محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با شبکه خبری NBC نیوز گفت که اگر کنگره آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کند، تهران به توافقنامه هسته‌ای که به تازگی با آمریکا و سایر اعضای گروه 1+5 امضا کرد، عمل نخواهد کرد.
کد خبر: ۶۱۸۸۱۷
آمریکا اعتمادسازی کند

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری NBC گفت: اگر تحریم‌های جدید اعمال شود، توافقی نخواهیم داشت. این کاملا آشکار است. ناتوانی یکی از طرف‌های توافق برای عمل به وظایفش دلیل پایان توافق خواهد بود.

بر اساس این گزارش ظریف در عین محتاط بودن با لحن خوشبینانه‌ای سخن می‌گفت و تاکید کرد: همه کشورها باید از این فرصت برای رفع بن‌بست هسته‌ای استفاده کنند.

ظریف گفت: برای همه مهم بود که از این فرصت استفاده کنند و ما همگی می‌دانستیم که این یک پنجره کوچک بود که باید مورد استفاده قرار می‌گرفت در غیراین‌صورت بسته می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: آن‌چه که من امیدوارم مهم باشد، این است که ما همگی برای حل نهایی این مساله تلاش خواهیم کرد. گامی که اکنون برداشته‌ایم، گام اولیه است و کار دشواری را پیش‌رو داریم.

وی تاکید کرد که این بر عهده آمریکاست که هنگام شرکت در مذاکرات بیشتر، اعتمادسازی کند.

وی گفت: من فکر می‌کنم غرب به ویژه آمریکا باید کارهای بسیاری انجام دهد تا حداقل اعتماد، یعنی اعتماد مردم ایران را تا نیمه احیاء کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها