وزیر ارتباطات گفت: به ‌رغم اظهارات وزیر ارشاد در مورد لزوم دسترسی آسان به فیسبوک باید در این خصوص در دولت نظراتمان را هماهنگ کنیم و به جمع‌بندی برسیم که در نهایت کارگروه فیلترینگ تصمیم‌گیرنده نهایی است.
کد خبر: ۶۱۵۱۴۷

به گزارش فارس، محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رابطه با اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر لزوم دسترسی آسان به فیسبوک و برداشتن منع استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کمیته‌ تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند که یکی از معاونین من عضو این کارگروه است.

وی ادامه داد: فیسبوک یک شبکه اجتماعی است که صفحات بسیاری در آن وجود دارد و برخی از صفحات نامناسب را نیز شامل می‌شود.

واعظی گفت: سیاست ما درباره صفحات نامناسب فیسبوک مانند صفحات نامناسب وب است و اگر زمانی مکانیزمی داشته باشیم که بتوانیم صفحات نامناسب را از صفحات بدون اشکال فیسبوک جدا کنیم کاملا با رفع فیلتر آن موافق هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص موضع اخیر وی مبنی بر خارج شدن بخش‌هایی از ارتباطات از انحصار شرکت مخابرات افزود: پیشنهاد من این است که مدیریت بخش‌هایی از مخابرات که شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت به آن نیاز دارند از انحصار بیرون آید.

وی تصریح کرد: واگذاری مخابرات در گذشته ارتباطی با من ندارد و به عنوان وزیر تمایلی ندارم که مخابرات به وزارت ارتباطات بازگردد بلکه معتقدم آنچه که برای مخابرات انحصار ایجاد می‌کند از جمله سیم مسی باید مدیریتش از انحصار مخابرات بیرون آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها