تا به حال برای سنجش سلامت خود اقدام کرده‌اید؟ منظورم هنگام درد و بیماری نیست. وقتی دندان‌تان درد می‌کند، طبیعی‌ترین کار این است که نزد دندانپزشک بروید و درمانش کنید، اما بعضی‌ها هستند که سالی دو بار بدون این‌که مشکلی وجود داشته باشد، به مطب دندانپزشکی سری می‌زنند تا از سلامت دندان‌هایشان مطمئن شوند. وقتی چنین کاری می‌کنند، قبل از این‌که دردی وجود داشته باشد، مشکل برطرف می‌شود وهزینه کمتری هم پرداخت می‌کنند.این مثال در زندگی هم قابل اجراست.
کد خبر: ۶۲۶۸۸۴

منتظر این نباشید که اختلافی و مشکل حادی بروز کند تا شما به فکر رفع آن بیفتید. نگذارید درد در رابطه‌تان ایجاد شود. در زمان سلامت و آرامش، چکاپی از روابط خود و همسرتان داشته باشید. برای آن‌که روابط زناشویی خود را بهبود بخشید، باید جز به جز آن را بررسی کرده و مشکلاتش را مشخص کنید. وقتی آگاهانه بدانید که مشکلتان چیست، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید و راحت‌تر آن را حل کنید.
بسیاری از زندگی‌های بظاهر آرام مسائلی دارند که به صورت مزمن آزارشان می‌دهد، اما چون شدید نیست و گاهی به وجودش عادت کرده‌اند، به نظرشان طبیعی می‌آید. اگر از شما بپرسم​ در زندگی مشترک‌تان از چه چیزی رنج می‌برید، می‌توانید جواب واضحی بدهید؟ اگر نتوانید یکی دو مورد کوچک را نام ببرید، این به معنی بی مشکل بودن روابط‌تان نیست، خود یک علامت خطر است برای بی‌توجهی به رابطه‌ای که باید در طول زمان سلامت و شادابی‌اش حفظ شود. البته ممکن است واقعا مشکلی وجود نداشته باشد و این نهایت آرزوی ماست برای همه شما دوستان چاردیواری اما فرق زیادی است بین نبودن مشکل و ندانستن مشکل.

گاهی ناراحتی‌های کوچک که از آنها به آسانی می‌گذریم و توقعاتی که برآورده نمی‌شود و برایمان اهمیت زیادی ندارد، می‌تواند یک اختلاف دردناک و پرهزینه ​ ایجاد کند. پس بررسی زندگی مشترک‌تان را به فردا موکول نکنید

فردی را تصور کنید که مدت‌ها سر گیجه‌های خفیف داشته و هر بار آن را به گرمای هوا، مشغله زیاد و عوامل دیگر ربط داده است، اما به یکباره دچار سکته مغزی می‌شود و پزشک می‌گوید همان سرگیجه‌های خفیف یک نشانه هشداردهنده بوده و اگر او این علامت‌ها را جدی می‌گرفت و به پزشک مراجعه می‌کرد، دچار سکته وسیع نمی‌شد.
گاهی ناراحتی‌های کوچک که از آنها به آسانی می‌گذریم و توقعاتی که برآورده نمی‌شود و برایمان اهمیت زیادی ندارد، می‌تواند یک اختلاف دردناک و پرهزینه ​ ایجاد کند. پس بررسی زندگی مشترک‌تان را به فردا موکول نکنید. چند ساعتی وقت بگذارید و بیندیشید که چقدر از شرایط موجود راضی هستید؟ چه مواقعی و در مقابل چه رفتارهایی از همسرتان احساس ناخوشایندی در شما ایجاد می‌شود؟ آیا وقتی مساله‌ای وجود دارد،بدون ترس و نگرانی با همسرتان در موردش حرف می‌زنید؟ از جذابیت‌های روزهای اول رد پایی در زندگیتان مانده؟ همسرتان را در تصمیم‌گیری‌های زندگی مثل تربیت فرزندان و مسائل اقتصادی و... در کنار خود حس می‌کنید یا در مقابل‌تان؟
زندگی مشترک و حال و هوای‌تان را بررسی کنید. خیلی خوب‌تر است اگر همسرتان نیز چنین کند. هر دو مشکلات کوچکی که هنوز به بیماری تبدیل نشده است را در یک چکاپ دو نفره پیدا کرده و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنید.
یک کوه با وزش باد یا عبور مدام آب، فرسایش می‌یابد. عوامل فرسایشی می‌تواند خانه عشقتان را به مرور ویران کند پس آنها را بیابید و با هم از بین ببرید. گاهی لازم است از یک روان‌شناس کمک بگیرید. حفظ عشق و علاقه در زندگی‌تان ارزشش را دارد.
>> ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها