ملی‌پوش تنیس ایران گفت: با قانون جدید لیگ برتر، دیگر هیچ رقابتی میان بازیکنان داخلی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۱۶۹۷۲
قانون تنیس به پروپای ملی پوشان پیچید

فرشاد طلاور  درباره غیبت خود در فصل جدید لیگ برتر، اظهار کرد: امسال قانونی در لیگ برتر گذاشته‌اند مبنی بر این که شش تنیس باز اول ایران نمی‌توانند با هم در یک تیم باشند. بنابراین هر تیم عملا تنها می توانست یک بازیکن مطرح ایران را به خدمت بگیرد. امسال سه – چهار تیم در لیگ برتر هستند که قدرت مالی نسبتا خوبی دارند که آنها نیز بازیکنان خود را خریده‌اند، توان مالی سایر تیم‌ها نیز در حدی است که تنها می‌توانند در لیگ برتر شرکت کنند و در صورتی که بخواهم به عضویت یکی از آنها در بیایم باید رایگان بازی کنم.

 

طلاور قانون جدید لیگ برتر (منع حضور هیچ کدام از شش نفر اول ایران با هم در یک تیم) را عجیب دانست و گفت: نمی‌دانم دلیل تصویب این قانون چیست؟ در یک صورتی این قانون خوب بود که در لیگ برتر 10 – 15 تیم با قدرت مالی خوب وجود داشت، اما اکنون نمی‌دانم سازمان لیگ روی چه حسابی چنین قانونی وضع کرده است. در واقع عملا کاری کرده‌اند که تیم‌ها برای کسب مقام مجبور به خرید بازیکن خارجی بشوند. تیمی شهرستانی مثل کوئیست ارومیه نیز که از بازیکنان داخلی استفاده کرده در حال حاضر پنجم است و شنیده‌ام که می‌خواهد انصراف دهد و حق هم دارد.

 

وی مدعی شد: نمی‌دانم کسانی که تصمیم می‌گیرند تنیسی هستند یا نه. روی چه حسابی تصمیم می‌گیرند یا این که وقتی یک تیم بازیکن می‌خرد بعد می‌آیند در مورد لیگ برتر تصمیم می‌گیرند که به نفع آن تیم باشد؟ واقعا این که شش نفر اول ایران نباید با هم در یک تیم باشند عجیب و غریب است. وقتی اعتراض می‌کنیم می‌گویند سطح توقعات خود را پایین بیاورید. واقعا 20 میلیون تومان در سال مبلغ زیادی محسوب می‌شود؟

 

از سوی دیگر قانون جدید به نفع لیگ ایران نبوده، چون رقابتی میان بازیکنان ایرانی وجود ندارد. همچنین بازیکنان خارجی نیز سطح خیلی بالایی نسبت به بازیکنان ایران دارند. بنابراین در مسابقات کنار بازیکن خارجی، یک بازیکن ضعیف ایرانی قرار می‌دهند که باز تنیس ایران بازی انفرادی خود را می‌بازد و کنار می‌رود، بازیکن خارجی خودش به تنهایی بازی دو نفره را انجام می‌دهد و هفته‌ای‌ هم دو، سه هزار دلار می‌گیرد و می‌رود. در واقع اگر دو، سه ماه با بازیکنان تیم خود تمرین می‌کرد می‌توان گفت حضور بازیکنان خارجی فایده‌ای برای لیگ ایران داشته است.

 

طلاور با بیان این که اجازه حضور او در تیم کوئیست ارومیه داده نشده است، تصریح کرد: من از تیم کوئیست ارومیه پیشنهاد داشتم،‌ اما چون شاهین خالدان را گرفته بودند به من اجازه ندادند عضو این تیم شوم. امسال در مسابقات متعددی شرکت کردم تا در رنکینگ بالا بیایم و بتوانم در لیگ برتر قرارداد ببندم تا مقداری از هزینه‌هایی که انجام دادم را جبران کنم، اما نشد.

 

ملی‌پوش تنیس ایران در پایان بیان کرد: امیدوارم کارشناس‌های تنیس برای این رشته تصمیم بگیرند چرا که اگر شرایط به همین شکل باشد همین چند تا تیم هم سال دیگر در لیگ برتر تیم داری نخواهند کرد.ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها