طبق برآوردها، حدود 600 فرد مسلح از عربستان به گروه‌های متاثر از القاعده در سوریه پیوسته‌اند و علیه دولت دمشق می‌جنگند.
کد خبر: ۶۱۵۹۶۷
600 سعودی در سوریه علیه اسد می‌جنگند

فارس بن هاضم، کارشناس سعودی در مسائل جنبش‌های اسلامی گفت که بسیاری از سعودی‌ها در حال فعالیت در گروه «دولت اسلامی عراق و شام» و جبهه النصرة در سوریه هستند، اما افراد مسلح عربستانی تنها تعداد کمی از این گروه‌ها را در مقایسه با سایر کشورها تشکیل می‌دهند.

وی افزود: به غیر از عراق و افغانستان که القاعده حضور گسترده‌ای در آن‌ها دارد، یک آگاهی گسترده در میان سعودی درباره خطرات مرتبط با القاعده و اعتقاد گسترده در این باره وجود دارد که بحران سوریه نیازی به مبارزان بیشتر ندارد بلکه نیازمند حمایت مالی است.

این کارشناس در ادامه گفت که مقام‌های امنیتی عربستان قادرند به مقابله با القاعده بپردازند چیزی که لیبی و تونس نتوانست پس از انقلاب انجام دهد. هیچ فرد سعودی در میان 10 فرمانده ارتش در گروه‌های مرتبط با القاعده در سوریه نیست. آن‌ها تنها به گروه‌هایی می‌پیوندند که در انفجارهای انتحاری دست دارند.

فارس بن هاضم به این نکته اشاره کرد که القاعده تمایل دارد تا تعداد افراد مسلح سعودی را در سوریه، پاکستان، یمن و عراق افزایش دهد و داوطلبان و حمایت مالی بیشتری را جذب کند.

مهمترین فرد سعودی که تحت پیگرد است و علیه دولت بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه می‌جنگد،‌ «صالح الغراوی» است که یک چشم، دست راست و پای خود را از دست داده است و ماه گذشته میلادی برای درمان جراحات خود را به مقام‌های ریاض تسلیم کرد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها