رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفت‌وگو با جام‌جم:

کوهنوردی ویترینی برای عرضه ندارد

نجاریان در گفت و گو با جام جم ورزشی:

آزموده را در حوزه مدیریت آزمودن خطاست

کسانی که در حوزه های کاری خود در فدراسیون کوهنوردی در چند سال گذشته کاری از پیش نبرده اند، چطور می توانند در حوزه ریاست موفق باشند.
کد خبر: ۶۲۴۰۳۸
آزموده را در حوزه مدیریت آزمودن خطاست

حسن نجاریان عضو نخستین فاتحان ایرانی قله اورست، فاتح 7 قله بالای 8 هزار متری جهان و عضو کاروان ورزشی پیام آوران صلح که  مسیر جاده ابریشم به طرف محل بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ چین را طی کرد، در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی که 19 آذر برگزار خواهد شد، در خصوص عدم همکاری و دوری چند ساله خود از این فدراسیون گفت: وقتی فرزندی از پدر خود آزرده می شود ترجیح می دهد مدتی دور شود، فدراسیون کوهنوردی خانه کوهنوردان و سنگ نوردان است، اما وقتی کسی از شما استقبال نمی کند و روی خوش نشان نمی دهد مجبور می شود فاصله بگیری.

وی افزود: علم بخشی از کوهنوردی است، اما به تنهایی کسی نمی تواند در این رشته موفق باشد، ما نیاز به حمایت فدراسیون داریم و برای این کار لازم است که فدراسیون به همه به یک چشم نگاه کند، چرا نباید فدراسیون توجه کافی به  شهرستانها نداشته باشد، کما این که در دور افتاده ترین روستاهای کشورمان استعدادهای عالی داریم که می توانند در تیم های ملی افتخار آفرین باشند، چرا دیگر این سیاست در فدراسیون دنبال نشد.

عضو نخستین تیم فاتح قله اورست در خصوص حوادثی که در چند سال گذشته در عرصه هیمالیا نوردی ایران رخ داده است، معتقد است که در این زمینه فدراسیون می توانست از امکانات خود برای جلوگیری و یا کم کردن این حوادث بیشتر استفاده کند که شامل دادن آگاهی، همکاری با گروههای و باشگاههای مستقل برای گرفتن نامه در جذب اسپانسر، کمک به تجهیز کوهنوردان و از همه مهمتر تدوین برنامه هیمالیانوردی که با گذشت این همه سال هنوز تهیه نشده است.

وی افزود: نباید کار تکراری انجام دهیم، آمار کشته های ایران در هیمالیا بیشتر از کشورهای دیگر است و باید در این خصوص اقدامی صورت بگیرد که مطمئنا بانی این اقدام فدراسیون است که باید بدون حب و بغض به همه فعالیت های کوهنوردی نگاه کند.

نجاریان گفت باید رئیس فدراسیون صاحب اندیشه باشد و برای حضور خود برنامه مشخص داشته باشد، باید حرف همه ورزشکاران ومربیان خود را بشنود. چرا باید احکام کلاس های برگزار شده 2 سال در دبیرخانه بماند، چرا باید کمیته های نتوانند در خصوص برنامه های خود تصمیم گیرنده باشند.

فاتح 7 قله بالای 8 هزار متری جهان در خصوص حضور تعدادی از مدیران فدراسیون فعلی در انتخابات ریاست تصریح کرد: آزموده را آزمودن خطا است، کسانی که در حوزه های کاری خود در فدراسیون کوهنوردی در چند سال گذشته کاری از پیش نبرده اند، چطور می توانند در حوزه ریاست موفق باشند. مگر این که در کنار خود از یک تیم قوی استفاده کنند.

نجاریان در خصوص برنامه های ارائه شده برخی نامزدها گفت: این که آقای بختیاری عنوان کرده به دنبال ایجاد فدراسیون صعودهای ورزشی است، اقدام بسیار خوبی است، چرا که این رشته مدال آور نیازمند حمایت ویژه است، هر چند که نباید این امر موجب شود تمامی امکانات صرفا به بخش مدال آور اختصاص پیدا کند.

وی افزود: طرح تمرکز زدایی هم که از سوی کاشفی مطرح شده بسیار کار ساز است. باید شهرستانها و هیات های استانها فعال شوند و امکانات به شکل برابر تقسیم شود، نباید دیدار رئیس فدراسیون از یک استان برای هیات کوهنوردی آن استان هزینه بر شود. بلکه سفر رئیس فدراسیون به استانها باید به فراهم شدن امکانات برای هیات ها منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها