پسر هجده ‌ساله که نقشه دزدی از خانه مادرش را طراحی و با همدستی دوستش از گاوصندوق خانه 80 میلیون تومان طلا و جواهرات، ده سکه طلا، پول و دلار را سرقت کرده و متواری شده بود، از سوی پلیس تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۶۹۰۳
پسر، طراح سرقت از گاوصندوق مادرش بود

به گزارش جام‌جم، اوایل آذر امسال زنی با حضور در شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، از پسر هجده‌ساله‌اش به اتهام سرقت از منزلشان شکایت کرد.

شاکی گفت: 12 سال پیش در پی اختلاف با شوهرم، از او جدا شدم و سرپرستی پسرمان به عهده او بود و در این مدت هر از گاهی پسرم را می‌دیدم تا این‌که 40 روز پیش پسرم خانه پدری‌اش را ترک کرد و برای ادامه زندگی نزد من آمد. او مدام از من پول می‌خواست و تهدید می‌کرد اگر به او پول ندهم اثاثیه خانه را می‌شکند و برای همیشه نزد پدرش برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: به دلیل علاقه‌ای که به فرزندم داشتم، سعی می‌کردم او را راضی نگه‌دارم اما با این حال از عهده توقعات او برنمی‌آمدم. او بر سر همین موضوع مدام بهانه می‌گرفت تا این‌که بعد از چند روز یکباره مرا ترک کرد.

شاکی یادآور شد: چند روز بعد برای دیدن خانواده‌ام از خانه‌ام خارج شدم و روز بعد وقتی بازگشتم، دیدم اثاثیه خانه به هم ریخته و گاوصندوق نیز تخریب و 900 دلار، مقداری پول، 10 سکه طلا و جواهراتم به ارزش 70میلیون تومان سرقت شده است.

ردپای پسر خانواده در سرقت

وی خاطرنشان کرد: موضوع را به پلیس خبر دادم و آنها برای بررسی موضوع سرقت به خانه‌ام آمدند و گفتند سارق آشنا بوده است. اطمینان دارم دزدی کار پسرم است، زیرا او کلید خانه‌ام را داشت و می‌دانست اموال قیمتی را در گاوصندوق نگهداری می‌کنم.

با تشکیل پرونده، به دستور بازپرس شاهنگیان تحقیقات پلیس برای دستگیری دزد آشنا آغاز و در ادامه معلوم شد متهم فراری دوباره مقابل خانه مادرش در حال پرسه‌زنی بوده و به نظر می‌رسد باز هم قصد سرقت دارد بنابراین پس از هماهنگی قضایی، دو روز پیش متهم را که قصد ورود به خانه مادرش داشت، دستگیر کردند. متهم با انتقال به مرکز پلیس، به سرقت اموال خانه مادرش با همدستی یکی از دوستان خود اعتراف کرد.

اعتراف متهم به دزدی با همدستی دوستش

متهم درباره نحوه و انگیزه‌اش از سرقت گفت: وقتی پس از سال‌ها دوری به خانه مادری‌ام بازگشتم، متوجه شدم او اموال قیمتی زیادی در گاوصندوق خانه‌اش نگهداری می‌کند. من هم وسوسه شدم اموالش را تصاحب کنم.

وی اضافه کرد: به همین دلیل نقشه سرقت از خانه مادرم را طراحی و موضوع را با یکی از دوستانم مطرح کردم. پس از چند روز وقتی مادرم خانه را ترک کرد، با همدستی دوستم وارد خانه‌اش شدیم.

متهم به سرقت گفت: پس از تخریب گاوصندوق، محتویات آن از قبیل طلا و جواهرات، سکه طلا، پول و دلارها را دزدیدیم و همه آنها را به همدستم دادم تا سکه، دلار و جواهرات را بفروشد و پولش را بین هم تقسیم کنیم.

پسر سارق یادآور شد: روز بعد او فقط هشت میلیون تومان پول به من داد و مدعی شد خودش از فروش اموال مبلغ کمتری برداشته است. همدستم مرا هم فریب داد و بیشتر پول و اموال سرقتی را خودش برداشت. اکنون نمی‌دانم او کجاست و اموال را به چه کسی فروخته است.

بنابراین گزارش، متهم با دستور قضایی بازپرس شاهنگیان، رئیس شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران برای ادامه تحقیقات دراختیار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت. تلاش ماموران برای دستگیری همدست فراری او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
قاضی باشتین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
فقط اعدام!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها