جمعیت الوفاق بحرین با انتشار گزارشی از 82 مورد بازداشت و 120 مورد یورش غیرقانونی نیروهای رژیم آل‌خلیفه به تظاهرکنندگان بحرینی در ماه نوامبر خبر داد.
کد خبر: ۶۲۵۰۱۲

به گزارش ایسنا، اداره حقوق بشر جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد، ظرف ماه نوامبر (حدفاصل دهم آبان تا دهم آذر) 82 مورد بازداشت ظالمانه توسط نیروهای بحرینی صورت گرفته که پنج نفر از بازداشت‌شدگان زن، دو نفر کودک و 75 نفر مرد بوده‌اند. جمعیت الوفاق که بزرگ‌ترین تشکل شیعه مخالف دولت بحرین است اعلام کرد، این بازداشت‌ها با بدرفتاری، خشونت و رفتارهای غیرانسانی همراه بوده و از طریق تعقیب یا یورش‌هایی که با قانون بحرین تناقض دارد صورت گرفته است.

به گزارش این جمعیت در ماه نوامبر 120 خانه، مورد یورش نیروهای رژیم آل خلیفه بدون مجوز و مدرک قضایی از سوی دادستان کل قرار گرفته‌ است و این بازداشت‌ها در اواخر شب و با خشم و خشونت از جمله شکستن درها و پنجره‌ها همراه بوده است که موجب ترس و نگرانی ساکنان خانه شده است.

در خصوص اعتراضات مردمی و واکنش دولت به آنها نیز جمعیت الوفاق اعلام کرد، 333 مورد تظاهرات گزارش شده که در اعتراض به دیکتاتوری و اقدامات رژیم آل خلیفه از جمله حمله به زنان و هتک حرمت بوده است. حدود یکصد تظاهرات نیز با گلوله ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور که از نظر قانون بین‌المللی ممنوع است، سرکوب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها