تجربیاتتان از سال گذشته تا کنون چقدر تغییر داشته است؟ شاید شما یک سیستم نرم افزار جدید را یاد گرفته باشید. یا در تیمی جدید عضو شده باشید یا نقش جدیدی گرفته باشید و... تغییرات روتین محل کارتان، انجام کارهایی که شما نمی‌توانید یا نباید آن‌ها را متوقف کنید هر روز برای شما وجود دارد. با این حال، شما می‌توانید انتخاب کنید که چگونه به آن واکنش نشان دهید.
کد خبر: ۶۲۱۶۰۲

اگر می‌توانید براحتی با تغییرات سازگار شوید، برای سازمانتان بسیار ارزشمند هستید. شما به عنوان یک عضو بسیار انعطاف پذیر شناخته می‌شوید و فرصت‌های زیادی به سراغ شما می‌آید. با این حال اگر به طور مدام در برابر تغییرات مقاومت نمایید، به عنوان بخشی از مشکل شناخته می‌شوید و به راحتی پشت سر گذاشته می‌شوید.
در این مقاله، ما به سازگاری با تغییرات که بسیار مهم نیز هست می‌پردازیم.

اهمیت سازگاری

سازگاری چیست؟ یک تعریف رسمی، سازگاری را «فرایندی که در آن فرد برای به حداقل رساندن احساسات منفی حاصل از تجربه حوادث منفی تلاش می‌کند.» تعریف دیگری از سازگاری بیان می‌کند: «تلاش‌های‌شناختی و رفتاری برای مقابله با تجربه که بیش از یک منبع دارد.» به عبارت ساده، سازگاری، راهی است که ما فکر می‌کنیم چطور با رویداد استرس زا مقابله کنیم.
نکته مهم، این است که اغلب نگرش ما به تغیر است که احساس و تجربه ما را تعیین می‌کند. بعضی از افراد، تغییرات را مثبت و یک فرصت هیجان انگیز برای یادگیری و رشد می‌بینند. برخی دیگر تغییرات را منفی و چیزی برای ترس و جلوگیری. این مهم است که بدانید چگونه با تغییرات مقابله کنید زیرا چیز‌هایی زیادی در مورد آن وجود دارد. سازمان‌ها به طور مداوم در حال رشد، تغییر، کوچک سازی، ادغام، و دستیابی به افراد و منابع جدید هستند.
تحولات در فن آوری این معنی است که ما نیاز به یادگیری روش‌های جدید کار و برقراری ارتباط داریم. ما همچنین باید بدانید که چگونه با تغییرات کوچک، مانند آشنا شدن با یکی از اعضای تیم جدید، و یا یادگیری استاندارد‌های جدید در یک صنعت خاص سازگار شویم. افرادی که در برابر تغییر مقاومت به احتمال زیاد برای پروژه‌های مهم نادیده گرفته می‌شوند.
عدم توانایی در کنار آمدن با تغییر نیز می‌تواند به استرس بزرگ، و دیگر اثرات جسمی و روانی منفی منجر شود.

چگونه با تغییرات سازگار شویم

تغییر می‌تواند هم فرصت‌های شگفت انگیز را خلق کند و هم موجب شکست شود. هم می‌تواند موجب رشد یک تیم شود و هم اخراج افراد و دنبال کار جدید گشتن.
محققان استدلال می‌کنند که دو نوع عمده از استراتژی‌های مقابله وجود دارد: «فرار از مقابله» و «کنترل مقابله»
«کنترل از مقابله» مثبت و فعال است. شما را قادر می‌سازد که قربانی احساسات نباشید و بتوانید بخشی از یک راه حل بوده و احساساتتان را کنترل نمایید. «فرار از مقابله» اجتناب است. تجربهٔ افکار و احساسات، و یا اقدامات خاص، به شما کمک می‌کند از از تغییر اجتناب کنید. افراد می‌توانند هر دو روش به طور همزمان در هنگام مقابله با تغییر استفاده کنید.
با این حال که شما می‌توانید تصور کنید، کنترل مقابله بهترین گزینه برای انتخاب است، چرا که شما را در یک موقعیت از کنترل مثبت قرار می‌دهد. در اینجا، شما فعالانه در جستجوی راهی برای بخشی از راه حل، به جای واکنش و اجتناب ازآن، هستید و می‌توانید شرایط را تغییر دهید.

مدل کاربردی از استرس و مقابله

ریچارد لازاروس و فولکمن سوزان پیشنهاد می‌دهند که یک راه مفید برای انجام این کار با «مدل کاربردی از استرس و مقابله» می‌باشد. شما می‌توانید از این روش ساده برای نگاه عینی‌تر به وضعیت قابل تغییر و تجزیه و تحلیل آنچه که می‌توانید انجام دهید تا موثر باشید استفاده نمایید. سه مرحله در این مدل وجود دارد: ارزیابی اولیه، و ارزیابی ثانویه.
اجازه دهید به هر یک از این مراحل با جزئیات بیشتر نگاه کنید، و در مورد اینکه چگونه می‌تواند به شما کمک کند با تغییرسازگار شوید بحث کنیم.

۱. ارزیابی اولیه
ارزیابی اولیه، ارزیابی شما از رویداد و اهمیت آن برای شما است، وضعیت منحصر به فرد خود، احساس شما در مورد امنیت. پاسخ به پرسش «آیا این تغییر تاثیر مثبتی بر من می‌گذارد ی منفی؟» ارزیابی اولیه می‌باشد.
بخش عمده‌ای از سازگاری با تغییر، تصمیم گیری در مورد این ارزیابی است که آیا این تغییر نشان دهنده یک تهدید است. در مرحله اولیه، شما ممکن است مطمئن نباشید که چه خطرات و فرصت این تغییر برای شما دارد. انجام تجزیه و تحلیل در مورد تهدید‌ها و فرصت‌ها به شما می‌گوید که سازگاری ممکن است یا خیر. انجام یک تجزیه و تحلیل خطر به درک بهتری از خطراتی که ممکن است در این وضعیت تجربه کنید منجر می‌شود.

۲. ارزیابی ثانویه
هنگامی که شما تعیین کرده‌اید چگونه این تغییر بر رشد و رفاه شما موثر است، بعد از آن شما می‌توانید ارزیابی ثانویه داشته باشید.
در این ارزیابی، شما در مورد اینکه چگونه می‌توانید انچه اتفاق می‌افتد را کنترل کنید، فکر می‌کنید، یعنی پاسخ به پرسش «چه کاری می‌توانم در این وضعیت انجام دهم؟.» شما به منابع در دسترس برای این تغییر فکر می‌کنید و در نظر می‌گیرید که آیا این منابع کافی هستند؟
یک لیست از چیزهایی که ممکن است به شما در انجام این تغییر کمک کند تهیه کنید. کدام یک از مهارت‌های فعلی شما کمک خواهد کرد که شما به موفقیت برسید؟ آیا یک مهارت یا دانش که ممکن است برای تغییر کافی باشد؟ و یا شما نیاز به آموزش‌های اضافی دارید؟ همچنین، بهتر است برای سازگاری بیشتر فعال باشید و اطلاعات زیادی کسب کنید و از همکاران و دوستنان کمک بگیرید و دانش خودتان را در اختیار آن‌ها قرار دهید. این کمک خواهد کرد که آن‌ها احساس آگاهانه و راحت‌تری داشته باشند و از افزایش شایعات جلوگیری کرده و روحیه متعادلی ایجاد می‌کند.

تلاش مقابله

تلاش برای سازگاری تعیین می‌کند که چطور موقعیت را در دست بگیرید. اینجایی است که راهبرد‌ها کنترل سازگاری و فرار از مقابله، اغلب به بازی می‌آیند. این مهم است که برای جلوگیری از استرس از راهبردهای اجتنابی مانند، مصرف بیش از حد الکل، شکنجه عاطفی، و سایر رفتارهای منفی استفاده کنیم و یا بر روی راهبرد‌های کنترل سازگاری تمرکز کنیم، و فکر کنیم چطور می‌توانیم از این موقعیت به صورت مثبت استفاده نماییم.
افرادی که چشم انداز مثبت دارند راحت‌تر از راهبردهای کنترل سازگاری استفاده می‌کنند. بنابراین، استفاده از تکنیک‌های تفکر مثبت مانند تصدیق و تجسم نتیجه خوب بسیار کارساز است. اغلب، رسیدن و تلاش برای کمک به دیگران نیز می‌تواند به شما کمک کند مقابله موثرتری با تغییرات داشته باشید.
به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید با تغییر بزرگ سازگار شوید و گروه خود را ارتقاء دهید باید با سختی‌هایی مانند ساعت کار بیشتر، خطرات بیشتر در محیط کار سازگار شوید. بنابراین برای بهداشت روانی و جسمانی بهتر در طول روز به خوردن غذاهای سالم، برخی از ورزش‌ها، وکنترل استرس، بپردازید. این نیز مهم است که پس از یک روز سخت کاری خوب استراحت کنید. در آخر، سعی کنید نگرش مثبتی در مورد موقعیت‌ها داشته باشید. حتی اگر موقعیتی در وهله اول منفی به نظر می‌رسد شما آن را مثبت قلم داد کنید. فقط شما می‌توانید تصمیم بگیرید موقعیتی موجب رشد و پیشرفت شما شود و یا شما را تضعیف کند.
>> پرشین وی

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها