تورهای سافاری تونس برای خود حال و هوای عجیبی دارد. این سافاری با حرکت از شهر تونس آغاز می‌شود و اولین مقصد بازدید آمفی تئاتر بزرگ رومی در منطقه« الجم» است که نمونه سالمی از کلسئوم شهر رم است. آثار رومی این شهر بسیارند و به قرن سوم پس از میلاد باز می‌گردند. سپس با گذر از باغ‌های زیتون و دهکده ساحلی اسفاکس به شهر «متمتا» می‌رسیم. شهری که بخش‌هایی از فیلم جنگ ستارگان در آن ساخته شده است.
کد خبر: ۶۲۷۰۳۸

در ادامه مسیر به سمت جنوب با گذر از استپ‌های بیابانی به عشایر بیابان‌نشین بربری می‌رسیم! جایی که در کنار چادرهای بادیه نشینان گله‌های بز و شتر در حال چرا هستند.‌

روز دوم صبح زود و بعد از صبحانه، ‌پس از گذشتن از دهکده‌های کویری، روانه دریاچه بزرگ نمک «شط الجرید» در «توزر» می‌شوید. مکانی که سراب‌های بیابانی شما را گمراه می‌کنند. در شهر توزر اسب‌سواری با کالسکه‌های سنتی در دور شهر و بازدید از موزه «دارشریط» را فراموش نکنید.

یادتان نرود که صبح زود باید برخیزید، چون طلوع خورشید روی دریاچه نمک منظره شگرفی را برای مسافران کویری رقم می‌زند که اگر آن را از دست بدهید،‌ شاید فرصت دوباره‌ای برایتان ایجاد نشود.

بعد از این شهر هیجان فرا می‌رسد، در این جا می‌توانید دو گونه سافاری را امتحان کنید؛ یکی سافاری با ماشین‌های دو دیفرانسیل در میان کوهستان‌های اطلس و بین روستاهای این منطقه و دیگری سفر به اعماق کویر و گذر از رمل‌ها و تپه‌های شنی صحرای بزرگ آفریقا. از بخش‌های ماجراجویانه این سفر پیاده روی در کنار باتلاق‌های دریاچه نمک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها