این شیرینی تر و کم‌چرب، بدون تخم‌مرغ تهیه می‌شود و همین بهترین دلیل برای آن است که مبتلایان به چربی خون دست به کار تهیه آن به عنوان عصرانه خانگی شان در پاییز شوند.
کد خبر: ۶۲۱۱۲۶

مواد لازم:

آرد یک پیمانه
شکر سه چهارم پیمانه
پودر کاکائو نصف پیمانه
بیکینگ پودر ۱٫۵قاشق چای‌خوری
سس سیب یک سوم پیمانه
روغن یک چهارم پیمانه
شیر دوسوم پیمانه

طرز تهیه:

قبل از هر کار، سس سیب را آماده کنید. برای این کار به تعدادی سیب زرد نیاز دارید. آنها را پوست گرفته و تخم آنها را دور بریزید. سپس آنها را برش زده و به تکه‌های ریز تقسیم کنید و در قابلمه، روی حرارت بگذارید. سیب‌ها را پشت و رو نکنید تا کاملا بپزند. سپس آنها را با پشت قاشق له کنید و بگذارید کاملا سرد شوند. می‌توانید در حین پخت ته فنجان آب به آنها اضافه کنید تا سریعتر بپزند. اما میزان آب نباید آنقدر باشد که سس را رقیق کند.
حالا فر را از روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سپس دست به کار تهیه مواد اولیه کیک شوید. این کار حدود ۱۰ دقیقه از شما زمان می‌گیرد. برای تهیه مواد اولیه، آرد، شکر و پودر کاکائو و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و چند بار الک کنید. سپس روغن، شیر و سس سیب را روی مواد ریخته، هم بزنید تا مایه‌ای نرم و یکدست حاصل شود. قالب را چرب کرده و آرد پاشی کنید و مواد را در آن بریزید و به مدت ۵۰ دقیقه حرارت دهید. سپس شیرینی را بیرون آورده، اجازه دهید سرد شود و بعد برش بزنید.
>> ضمیمه خانواده اطلاعات

*شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نسیم
United States
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
با سلام و تشكر از شما در صورت استفاده از ارد برنج مقدار ان چقدر باید باشد ؟
و در رژیم بدون گلوتن بهتر است از چه نوع اردی استفاده كنیم ؟

نیازمندی ها