روزنامه آمریکایی نیویویرک تایمزنوشت: درحالیکه طرفداران طرح جدید سنا برای تصویب تحریم های جدید معتقد هستند که این تحریم ها ایران را تحت فشار قرار خواهد داد بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تحریم های جدید علیه ایران اثر عکس خواهد داشت.
کد خبر: ۶۲۸۳۳۴
تحریم های سنا توافق ژنو را تهدید می کند

دراین مطلب آمده است: در حالیکه طرفداران طرح جدید سنا برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران معتقد هستند که این تحریم ها ایران را تحت فشار قرار خواهد داد تا به مفاد توافقنامه ژنو عمل کند ، بسیاری از تحلیلگران آمریکایی و ایرانی بر این باورند که تحریم های جدید علیه ایران اثر عکس خواهد داشت و موجب تضعیف دولت حسن روحانی خواهد شد.

نویسنده اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه در صورت تصویب چنین لایحه ای در سنای آمریکا آن را وتو خواهد کرد را نشانه اطمینان خاطر دادن اوباما به حسن روحانی می داند.

نیویویرک تایمز می نویسد: تهدید سنا به اعمال تحریم های جدید علیه ایران توافقنامه ژنو را با مشکل جدی مواجه خواهد ساخت.

نویسنده معتقد است گروه های تندرو در درون ایران هم از تصویب تحریم های احتمالی سنا برای اثبات نظر خود مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا استفاده خواهند کرد.

به نظر یک استاد ایرانی دانشگاه هاروارد ، اعمال تحریم های جدید در مقطع کنونی می تواند روندی را که در ژنو آغاز شده است را از بین ببرد و برای دولت روحانی گزینه ای جز متوقف کردن این روند باقی نگذارد.

همچنین کلیف کوپچان تحلیلگر مسائل ایران در گروه اوراسیا نیز معتقد است از دیگر مشکلاتی که حسن روحانی و توافق ژنو را تهدید می کند بی صبری حتی حامیان خود حسن روحانی است که خواستار تغییرات سریع هستند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها