مردی که به بهانه خرید چند دستگاه تولیدی برای شرکتش در شهرستان اراک در استان مرکزی، از یک بانک دولتی این شهر دو میلیارد تومان وام گرفته و بدون پرداخت اقساط آن متواری شده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۱۸۷۷
کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی مشتری از بانک

به گزارش جام‌جم، سردارعزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: چند روز پیش نماینده حقوقی یکی از بانک‌های دولتی شهرستان اراک با حضور در پلیس آگاهی، از مردی که عضو هیات مدیره یک شرکت تولیدی بـــود، به اتهام کلاهبرداری از بانک شکایت کرد.

وی افزود: در تحقیق از وی معلوم شد، چند سال پیش مردی با معرفی خود به عنوان عضو هیات مدیره یک شرکت و ارائه مدارکی، وام دو میلیارد تومانی برای خرید چند دستگاه تولیدی، به قصد توسعه فعالیت شرکتش، درخواست کرده و بعد از مدتی، این وام به وی پرداخت شده، اما او پس از چند ماه، اقساط را نپرداخته و بــــه اخطارهای بانک نیز توجهی نکرده است.

فرار مرموز متهم

فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآور شد: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات ماموران به محل کار وی اعزام و در تحقیق از همکاران او متوجه شدند آن مرد مدتی است همکاری خود را با شرکت قطع کرده و از وی خبری ندارند و او بدون اطلاع دیگر اعضای هیات مدیره، وام دو میلیارد تومانی گرفته است.

ملکی خاطرنشان کرد: با جمع‌بندی این اطلاعات، مخفیگاه متهم در یکی از محله‌های اراک شناسایی و او دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم با اعتراف به جرمش گفت بدون اطلاع اعضای هیات مدیره شرکت، امضاهایشان را جعل و وام را دریــــافت کرده و بدون پرداخـــــت اقساط آن، متواری شده است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

دستگیری عاملان اختلاس

گزارش دیگری نیز حاکی است، فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کشف پرونده اختلاس سه میلیارد و 300 میلیون تومان و دستگیری چهار نفر در این ارتباط خبر داد.

به گزارش پایگاه پلیس، سردار جعفری در این باره گفت: در پی گزارشی مبنی بر اختلاس مالی در سه شعبه از بانک‌های دولتی استان، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران با تحقیقات اولیه، عاملان اختلاس راکه چهار نفر بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: بررسی‌های کارشناسان نشان داد متهمان با جعل اسناد و اوراق بانکی سه، میلیارد و 300 میلیون تومان اختلاس و در مواردی نیز وام‌های غیرقانونی دریافت کرده‌اند.

سردار جعفری با اشاره به این که در پرونده متهمان علاوه بر اختلاس، جرایمی همچون تصرف غیرقانونی پول دولت، پولشویی و تبانی نیز مشاهده می‌شود، یادآور شد: پس از تکمیل تحقیقات، متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
۰
۰
بیچاره اون ضامن هاش
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
۰
۰
یه سوال ؟ وام دو میلیارد تومانی را چگونه پرداخت كردند ؟ بدون دیدن ابزار و ماشین آلات ؟ مگر نباید مرحله به مرحله پرداخت شود .بعد برای گرفتن یه وام 2 میلیون تومانی پدر ما را میارن جلوی چشامون .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها