مصرف فست فود‌ها که عمدتاً حاوی سوسیس و کالباس هستند، می‌تواند باعث بروز سرطان‌های خطرناک و در نتیجه سرعت گرفتن زمان ملاقات با مرگ شود.
کد خبر: ۶۲۱۶۲۵

یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه امروزه فست فود‌ها یکی از رایج‌ترین غذا‌ها بین مردم شده‌اند، گفت: مصرف این‌گونه غذا‌ها به دلیل محتوای بالای چربی که عمدتاً هم چربی‌های اشباع می‌باشند برای قلب و عروق بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث افزایش کلسترول خون شود.
به گفته مریم شیرمستی، فست فود‌ها به دلیل مقادیر فراوان چربی احساس سیری را در افراد ایجاد می‌کنند و این امر می‌تواند برای کودکان و نوجوانانی که در سن رشد هستند سوء تغذیه را به همراه داشته باشد. همچنین از نظر داشتن ریز مغذی‌ها خصوصاً ویتامین‌های گروه B و C و اسید فولیک بسیار فقیرند و اگرچه یک وعده از وعده‌های غذایی فرد را اشغال می‌کنند، مواد مورد نیاز بدن را تامین نخواهند کرد.
این کار‌شناس تغذیه افزود: مصرف فست فود‌ها خصوصاً برای خانمهای جوان که در آستانه بارداری هستند بسیار مضر است و می‌تواند باعث احتمال نقص عصبی در جنین شود. همچنین چنانچه فست فود‌ها در روغنی که چند بار از آن استفاده شده سرخ شوند و این روغن تغییر رنگ داده باشد به راحتی می‌تواند در بدن فرد سرطان ایجاد کند. نمک بالای موجود در فست فود‌ها نیز می‌تواند زمینه ساز ابتلا به فشار خون باشد.
وی ادامه داد: رنگ صورتی موجود در سوسیس و کالباس به هیچ وجه ناشی از گوشت موجود درآن‌ها نیست، بلکه به دلیل مقادیر فراوان نیترات و نیتریت در این فراورده‌های غذایی است که در بدن به نیتروز آمین‌ها تبدیل شده و سرطان را ایجاد می‌کند و این مواد حتی بدون آنکه سرخ شوند هم سرطان زا هستند.
این کار‌شناس تغذیه تصریح کرد: از آنجا که بیشتر افراد همراه با فست فود‌ها نوشیدنی‌های شیرین خصوصاً نوشابه مصرف می‌کنند عوارض این مواد به طور مضاعف بیشتر می‌شود و امکان ابتلا به چاقی، پوکی استخوان و فشار خون در بدن فرد فراهم می‌شود. مصرف نوشیدنی از جمله نوشابه همراه فست فود‌ها باعث پوکی استخوان می‌شود و مانع از قد کشیدن کودکانی است که در سن رشد هستند.
شیرمستی تاکید کرد: اگرچه ذائقه اکثر افراد به فست فود‌ها عادت کرده و نمی‌توان آن‌ها را به طور کامل از برنامه غذایی افراد حذف کرد، اما پیشنهاد می‌شود مصرف این مواد غذایی به یک بار در ماه و یا هر دو ماه یک بار محدود شود.
>> ایسنا

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها