رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی‌ قانونی از عرضه مواد مخدر در برخی از عطاری‌های شهر تهران بر اساس گزارشهای غیررسمی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۴۳۲۸

به گزارش جام جم سرا به نقل از آرمان- حمید رضا قدیرزاده در نشست بررسی «آنالیز آزمایشگاهی داروهای ترک اعتیاد ارائه شده در عطاری‌های شهر تهران»، تاکید کرد که بحث برخورد و نظارت بر عطاری‌ها چند سازمانی شده و هر کسی در آن ورود پیدا می‌کند.

وی همچنین در بخش‌ دیگری از سخنانش با اشاره به سوءمصرف ترامادول و متادون، اظهار کرد: گاهی متادون دراختیار اطفال قرار گرفته و این کودکان با گمان اینکه آب می‌نوشند، آن را مصرف کرده و جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی‌قانونی مورد دیگر سوءمصرف این مواد را توصیه افراد غیر پزشک اعلام کرد و افزود: متاسفانه عده‌ای ترامادول یا متادون را در دوز بالا مصرف کرده و اصطلاحاً «اوردوز» می‌کنند. در این مورد، مرگ‌ها عمدتاً از تجویز افراد معتادی که خود به این شیوه ترک کرده‌اند، ناشی می‌شود. به‌عنوان مثال فردی که خود از طریق متادون مصرف موادمخدر را ترک کرده، به دیگر معتادان نیز توصیه می‌کند که به‌جای مراجعه به پزشک و صرف هزینه، فلان مقدار از متادون را مصرف کند که این موضوع در مواردی سبب مرگ افراد شده است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مشکل این است که معلوم نیست چه کسی باید با تخلفات عطاری‌ها برخورد کند، خاطرنشان کرد: البته در برخی جاها نیز با این موارد برخورد شده اما هنوز مواردی باقی مانده است.

به گفته رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی‌قانونی، در داروهایی که در تبلیغات گفته می‌شود صد درصد گیاهی است و طی یک ماه می‌توان با آن اعتیاد را ترک کرد، نتایج تحقیقات نشان داده است که نه‌ تنها مواد شیمیایی در آن وجود دارد، بلکه بعد از گذشت یک ماه سبب اعتیاد فرد به مصرف آن می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها