فینال جام باشگاه‌های جهان امشب در مراکش برگزار می‌شود

بایرن به دنبال چهارمین جام سال 2013

بایرن‌مونیخ امشب در فینال جام باشگاه‌های جهان مقابل تیم راجا کازابلانکا مراکش قرار می‌گیرد تا چهارمین جام معتبر خود را در سال 2013 به دست بیاورد.
کد خبر: ۶۲۸۰۷۵

هواداران بایرن هیچ‌گاه یاد ندارند تیم‌شان در یک سال میلادی بر چهار جام معتبر بوسه زده باشد. آنها علاوه بر قهرمانی در بوندس‌لیگا و جام حذفی، سوپرکاپ اروپا را هم بردند و حالا وقت آن است که برای نخستین بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان شوند.

دهمین فینال جام باشگاه‌های جهان ساعت 23 امشب به وقت تهران در ورزشگاه 45 هزار نفری ملی مراکش برگزار می‌شود. شاید خیلی انتظار داشتند حریف بایرن‌مونیخ در فینال امشب، تیم اتلتیکو مینیروی برزیل باشد، اما راجا کازابلانکای مراکش که با پیروزی 2 بر یک بر مونتری مکزیک در یک‌چهارم نهایی شگفتی‌ساز شده بود، در نیمه‌نهایی هم مقابل تیم برزیلی مینیرو 3 بر یک پیروز شد تا با ادامه نتایج شگفت‌انگیز خود در این جام راهی دیدار نهایی شود. این همان مسیری است که مازنبه کنگو، سه سال پیش در جام باشگاه‌های جهان طی کرد. این تیم آفریقایی در رقابت‌های سال 2010 تا فینال پیش رفت، اما سرانجام با سه گل مغلوب اینتر ایتالیا شد. تا قبل از آن، همه فینال‌های جام باشگاه‌های جهان با حضور تیم‌هایی از اروپا و آمریکای جنوبی برگزار شده بود و این روند در سال‌‌های 2011 و 2012 هم تکرار شد، اما امسال برای دومین‌بار باید شاهد فینالی باشیم که یک پای آن تیمی از قاره آفریقاست.

همان‌طور که راجا کازابلانکای مراکش برای نخستین‌بار حضور در فینال جام باشگاه‌های جهان را تجربه می‌کند، برای بایرن‌مونیخ هم بازی در چنین فینالی تازگی دارد. تا قبل از این لیورپول، منچستریونایتد و چلسی از انگلیس، بارسلونا از اسپانیا و میلان و اینتر از ایتالیا در فینال جام باشگاه‌های جهان بازی کرده بودند حالا نوبت یک تیم آلمانی است که شانس خود را برای قهرمانی امتحان کند. موفقیت بایرن‌مونیخ در بازی امشب، پپ گواردیولا را هم جاودانه خواهد کرد. این مربی اسپانیایی تا همین جا با احتساب این‌که دو بار در سال‌های 2009 و 2011 همراه بارسلونا قهرمان جام باشگاه‌های جهان شده است، پرافتخارترین مربی به حساب می‌آید. گواردیولا امشب می‌تواند برای سومین بار جام باشگاه‌های جهان را بالای سر ببرد، افتخاری که شاید تا سال‌ها نصیب هیچ مربی دیگری نشود. امشب و قبل از بازی فینال تیم‌های گوانگژوی چین و اتلتیکو مینیرو برزیل، از ساعت 20 به وقت تهران برای کسب مقام سوم جام باشگاه‌های جهان به مصاف یکدیگر می‌روند. گوانگژو روی نیمکت خود مارچلو لیپی، مربی معروف ایتالیایی را دارد و تیم برزیلی هم از رونالدینیو، مرد سال اسبق جهان در ترکیب خود استفاده می‌کند.

ریبری: بایرن، 2013 را باشکوه به پایان می‌برد

فرانک ریبری، ملی‌پوش فرانسوی تیم بایرن مونیخ درباره فینال جام باشگاه‌های جهان گفت: ما پیش از این سه جام را به دست آورده‌ایم و حالا به دنبال چهارمین جام هستیم. همان‌طور که قبلا گفته‌ام سال 2013 فقط برای بایرن‌مونیخ آغاز شد و برای بایرن هم به پایان می‌رسد. وی افزود: بایرن در این سال یک افسانه بود و این افسانه برای همیشه ماندگار می‌شود. البته این غیر عملی نیست که ما یک بار دیگر در یک فصل صاحب جام شویم، بی شک در آینده هم می‌توانیم چنین موفقیتی را به دست بیاوریم. ریبری درباره احتمال انتخاب شدنش به عنوان مرد سال فوتبال دنیا گفت: این موضوع دیگر برایم اهمیتی ندارد. تمدید مهلت رای‌گیری شرم‌آور بود. اکنون فقط به موفقیت بایرن مونیخ در جام باشگاه‌های جهان فکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها