نیروهای اورژانس جوان معترض را منصرف کردند

اقدام به خودکشی در میدان 7 تیر |مجموعه عکس|

رییس پلیس «فتا»ی استان فارس از کشف پروندهٔ هتک حیثیت از طریق افشای تصاویر و اطلاعات شخصی دختر دانش‌آموز شیرازی در فضای مجازی خبر داد و اعلام کرد این کار منجر به خودکشی وی شده است.
کد خبر: ۶۲۲۲۸۱
خودکشی و نجات دختری پس از نشر تصاویرش در اینترنت

سرهنگ «سیدموسی حسینی» در تشریح این خبر گفت: در این پرونده شخصی از طریق اینترنت و نرم‌افزار کاربردی گوشی تلفن همراه، عکس‌های دختری ۱۷ ساله را سرقت کرده و از این طریق با ایجاد ترس، تهدید و اذیت و آزار سعی می‌کند از او سو‌ءاستفاده جنسی کند. تهدید‌ها و آزارهای متهم سبب بروز مشکلات عصبی برای دختر نوجوان می‌شود و این ارتباط در ‌‌نهایت، دختر نوجوان را به سمتی سوق می‌دهد که تصمیم به خودکشی می‌گیرد؛ البته با درایت خانواده، او از مرگ نجات می‌یابد.
سرهنگ حسینی افزود: پس از ارجاع این پرونده به پلیس فتا، کار‌شناسان متهم را شناسایی کرده و با استفاده از ترفندهای مهندسی پروفایل وی را هک و اطلاعات اولیه‌ای از او را استخراج کردند. در ادامه‌ شواهدی از ارتباط متهم با اشخاص دیگر نیز در فضای مجازی شناسایی شد و با به‌دست آمدن ادلهٔ کافی از «نوید» که متهم این پرونده است کارآگاهان پلیس «فتا» ی استان فارس وی را دستگیر و تجهیزات دیجیتالی او را به‌منظور استخراج ادله دیگر در اثبات جرم به پلیس فتا منتقل کردند.
رییس پلیس فتای استان فارس گفت: در تحقیقات از متهم مشخص شد وی از طریق مهندسی اجتماعی، اعتماد کاربران هم‌چنین شاکی را جلب و با ارسال تصاویر جعلی از خودش آن‌ها را برای ارسال عکس‌ها و اطلاعات شخصیشان ترغیب می‌کرده است. با مطرح شدن تقاضای ارسال تصاویر شخصی، شاکی که سن و سال کمی دارد و فریب خورده، تصاویر خود را برای وی ارسال و متهم پس از دریافت این تصاویر سعی می‌کند از طریق ایجاد ترس از ارسال تصاویرش در فضای مجازی به نیت شوم خود دست یابد.
رییس پلیس فتای استان فارس اظهار کرد: این پرونده برای طی مراحل قضایی به دادسرا ارسال شده است.
سرهنگ حسینی هشدار داد: خانواده‌هایی که با فرزندانشان برخورد مناسبی ندارند سبب می‌شوند فرزندان از بیان مشکلات شخصیشان خودداری کنند و به مشکلات عصبی و در ‌‌نهایت مشکلاتی ناخواسته دچار شوند.
>> نواندیش

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
sahar
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
۰
۰
برای چنین افرادی كه در دنیای مجازی از طریق هویت جعلی از آبرو و اعتبار كسی سواستفاده می كنند چه مجازاتی در نظر گرفته شده ؟؟؟؟؟
عبداله نامی (67 ساله)
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
۰
۰
ازاین حكایات در جامعه امروز ما فراوان است كه خیلی ها رسانه ای نمیشود من برای اینكه فرزندان خود را كه در 10 سال اخیر شوهرشون داده ویاداماد كرده ام از این مسائل ایمن بكنم زمانی كه هركدام به سن خطرناك وپر تلاطم بلوغ میرسیدند به گوشه ای آرام ودنج وشاعرانه كه مورد علاقه نوجوانان میبردم وبه یك بستنی مهمان شان میكردم ودر شرایط بسیار خاص ودوستانه كلیه موارد وخطراتی را كه در این سن آنان را تهدید میكند وچگونه باید باان مقابله كنند به فرزندم توضیح میدادم در این رابطه چنان رك صحبت میكردم صورت دختر یا پسرم تا بنا گوش سرخ میشد . شاید این روش مورد قبول خیلی از خانواده ها نباشد ولیكن وتاثیرات مهم ومثبت این روش را در پس زمینه فكری فرزندانم حس كردم وانها كه صداقت صحبت های مرا در جامعه میدیدند از من فاصله نمیگرفتند وعمده گرفتاری های خود را بامن درمیان میگذاشتند واكنون كه هركدام صاحب خانواده اند مرا دوست خود نیز میدانند. در جامعه مان اموزش خاصی در این مورد برای فرزندانمان نیست ووالدین چنان گرفتار مسائل زندگی هستند كه معمولا از حالات فرزندان خود غافل میمانند واین موارد خمیر مایه فساد وازدواج های ناموفق وخیلی مسائل را فراهم میسازد . من نقش پدر را با فرزند خود در این مسائل مهمتر میدانم.

نیازمندی ها