مدیرکل امورکارشناسی نظارت مجلس با بیان اینکه احمدی‌نژاد ۹شاکی دارد، گفت:۵آذر دادگاه تشکیل جلسه می‌دهد.
کد خبر: ۶۱۷۸۸۷
جزئیات دادگاه احمدی نژاد

مجتبی ملک افضلی در گفت وگو با خانه ملت، درباره رسیدگی به پرونده شکایت از محمود احمدی نژاد، گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و درماده ۱۹ قانون تعیین حدود وظایف سیاست جمهوری اسلامی ایران به این نکته اشاره شده است که رسیدگی به جرائم رئیس جمهور باید مستقیم به دادگاه ارجاع شده ودادسرا دخالتی دراین موضوع ندارد، بنابراین این جلسه تنها رسیدگی به تحقیقات مقدماتی است.

مدیرکل امورکارشناسی نظارت مجلس با بیان اینکه احمدی نژاد ۹ شاکی دارد، ادامه داد: کمیسیون اصل نودم مجلس شاکی حقوقی این پرونده است و دیگر شاکیان حقیقی هستند.

وی با بیان اینکه دادگاه احمدی‌نژاد ۵ آذر ودر شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد:از حضور احمدی نژاد دراین دادگاه اطلاعی ندارم.

اشتباه محاسباتی غرب در مذاکرات

کارشناسان در تهران می گویند با وجود امتیازهای بسیار سخاوتمندانه ای که ایران پیشنهاد کرده است، آمریکا حتی به اندازه یک قدم هم حاضر به تعدیل موضع خود نیست واین معنایی جز تلاش برای تحقیر ایران ندارد.

ایران هسته ای نوشت:منابع مطلع در تهران می گویند تیم مذاکره کننده ایران موظف است در صورت تداوم مخالفت غرب با به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران، بدون ایجاد دورنمایی برای مذاکرات بیشتر، از هرگونه توافق، امضای بیانیه یا صدور اعلامیه مشترک پرهیز کرده و به تهران بازگردد.

کارشناسان می گویند این رفتار گروه ۱+۵ برای تصمیم گیران در تهران دارای چند معنای مهم و قطعی است:

 نخست اینکه گروه 1+۵ تصمیم گرفته است ایران را تحقیرکند. به عقیده این کارشناسان متاسفانه رفتار مقام های دولتی در هفته های گذشته به نحوی بوده که غرب را دچار این اشتباه محاسباتی کرده است که ایران به دلیل فشار تحریم های فعلی و ترس از تحریم های جدید نیازمند یک توافق است و در نهایت به هر درخواستی تن خواهد داد.

 دوم اینکه ظاهرا تیم 1+۵ تصور می کند دستور العمل طرف ایرانی این است که بدون توافق به تهران برنگردد. کارشناسان می گویند این ارزیابی اطلاعاتی مستقیما محصول آدرس های غلط ارسال شده از داخل ایران است که البته با فرمایشات صبح چهارشنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی تا حدود زیادی تصحیح شده است.

جنگ پنهان میان ایران و عربستان

ریاض نگران است که رقیب ایرانی دوباره جایگاه منطقه ای خود را بدست خواهد آورد؛ ایران(با 77 میلیون) جمعیتی تحصیل کرده دارد و با پتانسیل های اقتصادی، فرهنگی و تاریخی اش می تواند این موقعیت را دوباره احیا کند.

مجله لوپوئن در یادداشتی ، با عنوان:«جنگ پنهان ریاض-تهران» به رقابت میان ریاض و تهران در کانون های بحران پرداخته و می گوید پاریس در این منازعۀ پنهان سوی عربستان را گرفته است.


در این در یادداشت آمده است: ایران و عربستان در حال منازعه با یکدیگر در خاورمیانه هستند و در این مسیر از گروهها و جریان های منطقه ای برای دست یافتن به برتری بهره می گیرند.

واقعیت اینست که عربستان از دهه های طولانی با نگاهی بدبینانه به ایران و گسترش نفوذ آن در منطقه خاورمیانه می نگرد و این مسئله با نزدیک شدن ایران به ایالات متحده آمریکا و پایان یافتن بحران هسته ای ایران در حال شدت یافتن است.اما نگرانی دیگری نیز برای سعودی ها وجود دارد و آن به نتیجه رسیدن مذاکرات ژنو است. از آنجایی که بخشی از تحریم های مالی و اقتصادی ایران- هرچند محدود- برداشته شده، رقیب ایرانی دوباره جایگاه منطقه ای خود را بدست خواهد آورد؛ ایران(با 77 میلیون) جمعیتی تحصیل کرده دارد و با پتانسیل های اقتصادی، فرهنگی و تاریخی اش می تواند این موقعیت را دوباره بدست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
۰
۰
9 نفرشاكی نیست بلكه یك ملت ازش شاكی هستن.
علی
Kazakhstan
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
۰
۰
من با ایرانی موافقم یه شكایت نامه تنظیم بشه قول میدم تعداد زیادی از مردم امضاء می كنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها