اگرچه هنوز زمستان از راه نرسیده، بسیاری از رانندگان همین روز‌ها به استفاده از ضدیخ روی می‌آورند تا از مشکلات فصول سرد و همچنین یخ‌زدگی موتور خودرو‌هایشان جلوگیری کنند؛ هرچند بنا به توصیه کار‌شناسان، این محصول را می‌توان در تمام فصول سال به کار برد، زیرا ضدیخ با بالابردن درجه جوش آب‏، مانع جوش آوردن آن نیز می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۱۹۲

ضدیخ در ‏ روزهای سرد، پرطرفدار‌تر می‌شود.
عباس سماواتی، رئیس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان ایران معتقد است در حال حاضر به اندازه کافی، ضدیخ در بازار وجود دارد هرچند قیمت‌ها به دلیل بالارفتن قیمت ارز بالا رفته و پس از پایین آمدن محدود قیمت ارز نیز تغییری نکرده است.
اکنون برندهای متفاوت ایرانی و خارجی ضدیخ در بازار موجود است که قیمت برندهای خارجی ضدیخ که بیشتر تحت لیسانس سازنده اصلی در ایران تولید می‌شود (یعنی وارداتی نیست) بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان بالا‌تر از قیمت برندهای ضدیخ ایرانی است. در حال حاضر قیمت ضدیخ یک لیتری بهران با تاریخ سال قبل ۶۰۰۰ تا ۶۳۰۰ تومان و با تاریخ امسال نیز ۶۷۰۰ تومان است. قیمت ضدیخ یک لیتری پارس نیز درهمین حدود است.
یک توزیع کننده عمده ضدیخ دراین باره می‌گوید: فروشندگان باید با ۱۰ درصد سود، اجناس را به دست مصرف کننده نهایی برسانند. با وجود این، مشاهدات نشان می‌دهد قیمت‌ها با این قاعده قانونی به دست مصرف کننده نمی‌رسد، به طوری که قیمت ضدیخ یک لیتری ایرانول اکنون در بازار ۸۰۰۰ تومان است حال آنکه با محاسبه قانونی حداکثر باید ۶۰۰۰ تومان باشد. قیمت در بقیه برندهای ایرانی ضدیخ نیز همین گونه است.
>> جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها