شرکت خودروسازی فرانسوی رنو برای از سرگیری فوری فعالیت خود در ایران اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۶۲۷۰۲۶
شوق رنو برای بازگشت به ایران

«ژیل نورماند» رییس بخش فعالیت های خودروسازی رنو در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای از سرگیری سریع فعالیت خود در ایران، ابراز امیدواری و اعلام کرد: ما منتظر هستیم تا تحریم ها به طور موثری بر داشته شود و احتمالا این مسئله در ماه ژانویه (دی ماه) صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر تلاش این شرکت برای از سرگیری فعالیت در ایران در کوتاهترین زمان ممکن، افزود : مساله مهم انعطاف پذیری جریان های مالی است و تحریم هایی علیه جریان های مالی وجود دارد که به میزان قابل توجه ظرفیت توان صادرات به ایران و بازگشت پول را محدود می کند.

رنو تا پیش از توقف فعالیت خود در ایران در ماه ژوئیه (تیر) به دلیل تشدید تحریم ها، یکی از فعالان مهم بازار خودروی ایران محسوب می شد.

رنو در سال 2012 میلادی 103 هزار دستگاه خودرو در ایران فروخت.

همچنین شرکت فرانسوی پژو - سیتروئن نیز که در سال 2011 میلادی 458هزار دستگاه خودرو را در جمهوری اسلامی ایران به فروش رسانده بود در سال 2011 میلادی پس از اتحاد با شرکت آمریکایی «جنرال موتورز»، فعالیت خود را در ایران متوقف کرد.

این گزارش حاکی است که توافق صورت گرفته میان ایران و گروه 1+5 در ژنو به طور تلویحی به کاهش تحریم ها در بخش صنعت خودورسازی اشاره دارد و این امر مساله بازگشت دو شرکت خودروسازی به ایران را میسر می کند.

«کارلوس غصن» مدیرعامل شرکت رنو در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت : ما هرگز از ایران خارج نشده ایم و تنها فعالیت های خود را به حالت تعلیق در آورده ایم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها