قرارمان این بود که شریک روزهای غم و شادی هم باشیم. کنار هم بمانیم و با قدرتی که از عشق یکدیگر می‌گیریم، به دنیا و مشکلاتش بخندیم. اما فکرش را نمی‌کردم به این زودی مجبور باشم شرایط زندگی‌ام را تغییر دهم و با یک همسر بیمار زندگی کنم. آن آدم شاد و توانایی که با او سرسفره عقد نشستم، دیگر از زندگی من رفته است و این آدم جدیدی که کنارم نشسته، هر چند همان قلب مهربان را دارد، اما با گذشته فرق کرده است. نمی‌دانم، بمانم یا بروم؟
کد خبر: ۶۲۱۹۲۵

اتفاق، یکی از همراهان همیشگی زندگی است و زمانی که دو نفر با هم ازدواج می‌کنند ممکن است هر پیشامدی برای هر کدام از آنها رخ دهد. مسائلی مثل ورشکستگی و... بیشتر قابل تحمل است تا از کارافتادگی و شرایط خاص زندگی که می‌تواند بر اثر یک بیماری مزمن یا تصادف ایجاد شود.
به کسی بله می‌گویی که سالم است، اما یک اتفاق او را روی ویلچر می‌نشاند و تمام نقشه‌هایت برای زندگی به هم می‌ریزد. گاهی هم یک بیماری مزمن سروکله‌اش پیدا می‌شود که همسرت باید یک عمر با آن دست و پنجه نرم کند و تو هم اگر همراهش باشی از آن بی‌بهره نخواهی بود.
اگر همه دوستت دارم‌ها و با تو می‌مانم‌هایت واقعی نبوده است که می‌توانی به سراغ زندگی‌ات بروی، اما اگر همسرت برایت ارزشمند است و واقعا زندگی با او را انتخاب کرده‌ای و می‌خواهی پای مشکلاتش بایستی، بسم‌الله.

برای آن که چهاردیواری خانه‌تان همیشه سبز باشد حتی در خزان‌های اجباری زندگی، برایتان چند پیشنهاد کوچک داریم:

ـ اول از همه بپذیرید ​خشم و ناراحتی شما از شرایط به​وجود آمده کاملا طبیعی است، اما ربطی به همسرتان ندارد. شما ممکن است از روزگار خشمگین باشید، از سرنوشت گله‌مند شوید و احساسات متفاوتی را ​ ابتدای راه تجربه کنید، اما مراقب باشید همسرتان احساس نکند او را مقصر می‌دانید. مدتی زمان خواهد برد تا با شرایط جدید کنار بیایید.
ـ بیان کردن احساسات، چه مثبت و چه منفی، شیوه‌ای مفید برای تخلیه عواطف است. انجام این کار استرس شما را تخفیف می‌دهد و مانع از احساس نومیدی می‌شود. ممکن است بحث کردن درباره استرس‌های ناشی از بیماری همسرتان با خود او برایتان مشکل باشد، اما افراد بسیار دیگری وجود دارند که می‌‌توانید عواطف‌تان را با آنها در میان بگذارید.
ـ برای زندگی‌تان در شرایط جدید برنامه‌ریزی کنید. شاید نتوانید مثل گذشته سفر کنید، شاید لازم باشد از کسی کمک بگیرید، ممکن است شرایط مالی‌تان با مشکل روبه‌رو شود، باید برای هر کدام از این شرایط برنامه ویژه‌ای داشته باشید تا غافلگیر نشوید.
ـ گاهی به خودتان استراحت دهید. این ‌که خود را فراموش کنید و بیشتر از حد توان‌تان از خود انتظار داشته باشید، اصلا به‌نفع زندگی‌تان نیست. اگر گاهی به علایق‌تان برسید، با دوستانتان قرار بگذارید، ورزش کنید و... نباید احساس گناه داشته باشید. ما آدم‌ها هم به شارژ شدن نیاز داریم.
- روحیه‌تان را حفظ کنید، به همسرتان روحیه دهید. زندگی زیباست اگر زیبایی‌های آن را ببینید و از کنار سختی‌هایش عبور کنید. روزهای سخت در همه زندگی‌ها وجود دارد.
>> جام جم/ ضمیمه چاردیواری/ ندا داوودی

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها