وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:هدف ما این است که طبقه متوسط جامعه حداقل 50 درصد قیمت مسکن را تسهیلات بگیرد اما باید پس انداز هم داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۷۰۷۵
تامین ۵۰ درصد قیمت خانه از طریق وام

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس آخوندی در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل تاکید کرد : طرح جامع مسکن در همه حوزه‌ها و اجزا قرار است به روز رسانی شود که به نفع ساماندهی بازار مسکن خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی در باره آزادراه تهران - شمال هم  گفت : از لحاظ حقوقی، قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیا برای آزاد راه تهران - شمال نداریم و قرارداد پیشین با بنیاد مستضعفان هم در این آزادراه بررسی می شود که گزارش آن را به رئیس جمهور داده ایم.

وی در ادامه گفت : باید صندوق‌های پس انداز و سرمایه‌گذاری به گونه‌ای تسهیلات دهند که در کنار فعالیت‌های ضد تورمی دولت ، برنامه‌های مسکن هم به خوبی اجرا شود.

آخوندی افزود: به هیچ وجه برای افزایش وام مسکن به بانک مرکزی متوسل نمی‌شویم.

وی افزود: وام مسکن در شهرهای کوچک 30 تا 40 درصد قیمت مسکن و در شهرهای بزرگ حدود 10 درصد قیمت واحد مسکونی را تامین می کند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید صندوق‌های پس انداز و وام مسکن را از انحصار بانک مسکن جدا کنیم و همه بانک‌ها ، پس انداز مسکن داشته باشند و منابع از داخل اقتصاد بدون ایجاد تورم فراهم شود.

اخوندی اعلام کرد: این ایده به صورت کلی مطرح شده است و بزودی جزئیات آن ارائه می‌شود و به تصویب دولت هم نیاز دارد.

آخوندی گفت: ‌هدف ما این است که طبقه متوسط جامعه حداقل 50 درصد قیمت مسکن را تسهیلات بگیرد اما باید پس انداز هم داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ایجاد و توسعه شبکه حمل و نقل ترکیبی و بهبود فضای کسب و کار در این حوزه گفت: باید به سمت بازار حمل و نقل برویم و نقش بخش خصوصی افزایش یابد.

اخوندی همچنین اعلام کرد: خرید و فروش مسکن مهر تنها در عرصه، آزاد می شود و شامل اعیان نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها