رئیس سازمان زندان‌ها از کاهش زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری خبر داد و گفت: برای این گروه از زندانیان از ناحیه دولت، مجلس و قوه قضاییه راهکارهای مختلفی اتخاذ شده و استفاده از همین تدابیر در سال‌های اخیر باعث شده تا تعداد زندانیان جرایم غیرعمد کاهش چشمگیری داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۸۰۶۴

به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی با اشاره به این‌که 7500 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌ها تحمل کیفر می‌کنند، افزود: بخشی از تدابیر صورت گرفته از سوی قوه قضاییه به بررسی وضع اعسار محکومان مالی مربوط می‌شود تا از این طریق کسانی که واقعا تمکن مالی ندارند با تقسیط بدهی از زندان آزاد شوند.

اسماعیلی تصریح کرد: لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در مجلس مطرح است که با اصلاح این قانون، ورودی به زندان‌ها در ارتباط با محکومیت‌های مالی کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین را از راه‌های کمک به محکومان مالی عنوان کرد و یادآور شد: هم دولت و هم مجلس هرساله در لوایح بودجه، ارقامی را به عنوان کمک و تسهیلات در قالب وام‌های قرض الحسنه برای ارائه به زندانیان در نظر می‌گیرند.

وی اظهار کرد: البته این به آن معنا نیست که رقم زندانیان جرایم مالی به صفر می‌رسد، زیرا ما محکومانی داریم که اموال خود را مخفی کرده‌اند و استحقاق مساعدت ندارند، این گروه به لحاظ تقصیر در کار و تمکن مالی باید در زندان بمانند تا در ارتباط با شناسایی، مزایده و فروش اموال آنها اقدام شود. اسماعیلی خاطرنشان کرد: در هر صورت تلاش ما کاهش آمار زندانیان جرایم مالی است و بدون شک با ابلاغ و اجرای قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی شاهد کاهش زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها