یواشکی روزنامه ها

بدترین شکنجه برای ظریف

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۲۱۴۸۷
بدترین شکنجه برای ظریف

کیهان: یک توافق شش ماهه دیگر برای محدودتر کردن برنامه هسته‌ای ایران !

روزنامه کیهان نوشت: اندیشکده آمریکایی بلفر توافق نهایی با ایران برای برنامه غنی‌سازی را دشوار خواند و پیش‌بینی کرد توافق‌نامه شش ماهه فعلی به یک توافق موقت دیگر منتهی شود و محدودیت‌های جدیدی را از ایران بخواهد.

گری سیمور (هماهنگ‌کننده سابق تسلیحاتی کاخ سفید و مدیر اجرایی تحقیقات در اندیشکده بلفر هاروارد) در تحلیل اندیشکده بلفر خاطرنشان کرد: هدف از توافق مقدماتی ژنو ایجاد زمان و مجال سیاسی برای مذاکره بر سر یک توافق نهایی در مدت شش ماه است. اما ایران و 1+5 همچنان در مورد موضوع اصلی مذاکرات بسیار دور از هم هستند. موضوع اصلی عبارت از این است که آیا ایران به عنوان بخشی از برنامه هسته‌ای «صلح‌آمیز» می‌تواند ظرفیت غنی‌سازی را داشته باشد یا خیر. از آنجا که این موضوعی بسیار اختلاف‌برانگیز و بغرنج است، بعید است که حل و فصل نهایی موضوع در شش ماه به دست آید.

وی می‌افزاید: در عوض، به منظور زنده نگاه داشتن این فرایند و جلوگیری از پیامدهای بن‌بست یا شکست دیپلماسی، گروه 1+5 و ایران احتمالا یک توافق موقتی دیگر را نهایی می‌کنند که مذاکرات برای توافق نهایی را تمدید خواهد کرد و می‌توان امیدوار بود که این توافق (موقتی) شامل محدودیت‌ های بیشتر بر برنامه هسته‌ای ایران در ازای کاهش بیشتر تحریم‌ها باشد. این احتمالا بهترین نتیجه‌ای است که دیپلماسی می‌تواند عرضه کند.

سیمور در ادامه می‌نویسد: به هر حال برای غرب توافقی موقتی که برخی جنبه‌های مهم برنامه هسته‌ای ایران را کند یا متوقف می‌کند، به توافق نکردن ترجیح دارد. اما دورنمای ایجاد شرایط لازم برای مذاکره بر سر یک توافق فراگیر در مدت شش‌ماه چیست؟ اگر سطح کنونی تحریم‌ها برای مجبور کردن ایران به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای کافی نیست، به نظر بعید می‌رسد که کاهش تحریم‌ها طبق توافق شش‌ماهه برای تغییر بنیادین محاسبات ایران کافی باشد. اما اگر 1+5 قادر باشد تحریم‌های باقی مانده را در مدت مذاکرات شش‌ماه حفظ کند و اگر ایران باور داشته باشد که 1+5 تمایل دارد و قادر است تحریم‌های کاهش یافته را در صورت نرسیدن به توافق نهایی مجددا برقرار سازد و تحریم‌های بیشتری نیز وضع کند، در این صورت بیشتر محتمل است که ایران درخواست‌ها برای محدودیت‌ بیشتر بر برنامه‌ هسته‌ای خود را بپذیرد.

وی ادامه می‌دهد: واشنگتن و شریکانش برای حفظ فشار باید اثبات کنند که می‌توانند تحریم‌های باقی مانده را اجرا کنند از جمله اینکه کشورها و شرکتهایی را که درصدد بهره‌برداری از سست شدن تحریم‌ها باشند مورد تحریم قرار دهند. واشنگتن و شریکانش باید همچنین تهدید کنند که اگر ایران خواسته‌های آنها را رد کند از مذاکرات خارج خواهند شد. کنگره آمریکا می‌تواند با اعلام حمایت از تحریم‌های بیشتر پس از شش‌ماه در صورت عدم پیشرفت کافی در مسیر توافق نهایی، به تقویت تهدید علیه ایران کمک کند.

سیمور معتقد است: بعید است که توافق نهایی در مدت شش ماه به دست آید زیرا دو طرف در خصوص مسئله مرکزی برچیدن بخش زیادی از برنامه غنی‌سازی، کنار گذاشتن رآکتور اراک و پذیرش نظارت‌های سرزده، بسیار دور از هم هستند. نتیجه این وضعیت احتمالا یک توافق موقتی دیگر است که شروط توافق جاری را برای مدت شش ماه دیگر تمدید می‌کند و می‌توانیم امیدوار باشیم که شامل محدودیت‌های بیشتر بر برنامه‌ هسته‌ای ایران در ازای کاهش بیشتر تحریم‌ها باشد.

همه گزینه‌ها روی میز است به قداره‌بند آمریکایی تهمت نزنید!

کیهان آورده است: رئیس‌جمهور در اظهارنظری قابل تأمل، باراک اوباما را فردی مؤدب توصیف کرد.

حسن روحانی در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز عبارتی را به کار برده که تیتر نشریات زنجیره‌ای طرفدار آمریکا شده است. (به عنوان مثال روزنامه شرق تیتر زد: اوباما را مودب و باهوش یافتم). وی در پاسخ این سؤال که آیا شما آماده‌اید که مثلا در آینده اوباما را به تهران دعوت کنید و نظر شما در مورد او به عنوان یک شخصیت سیاسی چیست، می‌گوید: «در مکالمه تلفنی‌ای که داشتیم، من وی را فردی با ادبیاتی مودب و هوشمندانه دیدم. همانطور که پیش از این گفتم، مسائل ایران و آمریکا بسیار پیچیده است و نمی‌توان آن را در یک دوره زمانی کوتاه حل کرد. با وجود این پیچیدگی‌ها، در 100 روز گذشته گشایش‌هایی رخ داده که بعدها می‌تواند افزایش یابد.»

گفتنی است دو روز پس از مکالمه تلفنی آقای روحانی با اوباما- که یکی از مصادیق رفتار نابجا در سفر نیویورک بود- رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو ملاقات کرد و ضمن تهدید بر تشدید فشار علیه ایران، با ادبیات چاقوکش‌ها و قداره‌بندها مدعی شد همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی علیه ایران روی میز است. او همچنین حامی اصلی تحریم‌های غیرانسانی و خصمانه علیه ملت ایران است. همچنین دولت اوباما در ترورها و خرابکاری‌های هسته‌ای علیه ایران پیشگام بوده و از سوی دیگر بر اعتبار ارتکاب جنایت‌های متعدد علیه ملت‌های افغانستان و پاکستان و عراق و سوریه و مصر و... یک جنایتکار جنگی تمام عیار است که صرفا روی دست چدنی، دستکش مخملین کشیده و به عبارت دیگر فریبکار نیز هست؛ چنان که توافق هسته‌ای سه سال پیش ایران و غرب- با وساطت ترکیه و برزیل- را با وجود حمایت از اقدام مشترک اردوغان و داسیلوا، نقض کرد.

با این اوصاف که شرح آن مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود، عجیب به نظر می‌رسد که دکتر روحانی کارگزار ارشد جبهه شیطان بزرگ را مودب یافته اما یکی از این ویژگی‌های منافقانه، جنایتکارانه، عهدشکنانه، متکبر و زورگویانه را بازگو نکرده است.

تصور فروپاشی ایران خیال خام بود

روزنامه کیهان به نقل از مجله تایم نوشت: «واقعیت این است که ایران در یک دهه اخیر به کمک هزاران دانشمند و کارشناس خود به فناوری هسته‌ای دست یافته و برنامه هسته‌ای این کشور قابل نابودشدنی نیست»

فرید زکریا تحلیل‌گر ارشد مجله تایم معتقد است: ایران در سال 2003 نیز به دنبال توافق هسته‌ای بود. اما دولت بوش توافق را پس زد زیرا معتقد بود که نظام ایران، ضعیف است، بر اثر ضربه تحریم‌ها خرد شده است و در صورت ادامه سخت‌گیری واشنگتن یا تسلیم می‌شود و یا فرو می‌پاشد. از این رو توافقی انجام نشد. اما نتیجه چه بود؟ در سال 2003 ایران 160 سانتریفیوژ نصب کرد و اکنون این کشور در حدود 19 هزار سانتریفیوژ دارد.

وی ادامه می‌دهد: واقعیت این است که ظرف یک دهه گذشته، ایران به فناوری هسته‌ای جدی در زمینه انرژی هسته‌ای با کمک هزاران دانشمند و کارشناس دست یافته است. همچنین برای یک کشور غنی از نفت، هزینه یک برنامه هسته‌ای تقریبا ناچیز است. طبق برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، درآمد سالانه نفت ایران حتی در زمان اعمال تحریم‌ها، حدود 69 میلیارد دلار است.

زکریا می‌نویسد: توافق ژنو بخش اعظم این برنامه را متوقف می‌کند و تنها یک بخش مهم را نگه می‌دارد. که ذخیره اورانیوم 20 درصدی است که تهران متعهد شده است از غلظت آن بکاهد یا این مقدار اورانیوم را طوری تبدیل کند که جلوی غنی سازی تا سطح 90 درصد موردنیاز برای ساخت یک بمب اتمی گرفته شود.

تایم می‌افزاید: به نظر می‌رسد رویکرد نتانیاهو تکرار رویکرد بوش است. وی می‌پندارد ایران به سوی فروپاشی یا تسلیم پیش می‌رود، در حالی که مدرکی دال بر هیچ یک از این دو مورد وجود ندارد. (فراموش نکنید که جمهوری اسلامی هشت سال جنگ خونبار با عراق را بدون تسلیم تاب آورد.) نتانیاهو همچنین معتقد است که حمله نظامی، برنامه هسته‌ای ایران را به اندازه کافی به تعویق می‌اندازد و آن گاه رژیم تغییر می‌کند. این یک خیال خام است نه راهبرد.

در همین حال پایگاه خبری بلومبرگ از قول رابرت اینهورن مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا نوشت: توافقنامه کامل و بدون نقص با ایران آن‌چنان که اسرائیلی‌ها از آمریکا می‌خواهند، قابل دستیابی نیست.

لس‌گلب دیپلمات سابق آمریکایی و نویسنده نشریه «فارین‌پالیسی» در این زمینه به بلومبرگ گفت: «فکر نکنید که تشدید تحریم‌ها به سرنگونی حکومت روحانیون در ایران منتهی خواهد شد».

بلومبرگ در ادامه تفسیر خود نوشت: تغییر رژیم به نظر خوب می‌رسد اما به ندرت عملی است.

منتقدنوازی وزارت ارشاد

کیهان در پایان آورده است: وزارت ارشاد در نامه‌ای فاقد سند، از روزنامه وطن امروز خواست رویه خود را تغییر دهد. پیش از این برخی اخبار از تکاپوی برخی مدیران وزارت ارشاد برای محدود کردن روزنامه‌های منتقد دولت و ترویج روزنامه‌های حامی خبر داد.

وطن امروز دراین زمینه گزارش داد: دیروز (پریروز) نامه‌ای رسمی به روزنامه رسید از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. در نامه خطاب به ما آمده بود:«به آگاهی می‌رساند موضوع درج مطالب و تیترهای حاوی افترا و توهین به افراد که موجب تشویش اذهان عمومی است در شماره‌های متعدد آن روزنامه در جلسه 4/9/92 هیات نظارت بر مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفت. هیات مذکور مصوب نمود، مستند به بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات به جنابعالی تذکر داده شود. ضروری است نسبت به رعایت دقیق مفاد قانون مطبوعات دقت نموده، در انتشار مطالب انتقادی حدود قانونی را مراعات نمایید.»

روزنامه مذکور می‌افزاید: «در متن نامه به هیچ مصداق و مثال و شماره خاصی از روزنامه اشاره نشده. ظاهرا دوستان وزارتخانه فرهنگ که خیلی تمایل ندارند با پسوند «ارشاد» شناخته شوند، اساسا با خط‌مشی روزنامه مشکل دارند و در تلویحی نزدیک به تصریح از ما می‌خواهند کلا رویه و روندمان را عوض کرده، آنگونه بنویسیم که ایشان می‌خواهند.

وطن امروز نوشت: «خوب بود دوستان وزارت فرهنگ دقیقا بگویند نسبت این تذکر با این دوجمله جناب روحانی چیست که اولا «دولت را نقد کنید» و ثانیا «در عرصه فرهنگ، دولت اعتدال موفق شد نگاه امنیتی را کاملا حذف کند و فضا را از حالت فضای امنیتی درآورد»؟! از قرار، مطلوب بعضی‌ها از جامعه خبری، همان معدود خبرنگارانی هستند که در زنگ انشای یکصد روزه، فراتر از نقش ضبط صوت به بله قربان‌گوهای این و آن بدل شده بودند!»

این روزنامه می‌افزاید: «درنهایت دوباره باید تاکید کنیم ای کاش دوستان به جای عباراتی مثل «درج مطالب و تیترهای حاوی افترا و توهین به افراد که موجب تشویش اذهان عمومی است» به یک نمونه از این مطالب یا تیترها اشاره می‌کردند تا ما متوجه شویم کدام حدود قانونی را باید رعایت کنیم!»

این قبیل برخوردها با رسانه‌های منتقد درحالی است که برخی دست‌اندرکاران وزارت ارشاد، حمایت از محافل قانون‌شکن در حوزه رسانه و کتاب و فیلم و موسیقی و هنر را شروع کرده‌اند و گویا اگر توبیخ و تذکری هم هست، صرفا متوجه منتقدان اصولگراست! و این درحالی است که رئیس‌جمهور در مصاحبه اخیر با تخطئه امر نظارت ادعا کرده بود مردم خودشان می‌توانند انتخاب کنند و به محصولات فرهنگی اقبال و ادبار نشان دهند!

خراسان: دستور دولت برای مستندسازی تجربیات مدیران اجرایی

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس بخشنامه یک مسئول دولتی به همه مدیران وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی، مقرر شده بر اساس طرح «شیوه نامه اجرایی ثبت تجربیات و توانمندی های مدیران»، مسئولان مهم ادارات دولتی نسبت به مستندسازی تجربیات خود به منظور تولید دانش بومی و تجربی برای قوه مجریه در حوزه هایی چون افزایش کارآیی و بهره وری، کاهش هزینه های اداری و تکریم ارباب رجوع با کمک کارشناسان دوره دیده برای این کار اقدام کنند.

خبر خوش برای رزمندگان جهادسازندگی

خراسان در ادامه آورده است: پس از وصول گزارشاتی درباره مشکلات بیمه ای برخی رزمندگان جهادسازندگی در سالهای ابتدایی انقلاب و دوران دفاع مقدس و عدم امکان استفاده آنها از تسهیلات بازنشستگی بر اساس پرداخت حق بیمه سنواتی، بر اساس دستور یک مسئول دولتی مقرر شده با احصاء تعداد این افراد و میزان بدهی آنها به نهادهای بیمه گر، مشکلات آنها در اسرع وقت با پرداخت این مبلغ توسط دولت رفع شود.

ایران: ایرانی بازداشت شده در باکو به کشور بازگشت

روزنامه ایران نوشت: خبر اول این که حسن فرجی تبعه ایرانی که در باکو به علت آنچه رفتار مشکوک در مقابل سفارت اسرائیل خوانده شده، دستگیر شده بود، دیروز به کشور بازگشت. محسن مولایی متصدی امور کنسولی سفارت ایران در باکو با تأیید این خبر گفته که فرجی به دنبال پیگیری‌های سفارت روز جمعه از زندان آزاد شده اما اجازه خروج از کشور آذربایجان را نداشت و پس از دریافت مجوزهای لازم، موفق به عزیمت به ایران شد. به گفته مولایی، فرجی اتهام وارده مبنی بر اقدام علیه سفارت رژیم صهیونیستی را رد کرده است.

محسن میردامادی به مرخصی آمد

ایران آورده است: خبر دیگر این که محسن میردامادی دبیرکل حزب مشارکت و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم روز گذشته برای مرخصی از زندان اوین آزاد شد. میردامادی پس از انتخابات خرداد 88 در تاریخ 30 خردادماه بازداشت شد و درحال گذراندن شش سال حکم حبس است. دادگاه انقلاب پس از محاکمه میردامادی اورا به 6 سال حبس تعزیری و 10 سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی و حزبی محکوم کرد.

قهوه خانه داران مقابل مجلس تجمع کردند

ایران نوشت: شنیدیم که داستان منع استفاده از قلیان در سال های اخیر همواره محل بحث بوده است. روز گذشته جمعی از اعضای اتحادیه چایخانه داران و قهوه خانه داران با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب قانون منع استفاده از قلیان در چایخانه‌ها اعتراض کردند. آن‌ها خواستار بازنگری و اصلاح این قانون بودند.

نمره الف مردم به دیپلماسی دولت

ایران در ادامه آورده است: با خبر شدیم که هشتاد درصد افرادی که در نظر سنجی عصر ایران شرکت کردند به دیپلماسی دولت روحانی نمره الف دادند. این سایت در بخش نظر سنجی، سؤال کرده بود به دیپلماسی دولت روحانی در 100 روز اول آن، چه نمره‌ای می‌دهید؟ از مجموع 300 هزار پاسخی که به این نظر سنجی داده شد بیش از 80 درصد نمره بین 16 تا 20 به دولت دادند.

بازداشت 10 نفر به اتهام همکاری با القاعده

ایران در پایان نوشت: دست آخر این که دادستان عمومی و انقلاب کرمان از بازداشت 10 نفر به اتهام همکاری با گروه تروریستی القاعده خبر داده است. یدالله موحد این خبر را در خلال وضعیت اتباع افغانی در استان کرمان گفته است.

به گفته موحد 280 هزار نفر مهمانان ناخوانده در استان کرمان اقامت دارند و 10 درصد جمعیت استان را اتباع افغانی تشکیل می‌دهند. ازجمعیت ذکر شده افغانی فقط 70 هزار نفر از آنان دارای مجوز اقامت و تردد هستند و مابقی به صورت غیرمجاز اقامت دارند و براساس برآوردها این جمعیت حدود 120 هزار فرصت شغلی را اشغال کرده‌اند.

این مقام قضایی با بیان آمار رسمی به ثبت رسیده در چهار ماهه اول سال گذشته گفته: در این مدت 439 افغان از سوی مراجع قضایی به زندان‌های استان معرفی شده‌اند که 51 نفر به اتهام قتل و مشارکت در قتل، 216 نفر در حوزه مواد مخدر، 78 نفر در حوزه سرقت که سه فقره از سرقت‌ها مسلحانه بوده، 10 نفر در حوزه بزه محاربه و اقدام علیه امنیت ملی و همکاری و مشارکت مسلحانه با گروهک القاعده، چهار نفر به اتهام آدم ربایی و هشت نفر جاسوس و یک نفر هم به علت حمل و نگهداری سلاح جنگی روانه زندان شده‌اند.

تهران امروز: شغل تازه تهیه‌کننده فیلم تبلیغاتی «روحانی»

روزنامه تهران امروز نوشت: تهیه‌کننده فیلم تبلیغات انتخاباتی رئیس‌جمهور، عضو هیات‌ مدیره سازمان منطقه آزاد کیش شد. خبرنامه دانشجویان ایران با انتشار این خبر نوشت: «حسین- د» با تایید هیات وزیران به عنوان عضو هیات مدیره «سازمان منطقه آزاد کیش» تعیین شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حکم صادره آورده که آقای «حسین- د» برای مدت سه سال به عنوان عضو غیرموظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تعیین می‌شود.

بسیج بیش از 450 پایگاه خبری دارد

تهران امروز آورده است: اسماعیل احمدی، دبیر همایش بین‌المللی بسیج و رسانه گفته: «تعداد پایگاه‌های خبری بسیج بیش از 450 پایگاه در سراسر کشور است که البته بسیاری از آنها با عنوان بسیج فعالیت نمی‌کنند.»

دیدار مجریان گزارش 100 روزه با ضرغامی

تهران امروز نوشت: مجریان گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با موضوع گزارش صد روزه با رئیس سازمان صداوسیما دیدار کردند. ضرغامی با تشکر از آنان گفت: «رئیس دفتر محترم ریاست‌جمهوری مجوز حضور شما در این گفت‌وگو را از من اخذ کرده بود؛ البته درخصوص ترکیب افراد و اشکالات وارد بر اجرای سه‌نفره برای یک برنامه یکطرفه و صرفا گزارشی، نظر مشورتی به آنان داده بودم.انتقادهای زیادی که از جناح‌های مختلف به شما وارد شد، بدون اطلاع از پشت صحنه و هدف‌گذاری خاص برای این گفت‌وگو بوده است و این انتقادها از ارزش و جایگاه شما در رسانه ملی نمی‌کاهد.»

تناقض در آمار و ارقام

تهران امروز آورده است: محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره گزارش 100 روزه روحانی گفت: «در مورد اعداد و ارقام ارائه شده درخصوص تعهدات و بدهی‌های دولت گذشته و تحلیل آن تناقض‌هایی وجود داشت که در آینده در مورد آن اظهارنظر خواهیم کرد. ما از رئیس‌جمهوری انتظار داریم آستانه تحمل خود را بالا ببرند. در گزارش‌های بعدی نگاهی به نقدهای مشفقانه بیندازند و اگر قبول دارند، عمل کنند.»

برنامه حزبی نداریم

تهران امروز در پایان نوشت: محمدرضا صادق مشاور ارشد رئیس‌جمهور به مهر گفت: «آنچه به دولت رسیده، انتقاد از تغییر استانداران نیست، در تغییر استانداران بررسی‌های مختلفی صورت می‌پذیرد و دیدگاه‌های اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه استان‌ها، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های استانی، و... مورد توجه قرار می‌گیرد و تلاش این است که با همفکری‌های انجام شده، انتخاب صورت گیرد. دولت تدبیر وامید برآمده از خواست مردم است و هر تشکل سیاسی که بخواهد همسو باخواست مردم شکل بگیرد، می‌تواند درخصوص نسبت خود با گفتمان این دولت تصمیم بگیرد. به نظر من دولت تدبیر وامید مطلقا برنامه‌ای برای تشکیل حزب ندارد چون وظیفه دولت حزب درست کردن نیست.»

جام جم: بدترین شکنجه برای ظریف

روزنامه جام جم نوشت: محمدجواد ظریف که معمولا هر روز یا یکی دو روز یک‌بار در صفحه شخصی خود در فیسبوک به مردم گزارش می‌دهد، هفته گذشته پس از برگشت از ژنو به تهران، نتوانست به این فعالیت خود در فضای مجازی بپردازد که در تازه‌ترین مطلب خود در فیسبوک، دلیل این موضوع را برنامه‌های کاری فشرده در هفته قبل عنوان کرده است.

وی که دیروز به کویت و عمان رفته، در بخشی از این مطلب، بدترین شکنجه را برای خود اینچنین تشریح کرده است: بعد از شام (یعنی حدود ساعت 9 و 30 دقیقه شب) تازه مذاکرات دوجانبه با وزیر امور خارجه ترکیه شروع شد و دور اول تا ساعت 12 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه ادامه یافت. این شب بیداری‌ها برای بنده که ساعت 5 صبح بیدار می‌شوم و عادت دارم شب‌ها ساعت 11-10:30 بخوابم از هر شکنجه‌ای بدتر است؛ ولی چاره‌ای هم نیست.

بقایی: از ترکان شکایت می‌کنم

جام جم به نقل از فارس آورده است: حمید بقایی، رئیس پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد به دلیل آنچه توهین و افترا خوانده، گفته است بزودی از اکبر ترکان شکایت می‌کند. به گزارش فارس، بقایی با اشاره به اظهارات اخیر ترکان درباره خانه ایرانیان و اموال واگذار‌ شده از سوی مناطق آزاد به این موسسه گفت: ادعای آقای ترکان مبنی بر ایجاد و تاسیس خانه ایرانیان در چند ماه آخر دولت دهم با مسئولیت بنده و واگذاری تعدادی از ساختمان‌های مناطق آزاد با مصوبه شتابزده دولت قبل، کذب محض است.

عراقچی: در ژنو 3، دو بار با قهر جلسه را ترک کردیم

جام جم نوشت: عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران با 1+5 با بیان این‌ که دوران مذاکرات پراسترس و پرتنش بود، گفت: دست‌کم در ژنو 3 دو بار با قهر و تلخی جلسه را ترک کردیم. بعد دوباره واسطه شدند و قرارداد را اصلاح کردند. یک بار اصلا یک جلسه را نرفتیم و لغو کردیم و گفتیم که حاضر نیستیم تا تکلیف یک مورد روشن نشود در آن جلسه شرکت کنیم.

موافقت نمایندگان مجلس با استعفای نماینده مردم نهاوند

جام جم آورده است: نمایندگان مجلس با درخواست استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند که قرار است به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو عازم کشور روسیه شود، موافقت کردند. سنایی متولد 1347 دارای دکترای علوم سیاسی است و به زبان انگلیسی، روسی و عربی آشنایی دارد و پیش از این دو دوره ماموریت در سفارت ایران در قزاقستان و روسیه را برعهده داشته است.

خاوری وکیل معرفی کرد

جام جم در پایان نوشت: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دادگاه محاکمه خاوری و دو نفر از مدیران عامل بانک‌ها در آینده‌ای نزدیک تشکیل می‌شود. به گزارش واحد مرکزی خبر، ناصر سراج در حاشیه مراسم معرفی بازرس کل این سازمان در استان همدان گفت: آقای خاوری وکیل معرفی کرده و دادگاهش در غیاب وی و همزمان با رسیدگی به پرونده دو نفر از مدیران بانکی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
۰
۰
با عرض سلام و خسته نباشید
ممنون از اینكه ما را در جریان جزئیات اخبار می گذارید ولی مدتی است چیزی بر دوشم سنگینی می كند تا بگویم وآن آینكه دلم می خواد به سردبیر روزنامه كیهان كه انگار كاری جز سركوب عقاید رئیس جمهور محبوبمان و تیم زحمتكشان ندارند بگویم به جای اینكه دنبال این مسئله باشند كه آقای دكتر روحانی یا آقای ظریف در مورد آمریكایی ها چه گفتند و به قول خودشان روی دشمنی آمریكا با ایران تاكید كنند در مورد مشكلاتی كه ملت بیچاره در تامین نیازهای روزمره خود دارند و چرا این بلا در اقتصاد و وضعیت مردم بوجود آمده باشند مطالبی را بنویسند البته سواره را از حال پیاده خبری نیست.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها