خبرگزاری کره شمالی در گزارشی با اشاره به اعدام«جانگ سونگ تائک» شوهر عمه رهبر این کشور یکی از اقدامات نامناسب او را «دست نزدن با هیجان» در نشست های سیاسی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۲۵۷۱۱
با هیجان دست نمی زد، اعدام شد

این خبرگزاری افزود: متهم، خائن به خلق است و به دسیسه چینی علیه حزب (حاکم) و انقلاب برای سرنگونی رهبری حزب مان و حکومت و نظام سوسیالیست اقدام کرد. جانگ در محاکمه اش اعتراف کرد تلاش کرده بود از طریق بکارگیری شرکای خود در ارتش دست به کودتا بزند.

خبرگزاری کره شمالی افزود: جونگ چهره واقعی اش را به عنوان یک خائن در همه مراحل نشان داد. این مرد اقداماتی مانند دست زدن بدون شور و هیجان در نشست های سیاسی و ایجاد مانع در برنامه کاشی کاری یابود رهبر کره شمالی را در سابقه خود دارد. او اعتراف کرده است که برای رسیدن به جاه طلبی های سیاسی شخصی اش گروهی علیه حکومت را تشکیل داده است.

 کنسرو منافقین

سرنوشت سرکردگان منافقین پس از سال ها همکاری با صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران و کشتار شیعیان و کردها در عراق، همکاری با رژیم صهیونیستی در ترور مقامات جمهوری اسلامی و جاسوسی های گسترده ضدایرانی، اکنون به تعبیر یکی از بریده شدگان از این گروهک، به کنسرو شدن رسیده است.

جهانشاه سیدمحمدی در گفت و گو با ایرنا ، گفت: اعضای شورای رهبری سازمان مجاهدین خلق (منافقین) مثل مواد داخل قوطی کنسرو هستند که تا درون کادر و قالب تشکیلاتی این فرقه، قرارگاه ها و پایگاه های آنان حضور دارند به عنوان مجاهد معرفی می شوند اما به محض خروج و نافرمانی از این چارچوب دقیقا مثل کنسرو باز شده می گندند و فاسد می شوند.

وی اضافه کرد: یکی از بندهای انقلاب درونی منافقین بند(ر) یا تاکتیک رییس جمهور سازی در شورای فرماندهی این سازمان بود که رجوی بعد از شکست راهبرد نظامی در عراق برای بازگشت مرموزانه به خارج از کشور و تصاحب ایرانیان خارج نشین به آن روی آورد.

انتقاد هاشمی از غیبت روحانی

در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی نسبت به غیبت حسن روحانی در جلسات مجمع اظهار ناراحتی کرده است .

به گزارش مشرق، زمانی که مجید انصاری خواستار نگهداری بندی از اقتصاد مقاومتی برای دریافت نظر رئیس جمهور شد، هاشمی در پاسخ وی گفت: ما دیگر نمی توانیم صبر کنیم. چرا آقای روحانی دو هفته نیامده اند و امروز بیرون جلسه می گذارند. چرا جلسه مجمع را نمی آیند؟

نشانه های درستی توافق ژنو

نیویورک تایمز نوشت: چندین دلیل برای تخسین گام های ایران، امریکا و دیگر قدرت های حهانی به سوی توافق وجود دارد.

این روزنامه آمریکایی، نخستین دلیل برای تشویق، آن است که توافق موقت تندروهای ایران و ما را با وحشت زدگی و ترس مشترکی مواجه کرده است.

در اردوگاه نومحافظه کاران واشنگتن، جنگ طلبان نگرانند که توافق شش ماهه تحریم ها علیه ایران را کاهش دهد.تندروهای ما نیز از این مسئله خشمگینند که با غنی سازی اورانیوم در ایران موافقت شده است.

تندروهای ما و ایران اشتراکات بسیاری دارند. هر دو غرب و ایران را درگیر مبارزه و جنگی بر سر موجودیت و به دور از دیپلماسی می بینند.

تندروهای ایران معتقدند که هدف امریکا براندازی حکومت در ایران است و تندروهای امریکا پنهان نمی کنند که این دقیقا همان است که آنها می خواهند.

در امریکا جنگ طلبان هنوز نفود خود را دارند چراکه هیچ شخصیت سیاسی نمی خواهد به عنوان فردی با موضع نرم در قبال ایران دیده شود.

اکنون، تندروهای ما مشکل بزرگتری نسبت به ایران محسوب می شوند. اکنون تحرکات جدیدی در کنگره به منظور تصویب تحریم های جدید شکل گرفته است که به طور موثری خرابکارانه است.

دفاع نجفی از مدیریت مشائی

رئیس سازمان میراث فرهنگی در واکنش به انتقادهای انجام شده به این سازمان در هشت سال اخیر گفت: سازمان میراث فرهنگی در هشت سال اخیر لطمات زیادی خورده ولی اینطور هم نبوده که در تمام طول این مدت هیچ کار قابل دفاعی انجام نشده باشد من حتی 30 ثانیه هم با آقای مشایی ملاقات نداشتم اما می توانم بگویم 4 سال مدیریت وی قابل دفاع بوده و ما می توانیم تلاش کنیم کمی بهتر از آن چهارسال باشیم.

به گزارش مهر، محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی در نشست معاون رئیس جمهور با اعضای پژوهشگاه میراث فرهنگی که پیش از ظهر شنبه در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد گفت: برخی از دوستان اعلام کردند که هشت سال گذشته سازمان میراث فرهنگی تخصصی کار نکرده است. برخی از آنها اگر رویشان می شد می گفتند در این سی سال هیچ کار انجام نشده است اما باید گفت که  عملکرد مجموعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی در چهارسالی که آقای مشایی رئیس این سازمان بود قابل دفاع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها