جمعی از رانندگان تاکسی شهر تهران در اعتراض به اظهارات توهین‌آمیز مشاور حسن روحانی در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.
کد خبر: ۶۲۶۵۳۶
تجمع رانندگان تاکسی در اعتراض به توهین‌های مشاور روحانی

جمعی از رانندگان تاکسی شهر تهران در اعتراض به اظهارات توهین آمیز محمود سریع القلم مشاور رئیس جمهور صبح امروز در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

این رانندگان که با خودروهای خود که در حدود 30 تاکسی بود در مقابل نهاد تجمع کرده بودند در پایان تجمع خود نامه ای اعتراض آمیز خطاب به روحانی را به دفتر رئیس جمهور تحویل دادند.

در بخشی از نامه تاکسی‌رانان تهرانی خطاب به رئیس‌‌جمهور با اشاره به رأی مردم در روز 24 خرداد به روحانی آمده است ما پای صندوق‌های رأی آمدیم تا به کسی رأی بدهیم که در کنار حفظ استقلال و آزادی و اسلامیت کشور وضعیت معیشتی ما را بهبود بخشد و مشکلات‌مان را حل کند اما  امروز می‌بینیم که نه تنها مشکلات حل نشده بلکه شاهد توهین و تحقیر از سوی اطرافیان جنابعالی هم هستیم.

در ادامه این نامه آمده است مشاور جنابعالی آقای سریع‌القلم که معلوم نیست تاکنون کجا بوده به یکباره از گرد راه می‌رسد و به کسبه فهیمی که همواره در صف مقدم حرکت سیاسی ملت بوده‌اند، با توهین و تحقیر سخن می‌گوید.

تاکسی‌رانان تجمع‌کننده در مقابل نهاد ریاست جمهوری در پایان نامه خود خواستار عزل و اخراج محمود سریع‌القلم از حلقه مشاوران رئیس‌جمهور شدند و تصریح کردند که در صورت عدم برخورد برای دفاع از حیثیت شغلی خود از سریع‌القلم شکایت خواهند کرد.

بنابر این گزارش، محمود سریع القلم چندی پیش در برنامه ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر تدارک دیده شده بود، به نقد پوپولیسم پرداخت و گفت: یک راننده تاکسی که از پنج صبح تا 12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه سه بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۹
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
این فرد چه فكری در مورد خودش می كند كه به صراحت به این قشر زحمتكش توهین می كند.
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
این آقای به اصطلاح مشاور نه تنها باید از سمتش بركنار شود باید در مقابل تلویزیون از تمام تاكسیرانان عذر خواهی كند.
سید احمد رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
باسلام؛
آقای دكتر سریع القلم هیچ توهینی به رانندگان شریف و زحمتكش تاكسی نكرده و فقط حقیقت را گفته است كه هر شخصی باید با توجه به تخصص، دانش و آگاهی خود، راجع به مسایل تخصصی نظر دهد.
رمضان احمدی
Belgium
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
باسلام وخسته نباشید -باید بگویم هركسی درهر شغلی به فهم وشعور خودش عقل ودانش دارد .
احمد
United States
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
دنیای خیلی بهتری می شد اگر هیچ توهین و تحقیری علیه هیچ كس وجود نداشت. از آن بهتر وقتی بود كه قبل از اظهار هر سخنی ابتدا به جوانب آن فكر می كردیم تا حتی ناخواسته هم توهینی علیه دیگری صورت نگیرد .
مینا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
این حرف آقای سریع القلم توهین به كسی نبوده است.
اتفاقا به كنایه داشته اند به دیگران شكایت می كردند. به كسانی كه وضعیت اقتصادی دولت را به جایی رسانده اند كه طبق گفته اقای سریع القلم از 5 صبح تا 12 شب مجبورند كار كنند. یعنی فقط 5 ساعت در شبانه روز در اختیار خودشون و خانوادشون هستند.
در این تهران شلوغ و پرترافیك و... راننده تاكسی مجبوره همش دود بخوره. فحش بشنوه از مسافر و راننده كناری و ... بندگان خدا فقط یه مقدار پول در می اورند كه بخشی اش رو باید صرف بنزین و استهلاك ماشین كنند.
راست می گه اقای سریع القلم. نه به این معنی كه این قشر چیزی بلد نیستند. بلكه به این معنی كه اینقدر این قشر باید دنبال كسب درآمدش در تمام شبانه روز بدود كه دیگر توانی برای مطالعات خاص و تحلیل پیچیده و همه جانبه برایش نمی ماند.
راستش رو بخواهید مگه پرستاران و رفتگران و كارگران و ... با این همه كار برای گذران زندگی وقتی برای تحلیل های آنچنانی از مسائل روز و انرژی اتمی دارند؟
معمولا همه چند تا جمله ای را كه شنیده اند می گویند. و این حرف به نظر من توهین به هیچ كس نیست. همه شریفند.
نظام اقتصادی و امنیت مالی و جانی را افزایش دهید. چشم. مردم می روند مطالعه می كنند. تحلیل می كنند. متفكر می شوند....
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
با سلام با تشكر از تذكر جناب آقای دكتر بدین ترتیب هیچ فردی در جامعه حق نظر دادن ندارد وفقط افراد متخصص همان رشته باید نظر بدهند پس باید در مورد تیم مذاكره كننده نیز تجدید نظر شود زیرا وزیر خارجه فكر نمی كنم در رشته های تخصصی مرتبط تحصیل كرده باشند با تشكر
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
كلام آقای سریع القلم علمی و عقلی و كاملا صحیح است.برخی آقایان فتنه گر پشت این بحران سازی ها هستند و الا اگر كسی بگوید در مسئله مهمی مثل هسته ای باید تخصصی برخورد كرد اشكالی دارد؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
خوب راست گفته راننده تاكسی از انرژی هسته ای چی متوجه میش ؟ رانندگانی كه جمع شدن از بین ده ها هزار تاكسی تهران معلوم نیست توسط چه كسانی تحریك به این تجمع شده اند!
آذر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
چه طور موقع رای گیری و انتخابات به رای همین افراد و امثالهم می نازند و بعد اینگونه خطاب میكنند ؟!!!
ااا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
شعور و دانش انسانها هیچ ربطی به تحصیلات نداره امرزه یك راننده تاكسی ممكن دانشش از دانش بالایی برخوردار باش
آیت احمدنژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
این یك توهین روشن وبی پرده بود به قشرزحمتكش. الان بسیاری ازرانندگان قشرتحصیلكرده جامعه هستن كه دراثر سوء مدیریت و ندانم كاری همین آقایان به تاكسیرانی رو آوردن
درضمن براساس تبادل نظرگسترده درتاكسی و شنیدن نظرات مختلف رانندگان عزیز بهترین منبع برای شنیدن خبر وتحلیل بشمارمیروند
پروین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
خوب راست گفته ؛ یك راننده تاكسی از انرژی اتمی چی سرش میشه كه ازش سوال تخصصی میپرسن ؟ اصلا چرا صدا و سیما میره از مردم سوالات تخصصی می پرس؟
راننده تاكسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
اگربااین مشاور برخوردنشود وازاین قشر زحمتكش عذرخواهی نشود بایدمنتظر عواقبش باشند
تاكسیران بیسواد ازنظر آقای سریع القلم(سریع التوهین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
اتفاقابا توجه به این كه رانندگان تاكسی قشری زحمت كش بوده وتمام روز را باافراد مختلف ازجمله متخصصین هر رشته وفن ودانشی برخورد داشته ودر تمامی موارد بحث وصحبت میكنند ازدانش عمومی بالایی برخوردارند
البته چون آقازاده ها باتاكسی تردد نمی كنند خوب معلومه به این مورد واقف نیستند
البته این حضرات با این ترفند میخواهند بگویند : ملت حق ندارد راجع به حق مسلم شان اظهار نظركنند وهرآنچه را كه آقایان پشت دربهای بسته بعنوان قرارداد امضا میكنند باید قبول كنند


نگین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
خوب بنده خدا راست گفته ....
خود راننده تاكسی ها همینو همیشه میگن
من هر وقت سوار تاكسی شدم شنیدم میگن ما رو چه به برنامه هسته ایی ما بچه دانشجو داریم و مخارجمون بالاست
اقایون محترم راننده تاكسی یكم با خودمون صادق باشیم و جو سازی نكنیم
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
هر فرد ایرانی در هر قشری یك چیزی میداند وان هم اقتدار وعظمت كشورش است این اقای محترم بداند مردم ایران اگاه هستند وهر كس به اندازه خودش راجع به این موضوع میداند وبدانند جامعه از همین مردم تشكیل شده است.
مح
Germany
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
این سخن هم جنبه ی بد داره و هم جنبه ی خوب
یك مشاور رئیس جمهور باید قبل گفتن یه حرف اونو سبك و سنگین كنه.............
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
۰
۰
پدر من مدرك فوق دیپلم ریاضی و سابقه كار تو مخابرات رو داره 54 سالشه و در حال حاضر بخاطر عنایت دولت مردان قدیم و جدید تاكسی داره اما از این اقا بیشتر میدونه ... واقعا متاسفم....

نیازمندی ها