به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری از خانم حدیدچی(دباغ) عیادت کرد

یکی از زنان انقلابی کشور که سابقه سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی هم در کارنامه خود دارد، با اشاره به این که «کار کردن برای زن عار نیست» گفت: در سالهای گذشته نیمه‌های شب مسافرکشی می‌کرده.
کد خبر: ۶۲۷۳۷۲

به گزارش جام جم سرا به نقل از افکار نیوز، مرضیه دباغ که به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یکی از سه نماینده‌ای بود که در سال ۶۷ پیام امام خمینی را به گورباچف رساند در دیدار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با وی با اعلام این مسئله گفته است: «در دوره دوم نمایندگی مجلس برای حل مشکلات اقتصادی چند خانواده، هر ماه مبلغی به آنها کمک می‏کردم. وقتی دوره نمایندگی‏ ام به پایان رسید، دیگر پولی نداشتم به آنها کمک کنم. شب‏ها وقتی که بچه‏ ها و همسرم می‏خوابیدند، با ماشین به فرودگاه یا میدان آزادی می‏رفتم و مسافرکشی می‏کردم. البته فقط افرادی که با خانواده بودند را سوار ماشین می‏کردم.»

مرضیه حدید‌چی از شاگردان شهید آیت‌الله سعیدی بوده است‌. پس از شهادت ایشان در سال 1349 به مبارزه و تبلیغ علیه رژیم شاه شدت می‌بخشد و سرانجام در سال 1352 توسط ساواک دستگیر می‌شود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرماندهی سپاه همدان، نمایندگی مجلس و همراهی هیئت ایران در سفر به شوروی جهت ابلاغ پیام رهبر انقلاب به گورباچف را در کارنامه خود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها