رسیدگی به جرایم ورزشی تخصصی می‌شود

دادسرای ورزش؛ از ابهام تا فرصت

آیا فدراسیون های ورزشی پاک هستند؟

ضرورت بررسی فساد در ورزش نه فقط فوتبال

بررسی پرونده های جرایم و تخلفات در فوتبال نباید این گونه تلقی شود که سایر رشته های ورزشی از هر گونه عیب و ایرادی مبرا هستند.
کد خبر: ۶۲۶۰۹۱
ضرورت بررسی فساد در ورزش نه فقط فوتبال

به گزارش جام جم ورزشی ، بررسی فساد در فوتبال ماههاست که به طول انجامید و هنوز مسئولان پرونده های مختلف فساد در بخش های متعدد فوتبال نتایج مرتبط با این پرونده ها را اعلام نکرده اند.اما در بین همه این جریانات عمدتا فوتبالی یک پرسش به ذهن خطور می کند که آیا فساد در ورزش ایران فقط برای فوتبال است و سایر رشته های ورزشی از این نوع رسیدگی ها مبرا هستند چون اساسا ورزش های غیر فوتبالی پاک هستند؟

از زمان آغاز بحث هایی در ارتباط با فساد در فوتبال ردپای فساد در تعدادی از فدراسیون های ورزشی نیز دیده شده است اما چون فوتبال به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده است و زیر ذره بین افراد مختلف جامعه قرار دارد ، بنابراین بررسی پرونده های فساد در فوتبال بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.در سال های قبل بازیکنان فوتبال به دلیل مدل مو و یا خالکوبی بر روی بازوهای خود زیر سئوال بودند اما دیری نگذشت که این مسائل در لیگ های سایر ورزش ها مانند بسکتبال رشد کرد اما شدت برخورد با ورزشکاران فوتبال به اندازه بازیکنان سایر ورزش ها نبود. فوتبالیست ها تحت منشوری به نام منشور اخلاقی به یک باره از فعالیت ورزشی کنار گذاشته می شدند که شاید در سایر ورزش ها با یک بار تذکر به ورزشکار مسئله به پایان می رسید.

در فوتبال به دلیل اینکه این ورزش جامعی از انواع فسادها می تواند باشد به همان نسبت شدت برخورد و رسیدگی به جرایم بیشتر است اما این بدان معنا نیست که مسئولان دستگاههای نظارتی در قبال سایر ورزش ها باید دست روی دست گذاشته و از پرداختن به موارد مشابه خودداری کنند چه بسا پس از باز شدن فضای رسیدگی به جرایم و تخلفات فوتبال ، سایر فدراسیون ها نیز شاکیانی پیدا کرده اند و شکایت های خود را از مسیر قانونی پیش می برند. بنابراین با بررسی دلایل باید راه حل های درست برگزید تا سایر ورزش ها متضرر نشوند.

اینکه همه دستگاههای ذیربط فقط بخواهند به امور مرتبط با فوتبال رسیدگی کنند و مسائل و مشکلات سایر ورزش ها را کوچک و کم اهمیت تلقی کنند خود عامل پدیده شوم فساد است که میدان را برای گردانندگان سودجو در برخی فدراسیون های ورزشی باز تر می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها