نزاع‌های خیابانی گاهی با مشارکت آدم‌های معروف اتفاق افتاده و به عواقب شومی انجامیده است

دعواهایی از جنس شهرت

کد خبر: ۶۲۶۶۷۱

روح الله داداشی؛ قربانی لجبازی در رانندگی

نزاع و زد و خورد وقتی همراه با وسیله کشنده باشد، هر لحظه ممکن است سرانجام ناخوشایندی به دنبال داشته باشد و به عبارتی دیگر نزاع، فرد و جایگاه او را در اجتماع نمی‌شناسد. برای نمونه هنوز مرگ روح‌الله داداشی قوی‌ترین مرد ایران از یاد‌ها نرفته است که وی در یک درگیری خیابانی از سوی جوان بیست ساله‌ای با اصابت چاقو به قلب جان باخت.

داداشی که در یکی از شب‌های تیر 90، وقتی از جشنی باز می‌گشت در طول مسیر پس از پیچیدن خودرو در یک خیابان، سرنشینان یک پراید با اعتراض به داداشی اقدام به فحاشی به وی می‌کنند، فحاشی موجب عصبانیت داداشی می‌شود و به تعقیب آنها می‌پردازد و در نهایت پشت یک چراغ‌قرمز آنها را متوقف می‌کند.

با پیاده شدن داداشی یکی از سرنشینان پراید که از جثه و قدرت وی ترسیده بود، اقدام به کشیدن چاقو می‌کند و براثر اصابت چاقو به گردن داداشی او مجروح شده و به بیمارستان منتقل می‌شود و با وجود تلاش پزشکان به علت شدت جراحات جانش را از دست می‌دهد.

پس از حادثه مشخصات پراید متواری شده در اختیار پلیس قرار می‌گیرد و راننده خودرو که فرزند مالک آن بوده دستگیر می‌شود. از طریق وی نیز ضارب مرحوم داداشی شناسایی شده و با عملیات پلیس آگاهی وی در زمان اقدام به فرار از کرج دستگیر می‌شود.

پس از دستگیری، متهم اصلی به نام «علیرضا ملاسلطانی» به قتل اعتراف کرد و سپس در دادگاه کیفری استان البرز به قصاص محکوم شد و این رای بامداد چهارشنبه ـ 30 شهریور ـ با گذشت حدود دو ماه از وقوع قتل، در محل جنایت واقع در 45 متری گلشهر، خیابان پونه غربی در ملأعام به مرحله اجرا درآمد. قاتل داداشی در زمان رفتن روی چهارپایه دو بار پایش لغزید و با صدای بلند گریه می‌کرد و طلب بخشش داشت. علیرضا ملاسلطانی قاتل روح‌الله داداشی پیش از مرگ برای خبرنگارانی که جهت مصاحبه با او به زندان رفته بودند ابراز ندامت کرد و با خط خود نوشت: «از همه مردم، ورزشکاران و دوستان مرحوم روح‌الله داداشی عذرخواهی می‌کنم.»

مرگ فوتبالیست نوشهری در نزاع دسته جمعی

فوتبالیست نوشهری در یک نزاع و درگیری دسته‌جمعی کشته شد. مهدی باروجی کیاکلایی معروف به علی، دروازه‌بان بیست و پنج ساله و بازیکن تیم‌های حاضر در لیگ دسته سوم جام آزادگان در زادگاهش در یک درگیری دسته‌جمعی که میان اهالی دو روستای اسلام‌آباد و کیاکلا از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر روی داد بر اثر اصابت چوب دستی به سرش بر اثر عارضه شدید مغزی جان باخت.

علت این درگیری اختلاف بر سر نحوه چگونگی حق بهره‌وری از زمین‌های کشاورزی بین اهالی دو روستا بوده که جر و بحث بین دو نفر به درگیری فیزیکی و تبدیل آن به نزاع دسته‌جمعی حدود 20 نفر از اهالی دو طرف و در نهایت به مرگ این ورزشکار منجر شد.

در پی این حادثه، ماموران با هماهنگی قضایی شرکت‌کنندگان و مسببان این درگیری مرگبار را که حدود 20 نفر بودند، دستگیر کردند و تحویل مراجع قضایی دادند.

وقتی قوی‌ترین مرد ایران قاتل می‌شود

اوایل سال 90 بود که خبر به قتل رسیدن فردی به دست یکی از قوی‌ترین مردان ایران، دهان به دهان چرخید و در رسانه‌ها منتشر شد.

جزئیات خبر حاکی از این بود که فرد مورد نظر در پی یک اختلاف مالی با سلاح سرد اقدام به قتل کرده است. البته حواشی مسابقات قوی‌ترین مردان ایران، محدود به این مورد نبود و پیش‌تر نیز اخباری به خروجی رسانه‌ها آمده بود. طی سال‌های گذشته در رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران چند گروه از ورزشکاران که با یکدیگر ارتباط خانوادگی دارند، حضور یافته و حواشی متعددی را چه در زمان برگزاری مسابقات و چه در زمان های دیگر ایجاد کرده اند. چنانکه از گوشه و کنار اخبار دعوای گروهی این افراد به کرات رسانه ای شده است. اما خبر قتل عمد، تکان‌دهنده‌ترین خبری بود که در این رابطه منتشر شده؛ «ق» یکی از قوی‌ترین مردان ایران که چهره شناخته شده ای در این مسابقات به حساب می‌آید در نزاعی خیابانی باعث کشده شدن یک شهروند شده بود و این خبری نبود که رسانه‌ها از انعکاس آن بگذرند.

بنا بر جزئیات که بعدها منتشر شد؛ در این نزاع خیابانی چهار انگشت یکی از افراد درگیر قطع و فرد دیگری نیز با ضربات ورزشکار معروف مجروح می‌شود.

مجروحان این درگیری به بیمارستانی در غرب تهران منتقل می‌شوند، اما تلاش پزشکان برای نجات یکی از مجروحان بی‌ثمر می‌ماند و وی بر اثر شدت جراحات وارده به سر، جان خود را از دست می‌دهد.

ملی‌پوشان کشتی در نزاع منجر به قتل

همین دو، سه ماه پیش بود که خبر شرکت دو عضو تیم ملی کشتی فرنگی در یک نزاع خیابانی منجر به قتل در رسانه‌های مختلف منتشر شد. براساس این خبر، در آستانه مسابقات جهانی بوداپست، دو ملی‌پوش کشتی فرنگی که البته شانس حضور در تیم ملی در مسابقات مورد نظر را از دست داده بودند، پس از درگیری در یک نزاع خیابانی که سرانجام موجب مرگ یک نفر شد، دستگیر و راهی زندان شده‌اند.

ماجرا از جایی شروع شد که یکی از فرنگی‌کاران تیم ملی کشتی فرنگی پس از درگیری لفظی با یک جوان دیگر در تماس یکی دیگر از فرنگی‌کاران تیم ملی که در وزن خودش نبوده به محل حادثه دعوت می‌کند. این فرنگی‌کار به همراه خود یکی از دوستانش را به محل نزاع می‌برد. در نهایت نیز با افزایش تنش‌ها، همراه ملی‌پوش دومی که به محل حادثه آمده بود یکی از طرفین درگیری را به قتل می‌رساند تا پس از این حادثه تمامی افراد حاضر در این نزاع ازجمله دو کشتی‌گیر فرنگی‌کار دستگیر و راهی زندان شوند.

بهرام مشتاقی، سرپرست تیم کشتی فرنگی در زمان وقوع رویداد در مصاحبه رسانه‌ها با تایید این خبر، گفت: متاسفانه من نیز این خبر را شنیدم و حتی به فدراسیون کشتی مراجعه کردم تا جزئیات این خبر را متوجه شوم و کاری برای بچه‌ها انجام دهم، اما گویا کاری از دست ما ساخته نیست.

سرپرست تیم کشتی فرنگی بزرگسالان افزود: آن گونه که شنیده‌ام ابتدا کشتی‌گیر وزن سنگین‌تر کشورمان با فردی درگیر می‌شود و کتک می‌خورد. پس از آن کشتی‌گیر سبک‌تر نیز با آن فرد درگیر می‌شود و او نیز کتک می‌خورد. پس از دقایقی یکی از دوستان مشترک این دو ملی‌پوش به محل حادثه می‌آید و چاقویش را به قلب آن فرد فرو و او نیز متاسفانه فوت می‌کند.

مشتاقی اظهار کرد: ما این کشتی‌گیران را به اردوی جدید دعوت کرده بودیم، اما اکنون باید از پشت میله‌های زندان به زندگی ادامه دهند. من به کلی از شنیدن این خبر متاثر شدم و امیدوارم مسئولان برای نجات این دو کشتی‌گیر اقدامی اساسی انجام دهند.

با رخ دادن این اتفاق ناگوار در سالیان گذشته، این دومین مورد از نزاع و درگیری فرنگی‌کاران است که موجب زندانی شدن این ملی‌پوشان شده است. پیش از این نیز برادران قربانی در یک نزاع ناخواسته منجر به مرگ یک جوان شده بودند و همچنان در زندان کرمانشاه به سر می‌برند. خبرگزاری تسنیم نام این دو کشتی‌گیر را در اختیار دارد، اما از انتشار نام آنها خودداری می‌کند.

مرگ قهرمان به دست اوباش خیابانی

مهرداد امینی قهرمان چند دوره مسابقات دو چرخه‌سواری کشور نیز توسط افراد شرور به قتل رسید. این دوچرخه‌سوار دومین قهرمان ملی ایران در دو سال اخیر است که در کرج توسط افراد شرور به قتل رسید.

مهرداد امینی از ورزشکاران استان البرز بود. او هنگام بازگشت به خانه با چهار نفر درگیری پیدا می‌کند که متاسفانه افراد شرور با چهار ضربه چاقو این قهرمان کشور را از پا در می‌آورند.

مهرداد امینی متولد 1369 بوده و در این چند سال که در رشته دوچرخه‌سواری مشغول فعالیت بوده چند قهرمانی را در کشور به دست آورده بود.

پس از پیگیری‌ها چهار نفر از متهمان به قتل دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها