رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزارت نفت گزارش فساد در قرارداد کرسنت را به دادگاه لاهه ارائه کرده است ، خبر داد که این کمیسیون طی نامه ای از وزارت نفت خواسته تا نسخه ای از گزارشی که به دادگاه لاهه ارسال شده را به مجلس ارائه دهد.
کد خبر: ۶۲۸۸۳۵
دولت گزارش فساد کرسنت را به دادگاه لاهه داد

مسعود میرکاظمی با اشاره به ارسال لایحه فساد در خصوص پرونده کرسنت به دادگاه لاهه از سوی دولت اظهار داشت: کمیسیون انرژی در نامه ای به وزارت نفت از آنها خواسته است که یک نسخه از گزارش ارسالی به دادگاه لاهه را در اختیار کمیسیون انرژی قرار دهند تا بررسی های لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی افزود: امیدواریم این گزارش برخلاف منافع نظام نباشد چرا که دولت و شورای عالی امنیت ملی تعهد داده اند که منافع ملی در این پرونده حفظ شود.

میرکاظمی با بیان اینکه مجلس نیز وظیفه نظارتی خود را انجام می دهد، گفت: اگر نیاز باشد مجلس نیز به این پرونده ورود خواهد کرد.

از مجموع سه جلسه داوری دیوان لاهه، تا کنون در دو جلسه داوری گذشته، حقانیت ایران به اثبات رسیده اما به دلیل تغییرات در شرکت نفت ایران، این دیوان اعلام نموده است که شرکت نفت ایران باید بر شکایت قبلی خود تاکید کند تا روال دادرسی ادامه یابد. مهلت ایران برای ارسال این مدارک تا نیمه هفته گذشته بود .

پیش از این علیرضا زاکانی نماینده تهران  و رئیس کمیته پیگیری قراردادهای نفتی مجلس در آستانه پایان مهلت ارائه گزارش ایران در این باره گفته بود : در حال حاضر این پرونده در لاهه با موضوع فساد در حال رسیدگی است و ما امروز در حال دست برداشتن از اعتراض به حق ضایع شده خود درباره فساد در این قرارداد هستیم و در صورت محکوم شدن ایران در داوری کرسنت، دولت باید بین 8 تا 35 میلیارد دلار خسارت و غرامت به طرف مقابل پرداخت کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها