سایت فیفا در گزارشی به بررسی وضعیت ایران در جام جهانی پرداخته است.
کد خبر: ۶۲۲۹۳۸
قوچان‌نژاد و حسینی ستاره‌های تیم ملی

ایران با صعود به جام جهانی 2014 برزیل ، تابستان آینده این فرصت را دارد که برابر بزرگان فوتبال دنیا به میدان برود.

سایت فیفا در گزارشی درباره تیم ملی ایران در جام جهانی نوشت: کارلوس کروش در جام جهانی 2014 روی کار تیمی ایران حساب ویژه ای باز کرده است. ستاره تیم ایران رضا قوچان نژاد است که از زمانی که به تیم ملی ایران اضافه شده است توانسته با گلزنی های خود بازیکن موثری باشد. ایران با گلزنی قوچان نژاد بود که توانست بالاتر از کره‌جنوبی و ازبکستان بلیط برزیل را اوکی کند تا برای چهارمین بار صعود به جام جهانی را تجربه کند.

صعود به جام جهانی نه تنها برای ایران یک افتخار ویژه بود، بلکه برای کارلوس کی روش نیز صعود به جام جهانی به عنوان اولین سرمربی پرتغالی یک افتخار بزرگ به حساب می‌آمد. دستیار سابق سر آلکس فرگوسن در جام جهانی 2010 توانسته بود پرتغال را به جام جهانی ببرد و در جام جهانی نیز با صعود از مرحله مقدماتی به جمع 16 تیم برتر صعود کرده بود، اما در این مرحله با شکست از اسپانیا از این مسابقات کنار رفت.

کروش که در سال 2011پس از ناکامی ایران در رسیدن به جام جهانی و جام ملت‌های آسیا هدایت ایران را برعهده گرفت درباره شرایط ایران در انتخابی جام جهانی گفت: تصمیماتی گرفتیم که شاید خودمان زیاد خوشحال نشدیم اما پیام ما روشن بود. جایگاه هیچ‌کس بالاتر از تیم ملی نیست و همه باید در خدمت تیم باشند.

ستاره کروش در خط دفاعی جلال‌حسینی است که با درخشش خود باعث شد ایران در انتخابی جام جهانی در 14 بازی تنها 7 گل دریافت کند. اشکان دژاگه دیگر ستاره ایران است که مدت ها در وولفسبورگ آلمان توپ زد و سپس برای ادامه فوتبالش به فولام انگلیس رفت. دانیل داوری دروازه‌بان ایرانی -آلمانی نیز توانست 2 بار برای ایران در بازی برابر تایلند و لبنان به میدان برود.

بار گلزنی تیم ملی ایران بر دوش رضا قوچان نژاد است. این مهاجم 26 ساله در هلند رشد یافته است و اکنون در استاندارد لیژ بلژیک بازی می کند. "گوچی" در 10 بازی که برای ایران به میدان رفته است موفق شده است 8 گل به ثمر برساند که گل تعیین کننده برابر کره‌جنوبی نیز یکی از ان گل هاست که باعث شد ایران به عنوان تیم نخست به جام جهانی راه یابد.

کروش درباره ترکیب ایران می‌گوید: تعادل خوبی در تیم به وجود آمده است. بازیکنان با تجربه و بزرگ در کنار بازیکنان جوان توانستند ترکیب کاملی را برای ایران به وجود آورد.

ایران در حالی به جام جهانی رسیده است که شاید حضور در این رقابت ها نیز نوعی موفقیت برای ایران محسوب شود، هر چند کی روش به صعود از مرحله گروهی می اندیشد و دوست دارد ایران را برای اولین بار در جام جهانی به دور دوم برساند. کروش معتقد است حالا که ایران به جام جهانی رسیده ،وقت مناسبی برای ایران است تا پیشرفت کند، لیگ بهتری داشته باشد. مربیان بهتری داشته باشد تا بتواند فوتبال زیباتری ارائه دهد./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها