به گفته یک کارشناس تغذیه، مصرف بهِ بخارپز می‌تواند برای تقویت سیستم تنفسی و عفونت ریه مفید باشد. این میوه معمولا در فصل پاییز وارد بازار می‌شود و فیبر زیادی دارد که می‌تواند برای کاهش اسید اوریک و کلسترول مفید باشد.
کد خبر: ۶۱۷۳۳۶

مریم شیرمستی در خصوص خواص به گفت: این میوه کم کالری است و می‌تواند در دسته سبزیجات نیز دسته‌بندی شود و چون مقدار قند موجود در آن کم است مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت ممنوعیتی ندارد.
به گفته این کارشناس تغذیه، ویتامین C موجود در این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. شیرمستی با اشاره به رنگ زرد موجود در به، یادآوری کرد: این رنگ زرد نشان دهنده وجود بتاکاروتن و پیش‌ساز ویتامین A است که می‌تواند برای شادابی پوست و پیشگیری از انواع سرطان مفید باشد. فیبر فراوان موجود در این میوه همچنین در پیشگیری از یبوست و سرطان روده مفید است.
این کارشناس تغذیه با بیان خواص درمانی دانه‌های به هم افزود: این دانه‌ها اگر در آب گرم قرار گیرند موسیلاژ موجود در آن آزاد می‌شود و این ترکیبات ژله ای برای التهاب تارهای صوتی و ریه مفید است. به پخته و بخارپز برای عفونت ریه و سرماخوردگی مفید است و می‌تواند در تقویت سیستم تنفسی مفید باشد.
>> آرمان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها