائل اسلامی تسلط ندارد، نباید آنرا زیر سوال ببرد.

نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات تاکید کرد: اینجانب بعنوان عضو هیات مذکور، مطالب این روزنامه را در جلسه رسمی هیات طرح خواهم کرد تا در باره آن تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به محتوای مطلب روزنامه قانون افزود: اینکه در اسلام شهادت 2 زن برابر شهادت یک مرد است، فلسفه دارد و شاید این مسائل به خاطر برخی ویژگی‌های زنان همچون عاطفه و مهربانی آنان باشد و کسی که از فلسفه این موضوع بی‌خبر است نباید در این زمینه اظهارنظر بلکه باید تعبد کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: زیر سوال بردن مباحث اسلامی کار درستی نیست. مطهری گفت: این مباحث اگر در نشریات تخصصی مطرح و پاسخ‌های لازم هم به آن داده شود خوب است اما درست نیست که در روزنامه‌ها به این صورت طرح گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
۰
۰
باید اعدام بشه این مرتضوی.

نیازمندی ها