مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی خبر داد:

یک میلیون تقاضا در صف انتظار وام ازدواج

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در شش ماهه نخست امسال از میان حدود یک میلیون و 200 هزار مورد تقاضای وام ازدواج، به حدود 512 هزار مورد وام پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۱۵۹۲۶
600 هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج

مسعود امینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که به استان‌ها ابلاغ شده است تا آمار زوج‌های استان خود را جمع‌آوری و در پرتال این سازمان قرار دهند، افزود: قرار است استان‌ها مجموعه‌ای برای ثبت شکایت‌ها در پرتال خود قرار دهند که استان قم این طرح را به صورت پایلوت آغاز کرد.

وی با بیان این‌که سامانه‌ تعریف شده برای پرداخت وام ازدواج دارای اشکالاتی است، اظهار کرد: نظر تخصصی وزارتخانه این است که باید دسترسی استانی به این سامانه ایجاد شود و مشکل اعتباری این مجموعه نیز حل شود، زیرا اعتبار این مجموعه متکی به سپرده‌های قرض‌الحسنه ازدواج است و باید صادقانه به جوانان گفت که ما اکنون ردیف اعتباری مشخص برای وام ازدواج جوانان نداریم.

امینی ادامه داد: درباره اختصاص ردیف اعتباری مشخص برای وام ازدواج با نمایندگان مجلس و همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس صحبت شد که در این خصوص 54 نماینده در قالب طرحی این موضوع را مطرح و امضا کردند که طرح دوفوریتی به صحن مجلس رفت و یک فوریت آن خرداد امسال تصویب شد.

وی تاکید کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز این موضوع به تصویب رسید و پیشنهاد ما این است که یک بانک فراگیر متولی وام ازدواج باشد و نظر تخصصی ما نیز بانک ملی است تا جوانان سرگردان نشوند و ارزیابی‌ها ساده‌تر انجام شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این نوعی بی‌انضباطی است که همه بانک‌ها درگیر موضوع وام ازدواج شوند؛ این‌گونه نمی‌توان بانک‌ها را رصد کرد و یک گزارش واقع‌بینانه سریع داشته باشیم، ضمن آن‌که براساس رقابتی که بین بانک‌ها ایجاد کرد‌ه‌ایم، سال گذشته بانک ملی بیشترین پرداخت وام را داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
9ماهه در انتظار دریافت وامم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها