گفت‌وگو با دکتر«محمدحسین سلطان‌زاده» متخصص کودکان و نوزادان

رازهای تغذیه کودک: یک راهنمای مفید برای مادران جوان

یک کار‌شناس تغذیه، با بیان این‌که نباید عسل را به کودکان زیر دو سال داد، گفت: مصرف عسل در این کودکان امکان ابتلا به بوتولیسم کودکان را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۶۲۰۲۰۳

به گزراش جام جم سرا به نقل از آرمان- «فرح روشن‌پور» درباره خواص عسل گفت: عسل خواص فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به اثر آنتی‌بیوتیکی آن اشاره کرد.

به‌گفته وی، عسل کاهنده عارضه آلرژی است و از رشد باکتری مولد زخم معده به نام «هلیکوباک‌تر پیلوری» جلوگیری می‌کند. این کار‌شناس تغذیه افزود: از عسل به‌عنوان بهترین پانسمان زخم استفاده می‌شود، ضمن این‌که برای التیام سوختگی بسیار مفید است و کشش پوستی را کاهش می‌دهد.

روشن‌پور ادامه داد: مصرف عسل در سالمندان از بروز کاتاراکت (آب مروارید) جلوگیری می‌کند و برای درمان و نیز جلوگیری از پیشرفت گانگرن یا قانقاریا هم سودمند است. مصرف عسل در کودکان زیر دو سال امکان ابتلا به بوتولیسم کودکان را افزایش می‌دهد، چون چنانچه عسل آلوده به میکروب بوتولیسم باشد، آنگاه این میکروب در دستگاه گوارش کودک تکثیر می‌شود. این کار‌شناس تغذیه علائم ابتلای کودک به بوتولیسم را شامل یبوست، آبریزش از دهان، ضعف و بی‌حالی، کاهش اشت‌ها، اختلال در عمل مکیدن و خصوصاً عدم کنترل سر دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۵
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
۱
۰
من آخر متوجه نشدم همه میگن به بچه های زیر یك سال عسل ندیم اما حالا دوباره چی شد كه میگین به كودكان زیر دوسال عسل ندین؟؟؟
مامان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
۰
۰
دقیقا همین طور تكلیف معلوم نیست
شیرین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
۰
۰
من كه دادم هیچی نشد
مرسانا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
۰
۰
سلام من دختر 10ماهه دا رم می تونم روی زخم عسل بمالم فقط روی زخم
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
چطور واسه نوزاد دوازده ماهه ضرر داره واسه. سیزده ماهه نه. واقعا خنده داره

نیازمندی ها