دانشمندان اعلام کردند که یک مدل ریاضی جدید می تواند با کنترل زمان واکنش اتومبیلهای رباتیک به کاهش ترافیک و تصادفات کمک کند.
کد خبر: ۶۱۵۲۴۸
مدل ریاضی برای کاهش ترافیک

رابرت سزلی در دانشگاه «بریستول یک تکنیک» ریاضیاتی ارائه کرده است که محاسبات را انجام می دهد و قادر به پیش بینی احتمال ایجاد ترافیک سنگین از یک ترافیک روان است.

وی گفت: ماهیت تحلیلی این تحقیق به این معنا است که می توان از این مدل برای درک تمام سیستم ها چون طراحی اتومبیل های بدون راننده ای به کار رود که می تواند در محیط انسانی رباتی کار کند و یا تنظیم ژنی را در یک ارگانیسم زنده برای سرکوب بیان مضر ژنی کنترل کند.

محققان اظهار کردند: ترافیک شهری از اتومبیل هایی تشکیل شده که شبیه هستند اما یکسان نیستند. اتومبیل هایی که رانندگی آنها را رایانه ها برعهده دارند نیز مشابه هستند اما واکنش آنها سریع تر است و از طریق ارتباط بی سیم ترافیکی را که حتی در مقابل آنها قرار ندارد رصد می کنند. درک کنونی ترافیک به نوعی محدود به اتومبیل هایی می شود که مشابه هم هستند، بنابراین برای طراحی اتومبیلهای رباتی امن، محققان باید مدلهایی را درک کنند که دربرگیرنده اتومبیلهای غیر همسان هم باشد.

آنها به این نتیجه رسیده اند که با استفاده از ابزار طراحی و کنترل زمان واکنش، اتومبیلهای رباتی می توانند احتمال ایجاد ترافیکهای سنگین و تصادفات را کاهش دهند.

این محققان امیدوارند بتوانند مدل های واقع گرایانه و ساختارهای ارتباطی بیشتری در آینده ارائه کنند. آنها ابراز امیدواری کردند که با استفاده از معادله های ریاضیاتی، این تحقیق می تواند برای درک انواع سیستم های ترافیک رباتی یا انسانی، تنظیم شبکه های ژنی و شبکه های عصبی برای ممانعت از حملات صرعی استفاده کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها