معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت: اگر چه امکانات مرزهای ما برای خدمات رسانی به خیل عظیم زائران اربعین حسینی کفایت نمی‌کند اما در مقایسه با سالهای گذشته تلاش کرده ایم امور زائران ایرانی را تسهیل کنیم.
کد خبر: ۶۲۶۳۰۳
تسهیل امور زائران حسینی در اربعین

ناصر خدرنژاد در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود:‌ به اتفاق هیاتی از سازمان حج و زیارت به عراق سفر کرده بودیم تا مشکلات زائران را در بحث مرزها و امکانات موجود در کربلا، نجف و کاظمین  بررسی کنیم.

وی با اشاره به این که مشکلات استان‌های مرزی شلمچه،چذابه و مهران هم در این سفر بررسی شد، گفت:‌ در  خدمات رسانی هر چه بیشتر به زائرانی که قصد دارند از این سه مرز وارد عراق شوند نکاتی به مسوولان متذکر شدیم تا زائران بتوانند با آرامش و آسایش بیشتری در همایش بزرگ شیعیان که در ایام اربعین حسینی برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی افزود:‌هم اکنون امکانات موجود در نجف، کربلا و کاظمین در مقایسه با تقاضاها بسیار کم است و به سبب این که تعداد بسیار زیادی از زائران دیگر کشورها هم به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی قصد ورود به عراق را دارند قیمت هتل‌ها بسیار افزایش یافته است.

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: ‌بر همین اساس، مسوولان اجرایی ایرانی مستقر در عراق در بحث نقل و انتقال، امنیت و تغذیه تلاش می‌کنند تا مشکلات به حداقل برسد و در بحث اسکان هم تا حد توانمان تلاش خواهیم کرد مدارس و حسینیه‌هایی را در اختیار زائران قرار دهیم.

وی با توجه به سرمای بسیار شدید هوا در عراق به زائران توصیه کرد حتما لباس گرم، کلاه و شال گردن به همراه داشته باشند.

خدرنژاد افزود:‌ به سبب غبارآلود بودن هوای عراق و وجود برخی آلودگی‌های ویروسی، استفاده از ماسک ضروری به نظر می‌رسد.

وی به زائرانی هم که قصد دارند از نجف و یا دیگر شهرهای عراق به سمت کربلا پیاده روی کنند توصیه کرد به هیچ وجه باری از دیگران به ویژه افراد ناشناس قبول نکنند.

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود:‌همه توصیه‌های حراستی، امنیتی و بهداشتی در قالب کتابچه‌ای به مدیران کاروان‌ها داده شده است که به زائران منتقل می‌کنند اما ارتش عراق نظارت بسیار زیادی بر مسیر نجف تا کربلا دارد.

وی گفت‌:زائران پیاده می‌توانند با آرامش خاطر از اغذیه‌ای که در خیمه‌ها و موکب‌های بین راه توزیع می‌شود استفاده کنند.

خدرنژاد افزود: ‌در بین راه مکان‌هایی هم برای استراحت تعبیه شده است که زائران با امنیت خاطر می‌توانند در این مکان‌ها رفع خستگی کنند.

کربلای معلی در اربعین پذیرای 20 میلیون زائر

پیش بینی می‌شود کربلای معلی در اربعین امسال پذیرای 20 میلیون زائر از اقصی نقاط جهان باشد که حدود 500 هزار نفر از این زائران، از ایران هستند.

زائران اربعین در شهر خود روادید بگیرند

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: زائرانی که قصد دارند از مرزهای شلمچه،‌ مهران و چذابه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شوند حتما روادید را از شهرهای خود تهیه کنند.

ناصر خدرنژاد افزود:‌ توصیه ما این است که زائران در مرزها به دنبال روادید نباشند چرا که کثرت جمعیت در این سه منطقه موجب معطلی بیشتر در تهیه روادید می‌شود.

وی گفت: ‌برای خدمات رسانی بیشتر به زائران ایرانی هفت درمانگاه ثابت و دو درمانگاه سیار در ایام اربعین فعالیت می‌کنند.

خدرنژاد افزود‌: همه زائران ایرانی که در این ایام اعزام می‌شوند، تحت بیمه درمان هستند و خدمات درمانی به صورت رایگان به آنها ارائه خواهد شد.

وی گفت: ‌بیمه طرف قرارداد با سازمان حج و زیارت متعهد شده است بهتر از گذشته به زائران ایرانی خدمات رسانی کند و به همین منظور مقرر شده است نمایندگان این بیمه در شهرهای نجف اشرف،‌کربلای معلی و کاظمین افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها