اگر برای شب یلدا هندوانه خریده‌اید ولی هندوانه‌تان تعریفی به لحاظ رنگ ندارد.با آن دسر درست کنید؛ هم شیک است، هم هندوانه‌ای، هم این که پولتان هدر نرفته!
کد خبر: ۶۲۷۸۲۹

مواد لازم برای لایه اول


۵ پیمانه آب هندوانه
۴ ق س شکر
۱ پیمانه خامه فرم گرفته
یکسوم پیمانه آب سرد
۲ ق س پودر ژلاتین

مواد لازم برای لایه دوم

دو و یک دوم پیمانه آب هندوانه
۱ ق س پودر ژلاتین
یک پهارم پیمانه آب سرد
۲ ق س شکر

مواد لازم برای لایه سوم

۲ ق چ هندوانه
یک دوم بسته پودر ژله هندوانه
۱ پیمانه آب گرم

طرز تهیه

دسر هندوانه، جام جم سرا

*برای درست کردن لایه اول آب هندواه و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت بگزارید تا جایی که شکر در آب هندوانه حل شود (در این مرحله نباید آب هندوانه بجوشد).

*پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و به صورت بن ماری گرم کنید تا پودر ژلاتین در آب حل شود و مایعی زلال بدست آید .پس از حل شدن ژلاتین آن را کنار بگذارید تا خنک شود.
*آب هندوانه را از روی حرارت بردارید و ژلاتین را در آن حل کنید و هم بزنید.

*حالا نوبت افزودن خامه است ،مخلوط را خوب هم بزنید تا یکدست شود. ظرف های مورد نظر را آماده کرده از این مایه هندوانه به اندازه دلخواه در آن بریزید و در یخچال بگذارید تا این لایه بسته شود.

*برای لایه دوم مانند لایه اول عمل کنید تنها تفاوت لایه دوم با اول این است که خامه ندارد (اگر دیدید رنگ دسر کمرنگ است میتوانید چند قطره رنگ قرمز خوراکی به آن اضافه کنید تا به رنگ دلخواه درآید).
*وقتی لایه اول بسته شد میتوانید لایه دوم را روی لایه اول بریزید و در یخچال بگذارید تا خوب بسته شود.
*برای درست کردن لایه سومی نیمی از یک بسته پودر ژله هندوانه را در یک پیمانه آب گرم حل کنید، بعد آن را کناری بگذارید تا از حرارت بیفتد. سپس آن را درون قالبهای یخ بریزید.
*از هندوانه با قالب اسکوپ ریز (وسیله‌ای که با آن بستنی را قالب میزنند) به شکل یک کره جدا کنید و هر توپ هندوانه ای را را داخل قالب بیندازید .قالب رابه این صورت پر کرده و بعد در یخچال بگزارید.
*مابقی ژله را روی دسر بریزید تا به صورت لایه سوم روی دو لایه دیگر را بپوشاند. بعد از مدتی ژله های هندوانه را از قالب بیرون آورده و روی دسر بگزارید.

>> توصیه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فن بیان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
ممنون بابت اطلاع رسانیتون.به سایت ما هم سر بزنید. http://mahanteymouri.ir/expression-art/
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها