72 قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید از عکاسان 15 استان کشور در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش درآمده است

بلوغ خزان در نگارخانه‌ها

پاییز هزاررنگ رفته‌رفته به تک برگ‌های مانده به درختان می‌رسد. هنر اما در گالری‌ها و بر بوم رنگارنگ نقاشی در انتظار نگاه هنردوستان است. برای این هفته نیز نمایشگاه‌هایی در زمینه عکس و نقاشی به شما پیشنهاد می‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۳۲۶۹

برپایی نمایشگاه عکس «سبز سرخ»

دومین نمایشگاه گروهی از آثار عکاسان پایگاه عکس چیلیک با نگاهی به ابعاد عرفانی و حماسی سوگواری در ماه محرم در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شده است. تعداد 72 قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید در اندازه 50 در 70 سانتی‌متر از عکاسان پانزده استان کشور با مضامین عرفانی و حماسی و با نگاهی واقعگرا و انتزاعی به موضوع‌های مستند ارائه شده است.

مجموعه عکس‌های ارائه شده در نمایشگاه، فارغ از نگاه‌های معمول و رایج این حوزه و پرداخت‌های مطبوعاتی و گذرا به این رویداد اعتقادی، با رویکردی پژوهش محور و کارشناسی شده در این مجموعه انتخاب و به نمایش گذاشته شده‌اند.

یدالله عبدی، اصغر بشارتی، ابراهیم باقرلو، مهدی معصومی‌گرجی، محمد (شباب) گلچین‌کوهی، معصومه حضرتی، حاج‌رضا محمدی، سالار نیرهدی، حمیدرضا مجیدی، اکرم جمعی، فاطمه ندیمی، امید آقایی، میترا محمدی، سارا فیروزی، معصومه اصغری، سلمان گلریز، حسین ملکی، فاطمه حسینی‌لاهیجی، سمانه نوری‌زاده، سمیه هاشمی، سیدحسن موسوی، سیدمحمدرضا سجادی، حدیثه شعبانی، لادن شجاع، فرزانه بی‌آزاران، سیدصادق موسوی، وحید اصفهانیان، سمانه سرابی، نسیبه خلیلی، امین رحمانی، فاضل خاکباز، سیدشهاب‌الدین واجدی، ملیحه فرهادی، سینا دلشادی، وجیهه‌سادات حسینی، مهدی کاظمی‌خالدی، علی معصومی، مونا عبدالله‌پور، مریم خادم‌بهمنیار، نیما خالدی‌کیا، محمدرضا خرازی، فاطمه میرالی، مجتبی محسنی، سیدمحسن سجادی، امیر علیپور، زهرا رحیم‌زاده، فاطمه رحمانی، مهدیه روستایی، مهدی طاهری، فاطمه‌سادات حجازی، محمدرضا فاموری و مهدی سروری عکاسانی هستند که در این نمایشگاه شرکت دارند.

این نمایشگاه که از چهارشنبه گذشته گشایش یافته، تا اول دی‌ همه روزه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها ساعت 10 تا 15 پذیرای علاقه‌مندان است. موزه هنرهای معاصر فلسطین در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر واقع شده است.

«سجده صاحبنظران» تا اربعین

نمایشگاه عکس «سجده صاحبنظران» تصاویر کمتر دیده شده از کربلا و اماکن زیارتی عراق به دلیل استقبال اقشار مختلف مردم تا اربعین حسینی تمدید شد. این نمایشگاه که مجموعه آثار محمد خوشرو طی دو سال گذشته است، در آستانه عاشورای حسینی در فرهنگسرای بهمن به روی دیوار رفت که اینک تا اربعین ادامه خواهد یافت.

این نمایشگاه خاص که آستان مقدس و نورانی پنج امام همام و چند امکان متبرک شیعه در عراق را از دو منظر احساس معنوی یک زائر و نیز زاویه نگاه زیباشناختی هنری به تصویر می‌کشد، برگزیده‌ای از مجموعه نفیس کتاب سجده صاحبنظران است که سال ١٣٩٠ با روایتگری عکس‌های محمد خوشرو و به همت موسسه توسعه ایرانیان در ٢٥٠ صفحه به زیور طبع آراسته شد و برخی از آنها برای نخستین بار در قالب یک نمایشگاه عرضه شده است.

در این نمایشگاه ٣٦ تابلوی عکس در ابعاد بسیار بزرگ ارائه شده که از نماهای بسیار باز تا نماهای بسیار بسته ضریح مطهر امام حسین(ع)، بین‌الحرمین، بارگاه نورانی حضرت عباس(ع) و نیز صحن مقدس مولای متقیان علی(ع) در نجف، امام موسی‌کاظم(ع) در کاظمین و امامان همام محمدتقی و علی‌نقی(علیهما‌السلام) در سامرا را به گونه‌ای روایت می کند که معمولا از نگاه زائران دور می‌ماند.

نقاشی‌های رها محسنی کرمانشاهی در ساربان

نمایشگاه آثار نقاشی محسنی کرمانشاهی از جمعه در گالری ساربان افتتاح شده است. این نمایشگاه شامل 26 اثر از این هنرمند است که همه آنها در چهار سال اخیر خلق شده است. آثار محسنی کرمانشاهی الهام گرفته از طبیعت، آمیخته با احساس و ویژگی‌های نگاه منحصر به‌فرد هنرمند است.

نمایشگاه رها محسنی کرمانشاهی تا بیست و پنجم آذر ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره8 مراجعه کنند.

تقابل سنت و مدرنیته در گالری ایده

نمایشگاهی از آثار دو هنرمند جوان اهل جنوب کشور در گالری «ایده» برپاست. در این نمایشگاه، 12 نقاشی مفهومی از امید فاضلی و آلما بهرامی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

آثار فیگوراتیو امید فاضلی که در این نمایشگاه ارائه می‌شود، نگاهی پاپ و مفهومی به محیط پیرامونی هنرمند و تقابل سنت و مدرنیته دارد. همچنین آلما بهرامی در جزئیاتی که در پرتره‌هایش به آنها پرداخته، نگاهی مفهومی به جهان زنان داشته است.

این نمایشگاه تا پایان آذر در گالری ایده واقع در خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، خیابان هجدهم شماره 26 میزبان علاقه‌مندان است.

هنرمندان خودآموخته در گالری لاله

نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشی و مجسمه‌سازی ۱۷ هنرمند خودآموخته در گالری لاله برپا می‌شود. این نمایشگاه در نظر دارد به بازخوانی شور و شوق تصویری و دنیای درونی و بکر هنرمندان خودآموخته‌ای بپردازد که فارغ از قید و بندها، سبک‌ها و جریان‌های روز هنر معاصر به حیات هنری خود ادامه داده‌اند.

حسن حاضرمشار، زنده‌یاد مکرمه قنبری، داوود کوچکی، سلیم کرمی، فیروزه یزدانی، علیخان عبداللهی، محمد خداشناس، جعفر خادم، زهرا سهرابی، ارسیا مقدم، محمود زاهدی، محمد آریایی، امیر غفوری، محمدباقر رضایی و محسن فرخ‌رخ در این نمایشگاه، آثارشان را ارائه کرده‌اند. این مجموعه به کوشش مرتضی زاهدی هنرمند معاصر و پژوهشگر گردآوری شده است.

از ویژگی‌های آثار هریک از این هنرمندان این است که پیرو هیچ سبک یا تاثیر خاصی از تاریخ هنر نیستند و بدون دانش آکادمیک به فعالیت پرداخته‌اند و از تجربیات شخصی‌شان الهام می‌گیرند و قوانین خود را متناسب با صداقت بیانی و درونی خود شکل داده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار نمایشگاه تا سوم دی از ساعت 9 تا 19 به استثنای ایام تعطیل به نگارخانه لاله مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها