وزیر امور خارجه فرانسه :

نمی‌خواهیم عربستان هسته‌ای شود

عربستان سعودی به آمریکا و دیگر کشورهای غربی هشدار داد که در صورت رسیدن به توافق و شکست در مهار برنامه هسته‌ای ایران ریاض دست روی دست نخواهد گذاشت.
کد خبر: ۶۱۸۲۱۸
هشدار عربستان درباره توافق هسته‌ای

روزنامه تایمز با انتشار گزارشی نوشت: عربستان به غرب هشدار داده است که اگر آمریکا و انگلیس و سایر قدرت های بزرگ در مهار برنامه هسته‌ای ایران شکست بخوردند، دست روی دست نخواهد گذاشت.

تایمز این اظهارات را به نقل از «محمد بن نواف بن عبدالعزیز» سفیر سعودی در لندن نوشته است.

سفیر عربستان در لندن در این گفت‌وگو تاکید کرده است که «همه گزینه ها روی میز است».

روزنامه تایمز نوشت: سفیر سعودی این مطلب را در اشاره تلویحی به این مسئله بیان کرد که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نگران و ناراحت از برنامه هسته ای ایران هستند و ادعا می کنند که ممکن است به رقابت تسلیحاتی هسته ای منجر شود.

روایت مرتضوی از قرارداد بابک زنجانی

سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی درباره ردپای بابک زنجانی در پرونده تامین اجتماعی و اخباری مبنی بر پولشویی در این سازمان گفت: آنچه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفته بر اساس اطلاعات اشتباهی بود که به وی داده‌اند.

سعید مرتضوی در گفت‌وگو با فارس افزود: بابک زنجانی و شرکت سورینت یک تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی منعقد کردند که طی آن سازمان تأمین اجتماعی، تعدادی از شرکت‌هایی که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه مکلف بودیم از بنگاه‌داری خارج و به سهامداری وارد کنیم، در معرض فروش بود و باید به فروش می‌رسید، بنابراین تفاهم‌نامه‌ای با بابک زنجانی و شرکت سورینت منعقد شد که به تأیید هیئت مدیره سازمان نیز رسید.

وی گفت: در این تفاهم‌نامه تصریح شده بود چنانچه این پول تبدیل به ریال و وارد کشور شد و به حساب سازمان تأمین اجتماعی رفت، هر مبلغی که بود، ما باید شرکت‌هایی که مورد تفاهم‌نامه قرار داشت را به بورس ببریم و کشف قیمت کنیم و با طی کردن مراحل قانونی به آنها واگذار کنیم.

توصیه خاتمی به عناصر افراطی

تعدادی از عناصر افراطی به دیدار خاتمی رفته و از وی خواسته‌اند در مراسم 16 آذر دانشگاه تهران حضور یابد و سخنرانی کند. خاتمی در پاسخ گفته من در این مراسم نه حضور می‌یابم و نه سخنرانی می‌کنم اما به شما هم توصیه می کنم سخنرانانی که دعوت می‌کنید نباید تند و افراطی باشند.

به گزارش مشرق، خاتمی افزود: ما باید فضای سیاسی و دانشگاهی کشور را کنترل کنیم. ما نباید هزینه افراطی‌گری افراد و گروه‌های سیاسی را بپردازیم. به شما توصیه می‌کنم وارد نقد دولت روحانی را نشوید. نقد روحانی مایه انشقاق اصلاح‌طلبان خواهد شد.

همچنین حسن روحانی با حضور در مراسم 16 آذر مخالفت کرده و گفته است: بنده قراری برای شرکت در این مراسم نداشته‌ام.

وی ضمن مخالفت با حضور چهره‌های تنش‌آفرین به عنوان سخنران در این مراسم گفته است: "نباید فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کرد. کشور نیاز به آرامش برای عبور از مشکلات دارد. هرگونه تنشی در دانشگاه‌ها به ضرر وزیر، اساتید و دانشجویان است.

 توصیف جان کری از دیدار با ظریف

جان کری وزیر خارجه آمریکا در توصیف مذاکرات خود در ژنو 4 با محمدجواد ظریف گفته است: ظریف سه بار سر من فریاد کشید. او می‌گفت چرا توافقات و متن قبلی را به هم زدید؟

به گزارش مشرق، کری افزود: من به جواد گفتم تا حالا در طول عمرم هیچ فردی این گونه سرم فریاد نکشیده و مرا این گونه متهم به سوء نیت و بی‌اعتمادی نکرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
خلیل طهماسبی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
ازخداوند بزرگ خواستارم كه شخصیتهای با ارزشی مثل آقای ظریف برای این مملكت و مردم از گزند بی صفتان و افراطیون در امان نگه دارد ،همه بگین امین
رسول مرادی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
سلام بر فرزندان ایران انقلابی.خدا قوت خسته نباشید . جنای آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه كشور عزیزمان وهیأت همراه كه سر بلندی و اقتدار ایران را به همراه آوردید در این روزهای سخت دست مریزاد خداوند نگهدارتان
جمعی از فرهنگیان شهرستان قیرو كارزین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
ما از آقای ظریف واعضای اجلاس خیلی خیلی تشكر میكنیم وامیدواریم كه كشورمان روبه پیشرفت برود تا این عربها اینقد رشاخ وشانه برای ما نكشند تشكر فراوان.جمعی از فرهنگیان شهرستان قیرو كارزین
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
داداش تازه این ظریفمون بوده كه سرت داد زده اینطوری ترسیدی ، خشممون رو ندیدی!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
۰
۰
آخه اون شكم گنده ات میذاره دستت به میز برسه ؟ تازه اربابت با گزینه هاش چه غلطی كردكه توی عیاش میخای بكنی؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها