با وجود کاهش قیمت‌ها در بازار خرید و فروش، اجاره بها کاهش زیادی نداشته است اما ادامه ثبات قیمت‌ها در بازار خرید و فروش می‌تواند نرخ اجاره را هم در سال آینده با ثبات بیشتری همراه کند.
کد خبر: ۶۲۷۳۲۸

فصل اجاره همیشه برای مستاجران همراه با افزایش قیمت و تورم بوده است به همین جهت دولت در دوره‌های گذشته سعی داشت با ابزارهای حاکمیتی مالکان را مجبور به کاهش قیمت‌ها کند و هربار در اجرای این طرح شکست خورد.
به گزارش جام جم سرا، در حال حاضر هم با رکود موجود در بازار مسکن و کاهش قیمت‌ها، اجاره بها هم تحت تاثیر قرار گرفته است اما بازهم نرخ‌های بالایی دارد که در توان اغلب مستاجران نیست و در واقع به نسبت کاهش قیمت‌ها در بازار خرید و فروش، اجاره‌ب‌ها کاهش چندانی نداشته است.
به نوشتۀ مهر، در حال حاضر که فصل اجاره بها نیست مالکان برای اینکه خانه‌های خالی خود را زود‌تر اجاره دهند حاضر به کاهش قیمت‌ها هستند اما به دلیل اینکه آپارتمان خالی به تعداد کمتری در این زمان‌ها وجود دارد مستاجران سعی می‌کنند که در فصل اجاره، جابجایی‌ها را انجام دهند تا با مشکل کمبود آپارتمان روبرو نشوند.
از سوی دیگر، مشکلاتی که میان برخی از موجران و مستاجران به وجود آمده موجب شده است که مالکان تمایل بیشتری به اجاره‌های بلند مدت با مستاجران خوش حساب خود داشته باشند به همین جهت در برخی از آگهی‌های مسکن آن را قید می‌کنند.
بنابراین قیمت‌های کنونی بازار اجاره نمی‌تواند مبنای درستی برای تعیین قیمت‌ها باشد و ممکن است که در خردادماه سال آینده که فصل اجاره‌ب‌ها است قیمت‌ها با تغییرات بیشتری مواجه شوند و بازار را تحت تاثیر قرار دهند.
براین اساس ادامه ثبات قیمت‌ها در بازار خرید و فروش مسکن به طور حتم می‌تواند نرخ اجاره را هم در سال آینده با ثبات بیشتری همراه کند و از سوی دیگر قدرت خرید برخی از متقاضیان را بالا ببرد تا از بازار اجاره‌ب‌ها حذف شوند.

اجاره بها در برخی از محله‌های تهران

بر اساس گزارش جام جم سرا به نقل از مهر، آپارتمانی ۶۶ متری، دوخوابه با پارکینگ و انباری در شهر زیبا ابتدای خیابان مرادی با ۲۵ میلیون تومان رهن و ۷۰۰ هزار تومان اجاره تا سه سال قابل تمدید اجاره داده می‌شود و در فردوس غرب برای واحدی ۷۰ متری و دو خوابه با پارکینگ و انباری و عمر ۴ ساله، ۲۵ میلیون تومان رهن و ۷۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

در نارمک خیابان مدائن شمالی واحدی ۶۸ متری هم با شرایط ۴۵ میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود و در محدوده مهدیه تهران آپارتمانی با ۶۸ مترمربع مساحت و عمر ۴ ساله ۱۵ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

در تهرانسر آپارتمان‌هایی با مساحت ۷۰ متر هم ۳۰میلیون تومان رهن کامل در نظرگرفته شده است و در آوا پونک فکوری هم واحدی ۶۸ متری و دو خوابه با پارکینگ ۵۵ میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود.

آپارتمانی ۷۰ متری و نوساز در جنت آباد هم با شرایط ۱۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در هرماه، اجاره داده می‌شود همچنین در نیروی هوایی امامت هم واحدی ۶۰ متری و دو خوابه با پارکینگ و انباری ۱۰ میلیون تومان رهن و ۶۵۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین آپارتمانی در شمال فاطمی کاج جنوبی هم با متراژ ۷۰ مترمربع، دو خوابه و نوساز با ۵۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، اجاره داده می‌شود و در تهران نو زرکش برای واحدی ۷۰ متری و نوساز، دو خوابه با پارکینگ و انباری ۳۵ میلیون تومان رهن تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها